فائزون|عفاف و حجاب، به عنوان دو ارزش در جامعه بشری، اصل‌هایی جدایی ناپذیرند

یادداشت؛

عفاف و حجاب، به عنوان دو ارزش در جامعه بشری، اصل‌هایی جدایی ناپذیرند

بدون تردید عفاف و حجاب، به عنوان دو ارزش در جامعه بشری، اصل‌هایی جدایی ناپذیرند که بدون یکدیگر معنای حقیقی و اصیل خود را از دست می‌دهند.

کدخبر : 38145 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۴/۲۴|۰۹:۰۹

به گزارش فائزون به نقل از تفتان ما، آذر کیخا، مسئول جامعه زنان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در یادداشتی نوشت: عفاف و حجاب، از موضوعاتی است که همواره در فرهنگ اسلامی مورد توجه بوده، رعایت آن، آرامش و امنیت فردی را رقم می‌زند، موجب، تحکیم بنیان خانواده شده و ضمن ایجاد نشاط فردی و اجتماعی، کاهش آسیب‌های اجتماعی را به همراه دارد.

بدون تردید عفاف و حجاب، به عنوان دو ارزش در جامعه بشری، اصل‌هایی جدایی ناپذیرند که بدون یکدیگر معنای حقیقی و اصیل خود را از دست می‌دهند. عفاف که فرهنگی متعالی است، به افراد جامعه، چگونه بودن و چگونه زیستن را آموزش می‌دهد و در حقیقت هدفش کمک به رسیدن انسان‌ها به کمال مطلوب است و در این میان بخش مهمی از این دغدغه را فرهنگ باشکوه حجاب، تحقق می‌بخشد.

رعایت عفاف و حجاب در جامعه اسلامی بیانگر هویت زنان مسلمان است و به فرمایش رهبر معظم انقلاب، می‌توان عفیف و نجیب بود و در عین حال مرکز جامعه بود و تمامی این‌ها در صورتی محقق می‌شود که زن هویت اسلامی خود را بشناسد.

هویت اسلامی زن ایران پیوند خورده با ارزش‌های دینی و سبک زندگی ایرانی اسلامی است. آن چنان که تاریخ نشان می‌دهد که چگونه مادران، خواهران و دختران شهدا با حضورپررنگ خود در عرصه جهاد، خوش درخشیدند.

جامعه مسلمان ایرانی همواره از سال‌های دور، مورد هجمه‌های فرهنگی مختلفی قرار گرفته است، از کشف حجاب رضاخانی گرفته تا جریان انحرافی زن زندگی آزادی، که هدف اصلی آن زدودن زیست عفیفانه و ازهم‌گسیختگی خانواده ایرانی است.

زیست عفیفانه‌ای که مایه فخر و غنای هویت جامعه ایرانی بوده و با وجود توطئه‌های معاندین و دشمنان کوردل نظام اسلامی، همچنان انتخاب خانواده‌های ایرانی است و مردان و زنان جامعه با حضور و حمایت پرشور خود اجازه نخواهند داد این وجهه اصالت خانواده ایرانی کمرنگ شود.

اولین پیامد بی‌حجابی و بی‌عفتی، ایجاد نا امنی برای زن در جامعه و بی‌نظمی در امور جامعه است.

اینکه زن، مظاهر زیبایی خود را در اختیار تمام جامعه قرار دهد و تمام چشم‌ها را به دنبال خود بکشاند، نخستین آسیب را به خود وارد می‌کند.

در طول تاریخ زنان مومنه و آگاه و اندیشمند بسیاری بودند و هستند که در سایه امنیت حجاب و عفاف در صحنه‌های علمی، اجتماعی و سیاسی ورود کرده‌اند.

مدارک علمی را اخذ کرده‌اند و هر یک صاحب اندیشه و راهبری هستند. بهانه‌ای برای بی‌حجابی برای بانوان وجود ندارد که امنیت و آرامش خود، خانواده و جامعه را با باور به بی‌عفتی از بین ببرند، به واقع سرمایه‌گذاری دشمن بر حجاب و عفاف و پوشش زنان ایرانی همواره وجود دارد.

رسالت اجتماعی زن طیب سازی جامعه است و دشمن این را هدف قرار داده تا زنان بی‌عفت شوند و اگر زنان بی‌عفت شوند کرامت انسان و تکامل آن زیر سوال می‌رود، چرا که زن انسان ساز است و تربیت نفس را انجام می‌دهد و اگر تربیت نسل را انجام ندهد، جامعه مورد هجمه‌های متعدد قرار می‌گیرد.

در سالگرد واقعه گوهرشاد و سالروز عفاف و حجاب ما با ارزش‌های اسلامی و انقلابی تجدید پیمان می‌نماییم و به جهانیان نشان می‌دهیم که زن مسلمان ایرانی با حفظ حیا و عفت خود، حافظ کیان خانواده است و نمی‌گذارد هجمه‌ها و عوامل کفر، با شعار آزادی این عفت را از او بگیرند بلکه عاملی برای رشد و تعالی مضاعف‌اش خواهد بود و بر قله‌های پیشرفت و موفقیت نیز قرار گرفته و بیش از پیش در این مسیر گام خواهد برداشت.

انتهای خبر

ارسال نظر






captcha
ارسال