فائزون|صحیفه سجادیه یادگار پیام‌رسان عاشورا است

یکی از کتب ارزشمند اسلامی؛

صحیفه سجادیه یادگار پیام‌رسان عاشورا است

صحیفه سجادیه یادگار امام زین‌العابدین آرامش‌دهنده قلب‌ها و دل‌های مؤمنان است.

کدخبر : 37714 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۷|۰۷:۳۰

به گزارش فائزون، امام سجاد (ع) فرزند امام حسین (ع) در پنجم شعبان سال ۳۸ هجری قمری در مدینه متولد شدند، مادر گرامی ایشان حضرت شهربانو، بانوی ایرانی و از بهترین زنان عصر خود بود.

این امام بزرگوار چهارمین امام شیعیان، ششمین معصوم است که ۳۴ سال امامت کردند.

یک کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک ولادت باسعادت امام زین‌العابدین بیان کرد: این امام بزرگوار دارای القاب زیادی بود که مشهورترین القابشان سجاد و زین‌العابدین است.

حجت‌الاسلام احمد محمودی ادامه داد: به علت عبادت‌های زیاد و سجده‌های طولانی ایشان به سجاد و زینت عبادت‌کنندگان مشهور هستند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به نقش ارزشمند امام سجاد (ع) در ماندگاری واقعه عاشورا افزود: اگر خطبه‌ها و بیانات امام سجاد (ع) و خطبه‌های حضرت زینب کبری (س) نبود مسئله عاشورا در همان سال‌ها به پایان می‌رسید، لذا این امام بزرگوار نقش زیادی در شناساندن چهره پلید امویان به جامعه اسلامی داشت و نهضت سالار شهیدان را زنده نگه داشت.

وی تبین قیام عاشورا، تربیت شاگرد برای ترویج مبانی اسلام، احیاء دعا که در صحیفه سجادیه بروز و ظهور دارد و جهاد سیاسی را چهار اقدام مهم امام سجاد در دوران زندگی‌شان عنوان کرد.

محمودی با اشاره به اینکه دوران امامت امام سجاد (ع) دوران درخشش و جوشش فرهنگ تشیع بود افزود: امام زین‌العابدین شاگردان زیادی برای ترویج و گسترش مبانی دین اسلام تربیت کردند.

وی تصریح کرد: مشهورترین اثر مکتوب این امام بزرگوار در حوزه دعا صحیفه سجادیه است که بعد از قرآن و نهج البلاغه مهم‌ترین و ارزشمندترین اثر مکتوب اسلام به شمار می‌رود و به زبور آل محمد مشهور است.

محمودی با بیان اینکه صحیفه سجادیه کتابی ارزشمند دارای ۵۴ دعا است که تماماً درس اخلاق، تربیت و آداب زندگی است اظهار کرد: گسترش علوم و ادعیه ناب چون صحیفه سجادیه از فعالیت‌های علمی و فرهنگی امام سجاد (ع) بود که امروز در جامعه ماندگار شده و می‌طلبد تا با رجوع به دعاهای این کتاب در دوران پراسترس و اضطراب امروز به آرامش قلبی رسید.

انتهای خبر/ 

ارسال نظر






captcha
ارسال