فائزون|روایت عکاس جنگ از رزمنده ۱۳ ساله‌ای که کنار تانک خوابیده بود

روایت عکاس جنگ از رزمنده ۱۳ ساله‌ای که کنار تانک خوابیده بود

یکی از عکس‌های ماندگار «محمود حاج‌محمدی» مربوط به شهید ۱۳ ساله «علیرضا محمودی»، نوجوان رزمنده‌ای است که اسلحه به دست کنار تانک خوابیده.

کدخبر : 38399 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۸/۱۰|۰۸:۱۶

 

به گزارش فائزون به نقل از خبرنگار حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، در دوران دفاع مقدس، عکاسان زیادی جلوه‌های حماسه و ایثار را برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ثبت کردند. عکس‌های ماندگاری که دیدن هر یک از آنها، روزهای ایستادگی در مقابل دشمنان را یادآور می‌شود.

«محمود حاج‌محمدی» از عکاسان دوران انقلاب و دفاع مقدس است که بیش از ۱۰ هزار عکس از جبهه دارد و حتی از زمان ورود امام خمینی(ره) به کشور، عکس‌های زیادی گرفته است.

یکی از عکس‌های ماندگار و دوست‌داشتنی این عکاس، مربوط به شهید ۱۳ ساله «علیرضا محمودی»، نوجوان رزمنده‌ای بوده که اسلحه به دست کنار تانک خوابیده است. این عکس غیرت یک نوجوان نسبت به ناموس و مملکتش را نشان می‌دهد. با اینکه او می‌توانست در این سن و سال در کلاس درس بنشیند، اما داوطلبانه راهی جبهه شد.

علیرضا ۱۳ ساله در ۲۷ بهمن ماه ۱۳۶۱ در فکه با اصابت خمپاره ۶۰ به شکم مجروح شد و ۲۹ بهمن ماه در بیمارستان آیت‌الله کاشانی اصفهان به شهادت رسید. پیکر این نوجوان در امامزاده محمد کرج آرام گرفته است.


«محمود حاج‌محمدی» عکاس دفاع مقدس

«محمود حاج‌محمدی» عکاس دفاع مقدس درباره عکس ماندگار از شهید محمودی اینگونه می‌گوید: «در منطقه فکه با ماشین در حال حرکت بودیم. دیدیم تانک ایستاده بود و داخل تانک کسی نبود. یک دفعه چشمم به نوجوان رزمنده‌ای افتاد که تفنگ‌ در دست، کنار تانک خوابیده است. تا از این رزمنده عکس گرفتم، با صدای دوربینم بیدار شد و اسلحه را به سمت من گرفت و گفت: «جنابعالی؟» گفتم: «خبرنگار و عکاس هستم.» گفت: «حکمی چیزی داری یا نه؟» حکمم را نشان دادم و گفت: «خب، حال شما چطوره؟» بعد از احوالپرسی به طرف ماشین ما آمد. ما در ماشین نارنگی داشتیم. خندید و گفت: نارنگی هم که خوردید شما!

این عکس در خیلی از جاهای دنیا چاپ شده است. این نوجوان مثل تمام نوجوانان رزمنده‌ای بود که در جبهه دیده بودم. اینها داوطلبانه به جبهه آمده بودند و حتی پسر من سن زیادی نداشت، اما به جبهه رفت.

پایان پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال