فائزون|تا کی قرار است شهید گمنام تشییع کنیم؟

تا کی قرار است شهید گمنام تشییع کنیم؟

۳۵ سال از پایان جنگ می‌گذرد و هنوز شهدای گمنام تشییع می‌شوند، به گفته رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح «هنوز پیکر مطهر ۲ هزار و ۵۰۰ شهید تفحص نشده است».

کدخبر : 38495 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۹/۲۹|۱۱:۰۷

به گزارش فائزون به نقل از خبرگزاری فارس ـ گروه حماسه و مقاومت: «حتی برای زیارت کربلا هم از خانه‌ام بیرون نمی‌آیم، می‌ترسم حسینم برگردد و من خانه نباشم.» این‌ها سخن مادر سه شهید، طاهره نیکوییان است که ۲ فرزندش را در خرمشهر به خاک سپرده و پیکر مطهر «حسین»‌اش بعد از ۴۳ سال همچنان مفقود است.

چشم انتظاری برای مادران و پدران شهدای گمنام حتی به بیش از چهار دهه هم کشیده شده است؛ تا جایی که فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، سیدمحمد باقرزاده می‌گوید که «از ۵۰ هزار شهید مفقودالاثر در پایان جنگ تا کنون ۲ هزار و ۵۰۰ شهید همچنان مفقود الاثر هستند».


چه مادران شهید مفقودالاثری که این لحظه را تجربه نکردند

در این اثنا برخی والدین شهدا هم انتظارشان به سر نرسید و به فرزند شهیدش پیوستند؛ مانند مادر شهید مفقودالاثر «سیدفضل‌الله خوید»، مادر شهید حسن جنگجو، «فهمیده آذربایجان»، سکینه تقی‌زاده مادر شهید مفقود الاثر علی حسن‌زاده و ....

طبق گفته رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی تعداد شهدای جنگ تحمیلی ۱۹۷ هزار و ۳۳۷ نفر است. در این ۳۵ سال گذشته پیکرهای مطهر نزدیک به ۴۷ هزار شهید کشف شده که برخی از آن‌ها به کمک علم ژنتیک شناسایی و ۳۵ هزار شهید تحویل خانواده‌شان شده‌اند. البته ۱۲ هزار شهید هم به صورت گمنام در مکان‌های عمومی و گلزارهای شهدا به خاک سپرده شده‌اند.

 

 

مادر شهید محمد علی‌پور اصطهباناتی، عصمت صاحب‌نظر ۶ روز بعد از این دیدار آسمانی شد

همچنان عملیات تفحص شهدا به ویژه در مناطق عملیاتی در خاک عراق مانند منطقه عملیاتی فکه متعلق به عملیات والفجر مقدماتی، بصره، منطقه پنجوین در ارتفاعات کانی مانگا، شرق دجله همچنین تک دشمن در سال ۱۳۶۷، خرمشهر، شلمچه، کله قندی، شرهانی، سومار، میمک، اطراف مهران و غیره ادامه دارد.

پایان پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال