فائزون| نهضت عاشورا نهضتی امیدآفرین و امیدبخش است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سیستان و بلوچستان:

نهضت عاشورا نهضتی امیدآفرین و امیدبخش است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سیستان و بلوچستان گفت: عاشورا و عزاداری ملت مسلمان ایران مختص جمهوری اسلامی نبوده است؛ بلکه قبل از انقلاب نیز مراسم‌های ماه محرم با استقبال گسترده مردم همراه بود.

کدخبر : 38173 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۵/۴|۱۱:۱۱

به گزارش فائزون، مرتضی عرب خالص در گفتگو با تفتان ما به اهمیت زنده نگه‌داشتن عاشورا و تبیین آن اشاره کرد و بیان کرد: مکتب سیدالشهدا مکتبی وحدت‌آفرین در میان اقوام و مذاهب است هر قومی باتوجه‌به تفاوت‌های بومی که دارد برای سیدالشهدا عزاداری می‌کنند.

وی اظهار کرد: امام حسین (ع) باتوجه‌به قرارگرفتن در آن عصر و دوره هنگامی که احساس کرد دین اسلام و سنت‌های اسلامی در خطر است فریضه مهم امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را به جا آورد و قیام تاریخی عاشور رقم خورد و باعث زنده نگه‌داشتن دین مبین اسلام شد.

وی افزود: دشمنان اسلام و انقلاب همواره سعی در کم‌رنگ کردن اعتقادات دینی و آرمان‌های اسلامی ما داشته‌اند و در عصر کنونی دشمن بیشترین قدرت خود را صرف تسخیر و به انحراف کشیدن ذهن‌ها و افکار مردم مسلمان کرده است غافل از آنکه هرگز نخواهد توانست خدشه‌ای در اعتقادات مردم ما به وجود بیاورد.

عرب خالص تصریح کرد: زنان همواره در گسترش اسلام و تربیت نسل‌ها نقش مهم و تأثیرگذار داشته‌اند در حادثه کربلا نیز حضرت زینب (س) با تبیین‌های خود یزید و یزیدیان را رسوا ساخت و اسوه صبر، استقامت و تبیین جهان اسلام شد.

وی در ادامه به درماندگی و استیصال دشمن در مقابل فرهنگ حسینی اشاره کرد و ادامه داد: محال است دشمنان این فرهنگ را در بین مردم کم‌رنگ و یا بتوانند آن را از بین ببرند در طول تاریخ همواره جدال بین حق و باطل بوده و خواهد بود و مسلماً حق همیشه پیروز بوده است مردم ما نیز با هوشیاری و استطاعت از فرامین الهی و ائمه اطهار خواهند توانست در مقابل تمامی هجمه‌ها و نیرنگ‌های دشمنان پیروز شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان در پایان با اشاره به نقش سازنده زنان در گسترش امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر گفت: زنان باتربیت اسلامی و تبیین فرمایشات ائمه می‌توانند در تعلیم‌وتربیت بسیار سازنده عمل کنند و جامعه‌ای سالم و اسلامی به وجود بیاورند.

انتهای خبر

ارسال نظر






captcha
ارسال