فائزون|نهادینه‌کردن فرهنگ حجاب با جدیت پیگیری شود

مسئول سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان قصرقند:

نهادینه‌کردن فرهنگ حجاب با جدیت پیگیری شود

مسئول سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان قصرقند گفت: فرهنگ‌سازی در حوزه عفاف و حجاب توسط نهادهای ذی‌ربط امری ضروری است.

کدخبر : 38528 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱|۱۳:۴۰

به گزارش فائزون، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اصغر شکری در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: در واقع حجاب، در لغت به معنای مانع و پرده و پوشش آمده و به معنای پوشش اسلامی بانوان، دارای دو بعد ایجابی و سلبی است.
 
 وی افزود: بعد ایجابی حجاب، وجوب پوشش بدن و بعد سلبی آن، حرام بودن خودنمایی به نامحرم است و این دو بعد باید در کنار یکدیگر باشند تا حجاب اسلامی محقق شود.
 
 مسئول سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان قصرقند ادامه داد: اهمیت حجاب و پوشش اسلامی تا جایی است که خداوند متعال در بسیاری از سوره‌های قرآن از آن به‌عنوان یک ضرورت یاد می‌کند و آن را حافظ انسان در برابر بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی می‌داند.
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین شکری اضافه کرد: از نظر اسلام حجاب فقط اختصاص به زن ندارد؛ بلکه نوعی پرده است که در روابط میان زن و مرد وجود دارد.
 
 وی با اشاره به اینکه حجاب و پوشش زن، به منزله یک حاجب و مانع در مقابل افراد نامحرمی است که قصد نفوذ و تصرف در حریم ناموس دیگران را دارند.
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین شکری با اشاره به حجاب ذهنی، فکری و روحی در قرآن از انواع دیگر حجاب که در رفتار خارجی انسان تجلی می‌کند، نام برد و عنوان کرد: اقداماتی که موجب گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه می‌شود باید ترویج شود.
 
وی اظهار کرد: شایسته است که نهادها و مسئولان فرهنگی و اجتماعی با فراهم‌کردن زمینه‌های مناسب و به‌کارگیری نیروهای متخصص و جهادی از تمامی ظرفیت‌های عظیم کشور در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اهتمامی ویژه داشته باشند.
 
 انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcaiin6a49nii1.k5k4.html

ارسال نظر






captcha
ارسال