فائزون|هدف از تشکیل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سیستان و بلوچستان:

هدف از تشکیل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

سرتیپ دوم پاسدار «کوهکن» گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شده است.

کدخبر : 37063 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱/۲۸|۱۱:۵۵

به گزارش فائزون به نقل از خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار سرتیپ دوم پاسدار «غلام نبی کوهکن» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شده است.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس همه اقشار و مذاهب برای دفاع از کشور حضور داشتند. انقلاب اسلامی ایران فصل روشنایی بود و هست. کتاب‌های مختلفی در زمینه ایثار و شهادت شیعه و سنی در استان به چاپ رسیده ‌که یکی از آنان در مورد بیگانه ستیزی بلوچستان است که خاطراتی در آن نوشته شده است.

در ادامه «غلامرضا رضایی» رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان ابراز داشت: این دانشگاه، دانشگاه مادر استان است و لازم است کارها و فعالیت‌های مرتبط با شهدا بیشتر صورت گیرد.

وی گفت:‌ اگر امروز دشمنان نمی‌توانند حتی یک وجب از خاک ایران را تسخیر کنند و توان مقابله با ایران را ندارند‌، به دلیل رشادت و از جان گذشتگی دلیر مردانی است که از خود خون گذشتند.

این مسئول ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران یک ارتش و تیم قوی وبزرگ است. کار و فعالیت در حوزه شهدا و خانواده‌هایشان باعث افتخار است. با تلاش در این حوزه باید کار‌ها و اقدامات ارزشمندشان را به نمایش بگذاریم.

رضایی افزود: ایجاد کارگروهی برای انجام این فعالیت‌ها‌، چراغ راهی برای اهداف اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دانشگاه خواهد بود.

در این جلسه رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز از آمادگی کامل دانشگاه جهت همکاری خبر داد و متذکر شد: این دانشگاه ظرفیت دارد تا از ظرفیت چاپخانه دانشگاه برای چاپ کتب استفاده شود و همچنین کارگروه ایثار و شهادت با مسؤلیت معاون فرهنگی دانشگاه با اداره کل ایجاد شود.

در پایان مراسم به جهت همکاری بیشتر و موثر تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال