فائزون| عفاف و پوشش دغدغهٔ جهانی است

یادداشت؛

عفاف و پوشش دغدغهٔ جهانی است

عفاف و پوشش دغدغه جهانی است نه به معنای حجاب ما می‌گوییم امروزه در اروپا و آمریکا به دنبال خویشتن‌داری جوانان هستند.

کدخبر : 38149 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۴/۲۷|۰۸:۳۱

به گزارش فائزون به نقل از زاهدنیوز، محبوبه حیدری قویدل دکترای تخصصی روان‌شناسی در یادداشتی نوشت: عفاف و پوشش یک دغدغه جهانی است؛ ولی نه به معنای حجابی که ما می‌گوییم امروزه در اروپا و آمریکا به دنبال خویشتن‌داری جوانان خود هستند یکی از مهارت‌های خویشتن‌داری که از پایه ۶ تا ۱۲ آموزش داده می‌شود طرز لباس پوشیدن است که بیان می‌کند لباس پوشیدن شما به دیگران پیام می‌دهد.

از طرح‌های دیگری که دارند آموزش نه گفتن برای والدین است تا به فرزندان خود مهارت نه گفتن را بیاموزند و نکته قابل‌تأمل در این است که بیان می‌کند با کسانی رفت‌وآمد کنید که هدف‌هایی مانند شما دارند تا بتوانید نظام ارزشی خود را حفظ کنید.

خیلی از کشور‌ها فاجعه‌ای که برای انسان اتفاق می‌افتد را متوجه شده‌اند و به دنبال اجرای این طرح و برنامه‌ها هستند و بیان می‌کنند معیار‌های خود را در حدی بالا قرار دهید تا قبل از اینکه شرایط حاد شود بتوانید تدابیر لازم را بیندیشید و بعد از پیاده‌شدن این طرح‌ها ارزیابی می‌کنند که تا چه حد موفق بودند.

حجاب در ایران امروز مشکل نیست؛ بلکه مسئله قابل‌حل است اگر به‌عنوان مشکل ببینیم پیچیده می‌شود زمانی که شهید سردار سلیمانی می‌فرمایند دختر کم‌حجاب دختر من است به این معناست که همه باید پای‌کار بیایند و با همدلی نگاه کنند این نگاه مسئله‌محور و سازنده است نه نگاه هیجانی و ناسازگارانه که به دنبال چنین نگاهی آسیب‌های اجتماعی و روحی ایجاد می‌شود.

باید دنبال این سؤال بود که چرا این اتفاق افتاد و اگر به دنبال مقصر باشیم به پاسخ‌های هیجانی و ناسازگارانه می‌رسیم امروزه باید این سؤال مطرح شود که چگونه این مسئله را حل کنیم، وظیفه ما حل مسئله است، نگاه به مردم باید نگاه به انسان باشد نه نگاهی جنسیتی که حاصل نبود رشد شناختی و عدم مهارت‌های ارتباطی صحیح است که باید روی آن کارکرد.

در ابتدا باید پذیرفت که مشکل است و دوم باید نقشه راه را طراحی کنیم که چه کاری باید انجام دهیم و سپس پیاده‌کردن آن است و باید به‌خاطر داشت که همیشه کوتاه‌ترین راه بهترین راه نیست.

انتهای خبر/

 

 

ارسال نظر






captcha
ارسال