فائزون|اعزام پزشکان بسیج جامعه پزشکی به مناسبت هفته دفاع مقدس در حوزه سیستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل خبر داد:

اعزام پزشکان بسیج جامعه پزشکی به مناسبت هفته دفاع مقدس در حوزه سیستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، پزشکان جهادی جامعه بسیج پزشکی جهت خدمات‌رسانی و ویزیت رایگان به شهروندان سیستانی اعزام می‌شوند.

کدخبر : 38287 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۷/۳|۰۷:۳۲

به گزارش فائزون، هادی میرزائی، در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های رزمندگان، جانبازان، شهیدان و غیور مردانی است که خالصانه برای دفاع از ایران اسلامی با دشمن تا دندان مسلح، به میدان‌های نبرد حق علیه باطل رفتند و برای عزت‌مندی نظام و انقلاب اسلامی مردانه جنگیدند.
 
وی ادامه داد: بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زابل به‌پاس گرامیداشت هفته دفاع مقدس برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری یادواره شهدا، تقدیر و تجلیل از خانواده معظم شهدا، برپایی میز خدمت در تمامی پنج شهرستان حوزه سیستان، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از طریق اعزام پزشکان به مناطق محروم منطقه سیستان و انجام ویزیت رایگان روستاییان و مواردی ازاین‌قبیل را در دستور کار قرار داده است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی زابل افزود: روز جمعه ۳۱ شهریورماه، در اولین روز از هفته دفاع مقدس، در حاشیه برپایی نمازجمعه، در پنج شهرستان منطقه سیستان اعضای تیم سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های حوزه سیستان که متشکل از بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زابل و معاونت بهداشتی و درمانی این دانشگاه است، به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به نمازگزاران پرداختند که خوشبختانه مورد استقبال بسیار خوب نمازگزاران مواجه شده است. 
 
میرزایی ادامه داد: در میز خدمتی که در اولین روز از هفته دفاع مقدس انجام شد، سنجش قند خون، سطح اکسیژن خون و فشارخون نمازگزاران، انجام مشاوره تغذیه سالم و آموزش خودمراقبتی در بیماری‌های واگیر و غیرواگیر به نمازگزاران ارائه شد. 
 
وی تأکید کرد: همکاران در دانشگاه علوم پزشکی در سطح منطقه سیستان همواره و در همه حال آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به شهروندان سیستانی هستند و در بدترین شرایط آب‌وهوایی زمانی که همه ادارات و سازمان‌ها تعطیل می‌شوند، به دلیل رسالتی که این دانشگاه در حوزه بهداشت، درمان و سلامت افراد جامعه بر دوش دارد باید پای‌کار باشند.
 
وی تصریح کرد: چهار بیمارستان، ۲۲۰ خانه بهداشت، ۲۱ پایگاه سلامت، ۵۱ مرکز خدمات جامعه سلامت شهری و روستایی و ۲۴ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای به شهروندان خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.
 
انتهای خبر/

ارسال نظر






captcha
ارسال