فائزون|دانش‌آموزان پاسدار میراث ارزشمند انقلاب اسلامی هستند

در چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب؛

دانش‌آموزان پاسدار میراث ارزشمند انقلاب اسلامی هستند

امروز در حالی چهل و پنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم که دانش‌آموزان پاسدار این میراث ارزشمند هستند تا آن را به نسل بعد منتقل کنند.

کدخبر : 38538 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۴|۱۱:۰۶

به گزارش فائزون، امروز انقلاب اسلامی ایران علی‌رغم تمامی تحریم‌ها و توطئه دشمن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی خود را در حالی جشن می‌گیرد که به اذعان کارشناسان حوزه سیاسی به الگوی مناسب برای تمامی کشورهای آزادی‌خواه تبدیل شده است.

دشمن دسیسه‌های زیادی را برای ازبین‌بردن انقلاب اسلامی انجام داد که یکی از آنها جنگ ترکیبی بود و در این جنگ چشم خود را به نسل نوجوان یعنی دانش‌آموزان معطوف کرد تا از این طریق بتواند ضربه‌ای به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بزند؛ اما باتوجه‌به روشنگری‌های صورت‌گرفته و تبیین اهداف دشمن در جنگ ترکیبی برای نسل جوان و نوجوان این توطئه دشمن نیز خنثی شد.

همان‌طور که نوجوانان نیز در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی در صحنه حضور داشتند امروز نیز با پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی از آن دفاع می‌کنند.

صدور انقلاب به کل جهان اسلام
ایوب دهواری، مدیر آموزش‌وپرورش سراوان در گفتگو با شستون بیان کرد: آرامش، تحصیل و توفیقات دانش‌آموزان ما ثمره خون پاک هزاران شهید است بالاخص شهدایی که برای پیروزی انقلاب اسلامی جان خودشان را نثار کردند، امروز تحقق آرمان‌های متعالی انقلاب و حفظ میراث غنی انقلاب اسلامی به نسل جدید داده شد، ۴۵ سال این میراث دست‌به‌دست شد و طی این مدت پاسبانی و پاسداری شد و هم‌اکنون به نسل جدید هدیه داده شد.

وی افزود: خداوند را شاکریم که در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار گرفتیم، دانش‌آموزان از این میراث ارزشمند نگهبانی و پاسداری می‌کنند و آن را به نسل‌های بعدی تحویل می‌دهند، تحقق گام دوم انقلاب برای تک‌تک ما آغاز شده، این انقلاب، انقلاب بزرگ جهان اسلام است.

مدیر آموزش‌وپرورش سراوان عنوان کرد: این انقلاب را ما به کل جهان اسلام صادر می‌کنیم که نمونه آن مقاومتی است که مردم غزه و فلسطین دارند، انقلاب ما برگرفته از انقلاب عاشورایی امام حسین (ع) است که به ما داده بودند و ما ایرانیان امروز آن را به همه دنیا صادر می‌کنیم.

مکتب حاج‌قاسم سرلوحه کار مدافعان اسلام
دهواری تصریح کرد: امروز مکتب حاج‌قاسم سرلوحه کار تمام مدافعان اسلام در جای‌جای این جهان هستی شده است، تحقق ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب مستلزم یک تلاش همه‌جانبه در تمامی ابعاد آن است، امروز ما در عرصه فرهنگی، علمی، اقتصادی، ورزشی و... تلاش می‌کنیم، امروز آموزش‌وپرورش می‌تواند از مهم‌ترین راه‌های ارتقا و تعالی سرمایه نیروی انسانی برای کشورها باشد، سرمایه گران‌بها که شما فرزندان انقلاب هستید.

وی گفت: تحقق آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی مانند احیای تمدن‌های عظیم اسلامی و حضور سازنده، فعال و پیشرو در میان ملت‌ها و کسب آمادگی برای برقراری عدالت، اعتدال، معنویت در جهان در گرو تربیت انسان‌های بالغ، متقی و آزاده است، هر آنچه را که امروز در اینجا می‌گوییم برگرفته از سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید آموزش‌وپرورش ما یک آموزش‌وپرورش اسلامی باشد، آموزش و پرورشی باشد که برگرفته از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد، الحمدلله چنین است که یک بخش بزرگ آن برنامه‌های کتب درسی است، شما مشاهده می‌کنید که ما جز ۱۰ کشوری هستیم که تمامی برنامه‌های درسی خودمان را از آرمان‌های انقلاب گرفتیم.

مدیر آموزش‌وپرورش سراوان ادامه داد: تعلیم‌وتربیت تحقق‌بخش حیات طیبه است، آنچه که در رأس همه هدف‌های آموزش‌وپرورش قرار گرفته است، همان هدفی است که خداوند در قرآن کریم به همه مسلمانان ابلاغ کرده، «شما خلق نشدید جز عبادت‌کردن و خشنودی خداوند» امروز حیات طیبه همین است تمامی فعالیت‌های آموزش‌وپرورش چه در عرصه‌های اقتصادی چه در عرصه‌های فرهنگی، علمی، هنری و... که انجام می‌شود برای رسیدن به حیات طیبه است ولاغیر.

وی در پایان عنوان کرد: تحقق چنین اهدافی با مشارکت شما نسل انقلابی رقم خواهد خورد، قطعاً تمامی برنامه‌ها بالاخص برنامه‌های فرهنگی، نیاز به مشارکت شما بچه‌های خوب دارد، ان‌شاءالله وعده ما در بیست و دوم بهمن‌ماه با حضور پرشور و انقلابی شما رقم خواهد خورد.

انتهای خبر/

ارسال نظر






captcha
ارسال