فائزون|۲۱ آبان ۱۳۶۶

کدخبر : 6437 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۷/۱۵|۱۰:۱۰

تاریخ شمسی

۲۱ آبان ۱۳۶۶

تاریخ قمری

۱۹ ربیع الاول ۱۴۰۸

تاریخ میلادی

۱۲ نوامبر ۱۹۸۷
 
 
خلاصه روز: 

835 نامه شورای عالی پشتیبانی جنگ به امام خمینی درباره استفاده بیش‌تر از امکانات کشور برای اجرای عملیات مؤثر و پشتیبانی از جبهه‌ها؛ پاسخ امام خمینی به این نامه و تأکید بر اولویت جنگ و لزوم همت همة اقشار کشور برای دست‌یابی سریع‌تر به پیروزی.

836 گزارش خبرگزاری رویتر درباره نامه شورای عالی پشتیبانی جنگ و پاسخ امام و بسیج نیروهای ایرانی برای اجرای عملیات جدید. گزارش روزنامه واشنگتن‌پست درباره آمادگی ایران برای تهاجم جدید علیه عراق.

837 ادامه تلاش نیروی زمینی سپاه برای آمادگی اجرای عملیات در منطقه ماووت که به علت کمبود امکانات به محور گرده‌‌رش محدود شد.

838 صدام حسین از نیروهای عراقی خواست در برابر هرگونه حمله ایرانیان آماده و هشیار باشند.

839 حمله هواپیماهای ایران به یک پادگان نظامی در استان اربیل عراق. گلوله‌باران یک پادگان، قرارگاه فرماندهی و مرکز تجمع نیروهای عراقی در منطقه چوارته، سورقلات و گامو.

840 اجرای کمین نیروهای اتحادیه میهنی کردستان عراق در جاده دوکان ـ سلیمانیه علیه قوای عراقی. اعدام 5 هوادار اتحادیه میهنی در سلیمانیه و اعدام 5 افسر عراقی که در اسارت اتحادیه بودند به تلافی آن. اسارت 10 خبرنگار خارجی به دست نیروهای اتحادیه به اتهام همکاری با دولت عراق.

841 نیروی دریایی ارتش ایران تعداد 13 کشتی تجاری و نفتکش خارجی را در تنگه‌هرمز شناسایی و بازرسی کرد.

842 حمله هواپیماهای عراقی به یک شناور تدارکاتی ایران در نزدیکی جزیره لاوان.

843 نامه ایران به دبیرکل سازمان ملل درباره نقض حقوق بین‌المللی و اقدامات تهدید‌آمیز هواپیماهای امریکا در آب‌های سرزمینی ایران.

844 رئیس‌جمهور پاکستان در دیدار با معاون سیاسی نخست‌وزیر ایران: ایران باید امنیت را در خلیج‌فارس برقرار نماید … پاکستان در جهت منافع قدرت‌های بزرگ عمل نخواهد کرد. سخنان وزیر خارجه پیشین پاکستان درباره دخالت امریکا در خلیج‌فارس برای تهدید ایران و حمایت از عراق.

845 انتخاب محمدجواد لاریجانی به عنوان نماینده ایران برای مذاکره با دبیرکل سازمان ملل؛ اظهارات لاریجانی در این‌باره و تأکید بر اینکه اعلام متجاوز و اجرای آتش‌بس به طور هم‌زمان منافاتی با هم ندارد.

846 بیانیه وزارت امور خارجه ایران درباره اجلاس سران عرب در امان و همسو دانستن آن با سیاست‌های تجاوزکارانه امریکا. نخست‌وزیر نیز گفت: اگر حضور نظامی امریکا توانست کاری انجام دهد، قطعنامه کنفرانس امان هم می‌تواند برای صدام کاری انجام دهد. وزیر خارجه سوریه نیز گفت: به‌رغم بیانیه اجلاس امان، سوریه با سرزنش ایران و بازگشت مصر به جامعه عرب موافق نیست.

847 بازتاب اجلاس سران عرب و موضوع بازگشت مصر به جهان عرب در روزنامه پراودا، رادیو بی.بی.سی، خبرگزاری رویتر و مجله آلمانی اشپیگل.

848 تصمیم یک شرکت ژاپنی به ادامه خرید نفت از ایران پس از پایان قرارداد خود؛ این شرکت در حال حاضر روزانه 60 هزار بشکه نفت خام از ایران وارد می‌کند.

ارسال نظر






captcha
ارسال