فائزون|تاثیر بسزای حجاب درحفظ و تقویت روابط خانوادگی و تحکم خانواده

محمد آقامیری عنوان کرد؛

تاثیر بسزای حجاب درحفظ و تقویت روابط خانوادگی و تحکم خانواده

عضو شورای شهر تهران گفت: حجاب، به عنوان یک ارزش فرهنگی و دینی، نه تنها می‌تواند به حفظ و تقویت روابط خانوادگی کمک کند، بلکه تاثیر بسزایی در حفظ و تقویت روابط خانوادگی و تحکم خانواده دارد.

کدخبر : 38144 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۴/۲۱|۱۰:۳۴

به گزارش فائزون، سید محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا با بیان اینکه بحث عفاف و حجاب بحث موازین دینی است و این موازین از فطرت انسانی نشات می‌گیرد، اظهار داشت: نه تنها خانم‌ها، بلکه آقایون هم نیاز دارند تا پوشش مناسبی داشته باشند و در دسترس دید هر کسی نباشند، در واقع آقایانی که سخن از آزادی می‌زنند تنها تلاششان این است که خانم‌ها راحتر در دسترشان باشند و این قشر نیت خیری برای خانم‌ها ندارند.

 

آقامیری افزود: گاها مشاهده می‌شود که برخی افراد در کشورهای اروپایی به دین اسلام روی می‌آورند. واقعیت این است که خداوند حجاب را برای بشر وضع کرده و این ضوابط دینی را قرار داده تا اگر انسان‌ها اینطوری زندگی کنند، آن‌ها را در حفظ و سلامت خودشان بسیار موثر و جاودانه کند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه حجاب به عنوان یک ارزش فرهنگی و دینی، می‌تواند به بهبود و تقویت روابط خانوادگی کمک کند، تصریح کرد: حجاب، تاثیر بسزایی در حفظ و تقویت روابط خانوادگی و تحکم خانواده دارد. در کشورهای غربی، این مسئله کمتر دیده می‌شود. این نشان می‌دهد که رعایت حجاب و ارزش‌های دینی، می‌تواند به بهبود و تقویت خانواده کمک کند.

عامل از هم گسیختگی خانواده ها رعایت نکردن مسائل دینی است

آقا میری بااشاره به اینکه حجاب عامل از همپوشانی خانواده است، تصریح کرد: در واقع باید گفت حجاب و عفاف رکن اصلی خانواده است و آمارها نشان دهنده آن است که عامل از هم گسیختگی خانواده ها رعایت نکردن مسائل دینی است و زمانی که مسائل دینی در خانواده کمرنگ شود شیرازه خانواده  هم از بین می رود.

 

به گفته عضو شورای شهر تهران؛ حجاب و عفاف، رکن اصلی خانواده هستند و همپوشانی خانواده‌ها می‌تواند در نتیجه رعایت این ارزش‌ها به دست آید. آمارها نشان می‌دهند که عدم رعایت مسائل دینی در خانواده‌ها می‌تواند باعث از بین رفتن شیرازه خانواده شود.

 

آقا میری در ادامه با بیان اینکه شهرداری و معاونت فرهنگی اجتماعی اقداماتی در راستای ترویج حجاب و عفاف انجام داده‌اند، تصریح کرد: نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب به‌عنوان یکی از ضرورت‌های باورهای دینی، نیازمند برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است. برای دستیابی به این هدف، کارهای کیفی و پر محتوا باید صورت گیرد تا تاثیر گذار باشد.

 

وی بااشاره به اینکه در حوزه فردی، انجام عملیاتی مانند آموزش‌های فرهنگی و دینی، اطلاع‌رسانی در مورد اهمیت حجاب و عفاف و ترویج این مفاهیم در میان افراد، می‌تواند مفید باشد، گفت: همچنین، به‌عنوان فرد، می‌توانید با رعایت حجاب و عفاف در رفتارهای خود، نمونه‌ای برای دیگران باشید و این مسئله را به عنوان یک ارزش فرهنگی و دینی در زندگیتان جای دهید.

 

به گفته عضو شورای شهر تهران؛ در حوزه خانواده، آموزش‌های فرهنگی و دینی برای اعضای خانواده، رعایت حجاب و عفاف در خانواده و ترویج این مفاهیم در بین اعضای خانواده می‌تواند مفید باشد.

 

آقامیری در خاتمه تصریح کرد: در حوزه جامعه، ایجاد فرهنگ‌های جامعه‌ای سالم و پایدار برای ترویج این مفاهیم، آموزش‌های فرهنگی و دینی در مدارس و دانشگاه‌ها، ترویج این مفاهیم در رسانه‌ها، تشکیل گروه‌های فعال در جامعه در این زمینه و همچنین پشتیبانی از افراد و نهادهایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، می‌تواند به ترویج این مفاهیم کمک کند.

 

انتهای خبر/

کلید واژه ها:

عفاف

عفاف و حجاب

حجاب

ارسال نظر






captcha
ارسال