فائزون|اساس بیانیه گام دوم انقلاب برگرفته از نهضت عاشورا است

یادداشت؛

اساس بیانیه گام دوم انقلاب برگرفته از نهضت عاشورا است

انقلاب اسلامی به دنبال عملیاتی کردنِ مهمترین هدف نهضت بزرگ عاشورا و حکومت نبوی(ص) و علوی(ع) است و آن شکل دهیِ تمدنِ نوینِ اسلامی، جهتِ تحقق مسئله ظهور است.

کدخبر : 37864 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۲/۶|۰۹:۰۲

به گزارش فائزون به نقل از پهره حجت‌اله صادقی، استاد دانشگاه در یادداشتی نوشت: انقلاب اسلامی ایران، بزرگترین انقلاب سیاسی،مذهبیِ تاریخ اسلام است! چرا که سایرِ انقلاب های اسلامی مسیر حرکت را مشخص کردند و انقلاب اسلامی ایران ثمره آن حرکت شد.

این انقلاب به دنبال عملیاتی کردنِ مهمترین هدف نهضت بزرگ عاشورا و حکومت نبوی(ص) و علوی(ع) است و آن شکل دهیِ تمدنِ نوینِ اسلامی، جهتِ تحقق مسئله ظهور است و مسئله‌اي است که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب (دام ظله العالی)، آن هدفِ متعالی را بیان نموده اند!

حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) با توجه به سه موضوعِ مخاطب شناسی ،مکان شناسی و زمان شناسی مردم ایران را بهترین مخاطب واز جنبه تاریخی  دهه چهل و پنجاه ،که فساد رژیم پهلوی به اوج خودش رسیده بود را بهترین زمان و سرزمینِ ایران را به جهت جایگاه ژئوپلتیکی ویژه، ظرفِ اجرای این هدف متعالی یافتند!

در اجرای این هدف متعالی در اولین بیانیه، حاکمانِ مستبد پهلوی را نه،که علمای اسلام و اندیشمندان مسلمان را مخاطب قرار دادند، به این معنا که بدتر از ظلمِ ظالم، سکوتِ خواص در مقابلِ این ظلم و استبداد است!

نکته دیگر در ایدئولوژی امام راحل "خدا باوری"و "خود باوری" و "مردم باوری" ناشیِ از آن بود.

در سرتاسر نهضت و قیام الهی امام(ره) نمیتوان حتی یک مورد یافت که در آن امام(ره) جریان و حرکتی را به خود منتسب کنند چه قبل از شکل گیری انقلاب و چه بعد از آن !

"شن های روان مامور خدا بودند"!

در حادثه" طبس"خرمشهررا خدا آزاد کرد!

در فتح بزرگ "خرمشهر" قدرتمندترین کشور دنیا، در ترویج خدا پرستی و خداباوری جمهوری اسلامی ایران  رتبه اول را داراست و همینطور  در نامه به " گورباچف" و الفاظ نورانی امام در سراسر وصیت نامه الهی و سیاسی این امر واضح و مشخص است.

نکته بعد توجه امام به چگونگی شکل دهی انقلاب است! بیانیه امام در دوازدهم بهمن ماه سال  ۵۷ در این زمینه فوق العاده میباشد!به گونه ای که درست در زمانیکه انقلاب در اوج حساسیت خود قرار دارد به انقلابیون توصیه اکید دارند که در انجام امور  انقلابی مراقب اموال مردم باشند از آزار اسرا خودداری کنند.

در جریانِ جنگ تحمیلی و همینطور حضور اسرا در ایران، امام اسرایِ جنگِ تحمیلی را با تمام ناراحتی که مردم نسبت به آنها داشتند"مهمان "خطاب میکنند!

یعنی اوج مدارا و انسانیت حتی نسبت به دشمن.  این همان سیره نبوی و علوی در مکتب امام راحل است که نمونه آن را میتوان تاریخ اسلام، درروز فتح مکه یافت!

آن‌جا که حتی کفار و مشرکین خودشان منتظر انتقام پیامبر(ص) بودند و عده ای از اصحاب هم ندای "الیوم یوم الملحمه سر میدادند" به این معنا که امروز روز انتقام است اما  پیامبر اکرم(ص) فرمودند:

"الیوم یوم المرحمه"یعنی امروز روز رحمت است و شما آزاد شدگانید!

نه سکوت مظلوم را می‌پذیرد و نه ظلم ظالم را زیرا  که امام(ره) بیشتر از ظلم ظالم از سکوت خواص رنجیده خاطر است و به همین دلیل است که در اولین بیانیه مخاطبِ آن خواص سکوت کرده اند که بی شباهت با سکوت خواص و فریادهای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در عصر حاضر نیست!

سکوتِ خواص بود که حکمیت را رقم زد!

سکوتِ خواص بود که سقیفه را به وجود آورد!

سکوتِ خواص بود که کربلا رقم خورد!

سکوتِ خواص در مکتب امام خطرناکتر از ظلم ظالم است!

انتهای خبر/

ارسال نظر






captcha
ارسال