فائزون|اقدامات جهادگران سلامت تداوم تفکر دفاع مقدس است

اقدامات جهادگران سلامت تداوم تفکر دفاع مقدس است

خدمت‌رسانی به مردمان کشور در نظام سلامت جهادی مقدس در راستای ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه است.

کدخبر : 38301 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۷/۹|۰۸:۳۲

به گزارش فائزون به نقل از زاهدنیوز، مردمانی که بی‌منت و برای رضای خدا در حاشیه ترین نقاط سیستان و بلوچستان با تمام توان از جان‌ودل مایه می‌گذارند و ادامه‌دهنده راه شهدا هستند مسیری که صادقانه برای حفظ و آبادانی کشور قدم بر می‌دارند.
 

مردان و زنانی از این سرزمین از رفاه و آسایش خود دست می‌کشند تا برای خدمت به مردمان استان که با شرایط سخت و دشوار دست‌وپنجه نرم می‌کنند، خدمت‌رسانی داشته باشند، در بحث حفظ سلامت و ارتقای سطح بهداشت در استان راه‌های نرفته بسیاری وجود دارد و در این زمینه نیازمند توجه ویژه مسئولان و نهادهای مختلف هستیم.
 

تحقق جامعه آرمانی زمانی جامعه عمل بر تن می‌کند که افراد آن جامعه از سلامت جسمی مطلوب برخوردار باشند، برای ریشه‌کن و مهارشدن بیماری‌ها باید با تمام توان اقدام کرد و در این مسیر قدم‌های استواری برداشت.
 

گروه‌های جهادی، بسیج جامعه پزشکی یکی از آن نهادهایی است که خالصانه خدمت در جای‌جای این استان را از وظایف خود می‌دانند و به هر بهانه‌ای سعی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مردم این استان دارند هفته دفاع مقدس که یادآور تلاش و مجاهدت است بهانه‌ای شد که بسیج جامعه پزشکی با حضور در عرصه بهداشتی و درمانی به مردم این استان خدمت کنند.
 

افشین آریایی نسب، مدیر سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: همکاران ما در بسیج جامعه پزشکی استان، خواهران و برادران پزشک و دانشجویان پزشکی در این هفته مقدس به یاد و نام شهدای هشت سال دفاع مقدس در راستای خدمت به مردم شریف سیستان و بلوچستان با تمام توان خود جهادگونه تلاش کردند.
 

وی ادامه داد: کادر درمان استان به‌صورت داوطلبانه در راه خدمت و ارتقای سلامت و بهداشت در استان با بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان هم مسیر شدند که برای افزایش سلامت جامعه قدم کوچکی بردارند این وحدت در راستای پیشبرد اهداف ارزشمند خدمت‌رسانی به مردم استان است.
 
 
مدیر سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: عرصه بهداشت و درمان همواره نیازمند توجه ویژه است که باروحیه جهادی، جهادگران عرصه سلامت در این زمینه می‌توانیم خدمات ارزنده‌ای را به هم استانی‌های گرامی عرضه کنیم، سیستان و بلوچستان باتوجه‌به شرایط خاص و وجود محرومیت در بخش‌های مختلف آن، گسترش ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را طلب می‌کند.
 

وی افزود: به یاد راه و نام شهدا در هفته‌ای که به یاد هشت سال دفاع جانانه از مرزهای کشور، هفتهٔ دفاع مقدس نامیده شد با تلاش و پشتکار در شهرها و روستاهای دور و نزدیک استان با حضور گروه‌های جهادی متشکل از پزشک عمومی و متخصص حاضر به خدمت شدیم.
 
 
آریایی نسب تشریح کرد: از شمالی‌ترین جنوبی‌ترین نقطه استان خدمات مختلفی توسط بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان انجام شده است؛ برپای میز خدمت، ویزیت رایگان، تست قند، تست فشار، اهدای داروهای رایگان، اعزام تیم‌های پزشکی به خانه‌های بهداشت از اقدامات انجام شده بوده است.
 

وی اذعان کرد: باتوجه‌به شرایط طوفان‌های شن و ماسه که اخیراً در شمال استان بحران‌ساز شده و به یکی از دغدغه‌های مردم و مسئولان تبدیل شده است با انجام ویزیت رایگان شهروندان در شمال استان و اهدای ماسک سعی شده که در راه خدمت قدمی برداشته باشیم.
 

مدیر سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان مطرح کرد: در مصلی نمازجمعه شهرهای زاهدان، ایرانشهر، سراوان و... ایستگاه سلامت و میز خدمت به نمازگزاران خدمت‌رسانی انجام شده است از سری اقدامات دیگر می‌توان به اهدای خون، اعزام تیم شهید رهنمون در مناطق محروم هامون جهت ویزیت دندانپزشکی و مامایی اشاره کرد.
 

وی خاطرنشان کرد: در راستای افزایش سطح آگاهی‌بخشی به شهروندان سیستان و بلوچستان غرفه‌های سلامت در شهرهای مختلف استان برپا شد همچنین پمفلت‌های آموزشی میز تهیه و توزیع شده است.
 
 

انتهای خبر/ر

ارسال نظر






captcha
ارسال