فائزون|حیا و حجاب دو عنصر مهم هویت زن مسلمان ایرانی است

مدیر دارالقرآن حضرت رقیه (س) زابل:

حیا و حجاب دو عنصر مهم هویت زن مسلمان ایرانی است

مدیر دارالقرآن حضرت رقیه (س) زابل گفت: حجاب و عفاف دو عنصر مهم هویت‌بخشی به زن مسلمان است، ما باید به زنان جامعه الگو معرفی کنیم و به بانوان جامعه هویت و شخصیت بدهیم تا از نظر روحی تقویت شوند.

کدخبر : 38531 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱|۱۳:۴۵

به گزارش فائزون، لاله نخجوان در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: حیا و حجاب اسلامی دو عنصر مهم برای هویت زن مسلمان و ایرانی است نظام سلطه همواره تلاش کرده با حذف این دو عنصر، زن و مرد رو درگیر نفسانیات کند و به دنبال این است که اندیشه، تفکر اسلامی و دینی را از جوامع مسلمان بگیرد و بتواند سلطه نرم خود را بر کشورهای مسلمان بگستراند.

وی بیان کرد: استعماری که از قرن‌های شانزده و هفده میلادی وارد سرزمین‌های اسلامی شد برای اینکه بتواند کاملاً اسارت را به دست‌وپای ملت‌های مسلمان ببندد و آن‌ها را نسبت به گذشته‌شان به داشته‌هایشان و نسبت به مذهب و آداب‌ورسوم و همه خوبی‌ها که درگذشته وجود داشت بدبین کرد.

مدیر دارالقرآن حضرت رقیه (س) زابل ادامه داد: یعنی با این کار اخلاق، لباس، همه آداب خوب را برای آن‌ها زیر سؤال برد و به سخره گرفت، با همین به سخره گرفتن‌ها تمام تلاشش را کرد که بتواند هویت واقعی را از زن مسلمان بگیرد و حجاب و عفاف را زیر سؤال ببرد.

وی اظهار کرد: هدف نظام سلطه این بود که به کسب سود بیشتر برسد، برای به‌دست‌آوردن منافع مادی بیشتر باید یک راه‌حلی در پیش بگیرد تا بتواند به منافع مادی خود برسد.

مدیر دارالقرآن زابل بیان کرد: دشمن همیشه نمی‌تواند به‌صورت مستقیم مسلمان را بُکشد تا به اهداف خود برسد، گاهی با جنگ نرمی که پیش می‌برد باعث می‌شود دشمن رشد کند و بتواند آن قدرتی که می‌خواهد را به مسلمانان وارد کند.

وی افزود: دعوای اصلی نظام سلطه با اسلام سر همین مسئله است که اجازه نمی‌دهد واقعیت و درستی انسانیت از انسان گرفته شود؛ ولی متأسفانه نظام سلطه این را نمی‌خواهد و همیشه به دنبال این است که این هویت را از مسلمانان بگیرد.

نخجوان تصریح کرد: وقتی نظام سلطه می‌بیند در انسان مسلمان روحیه جهاد و مبارزه وجود دارد و این جهاد و مبارزه با مسائل مادی، مبارزه با هوای نفس است برایش سخت است برای همین با مقوله حجاب مخالفت می‌کند چرا که اگر بخواهد حجاب و عفاف را از مسلمان دور کند باید با این روحیه جهاد و مبارزه مسلمان‌ها روبه‌رو شود و این با جنگ و کشتار به دست نمی‌آید و تمام تلاش خود را دشمن در جنگ نرم به کار گرفته است.

وی تأکید کرد: وقتی نظام سلطه بخواهد هویت انسانی را از انسان بگیرد و آن را تبدیل به افرادی باهویت مصرفی کند این ضرر بسیار بزرگی برای مسلمانان هست و برای همین درصدد است که هویت اصیل انسانی را از مسلمانان بگیرد و آن‌ها را با یک شرایطی روبه‌رو کند که فقط به مصرف‌گرایی رو بیاورند و آن‌ها را گرفتار بدحجابی و بی‌حجابی کنند تا بتوانند به منفعت خودشان برسند.

مدیر دارالقرآن زابل اظهار کرد: پوشش و حجاب لباس یک بحث مقدس است یک نعمت و کرامت است دقت کنید که خداوند برای حیوان لباس معرفی نکرده؛ اما به انسان لباس داده گفته پوشش داشته باشد، شما هیچ‌وقت یک چیز معمولی و عادی را کادو نمی‌کنید چیزی که ارزشمند است را کادو می‌کنید. چیزی که ارزشمند است بدون پوشش بدون کادو کردن هدیه نمی‌دهیم هر چیزی ارزش دارد پوشش دارد حجاب یک حفاظت برای زن محسوب می‌شود.

وی افزود: اگر ما زمانی که در خیابان راه می‌رویم پای‌برهنه راه برویم آیا پای به ما آسیب نخواهد رسید، پای ما جای‌گیر می‌کند زخمی می‌شود آسیب می‌بیند و باعث ناراحتی ما می‌شود، کفش یک‌جور حجاب برای پا است، قطعاً کفش برای انسان نفعی دارد و او را از آسیب دور می‌کند لباس هم برای انسان کرامت و یک نعمت است و برای حفظ آن باید دقت و توجه داشت.

انتهای خبر/

ارسال نظر






captcha
ارسال