فائزون|برگزاری برنامه های تاسوعا و عاشورا در زاهدان/ نذوراه ۷۲ خان حسینی (ع) در زاهدان انجام می شود

در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد؛

برگزاری برنامه های تاسوعا و عاشورا در زاهدان/ نذوراه ۷۲ خان حسینی (ع) در زاهدان انجام می شود

نذوراه ۷۲ خان حسینی با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای دشت نینوا در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) در سطح شهر زاهدان انجام می شود.

کدخبر : 37379 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۵/۱۵|۱۳:۱۰

به گزارش فائزون به نقل از زاهدنیوز، حجت الاسلام و المسلمین علی خیور، مدیر تبلیغات اسلامی زاهدان در نشست خبری با اصحاب رسانه با توجه به برنامه های تاسوعا و عاشورا بیان کرد: جلسه محرم در شهر زاهدان با مسئولیت در جبهه مردمی انقلاب اسلامی و بنیاد خاتم الاوصیا که به صورت استانی محوریت این کار را داشتند تشکیل شد.

وی با بیان اینکه امسال متفاوت تر از سال های گذشته حاشیه ها را به حداقل رساندیم افزود: جهت ساماندهی و توانمندی شبکه، مردم پای کار آمدند و برنامه های مذهبی و جریان محرم به صورت مردمی تشکیل شد.

مدیر تبلیغات اسلامی زاهدان بیان کرد: امسال زاهدان را به چند منطقه و محله تقسیم و یک بخش اعظم هیئت های درون و مرکز شهر برای بلوار خرمشهر طراحی کردیم که در آن جایگاه یک مداح به صورت ویژه مستقر که به مداحی، روضه خوانی و نوحه خوانی می پردازد.

حجت الاسلام و المسلمین خیور ادامه داد: در روز تاسوعا و عاشورا هیئت های منطقه شهرک جهاد و غدیر شهر در آستان مقدس شهدای گمنام تجمیع و به صورت محوری به عزاداری می پردازند و هئیت های محله بابایان و بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی نیزئدر گلزار شهدا تجمع دارند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه روز تاسوعا در بلوار خرمشهر و عاشورا در میدان امام حسین(ع) به صورت محوری خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین خیور گفت: در روز عاشورا به جهت اینکه اقامه نماز فرصتی است که از شبکه های سراسری پخش می شود و گرفتن درس و فرهنگ اعتقادی را از قیام عاشورا ابا عبدالله الحسین(ع) باید بگیریم.

وی افزود: امام حسین (ع) در ظهر عاشورا نماز اقامه و برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند تمام عزاداران به صورت تجمیع شده نماز ظهر عاشورا را اقامه می کنند.

مدیر تبلیغات اسلامی زاهدان اذعان کرد: برای هر چه با شکوه برگزار کردن عزاداری اباعبدالله الحسین در جلساتی که با شورای تامین برگزار شد و مقرر شد خیابان های سیستان، سعدی، آزادی، طالقانی، شریعتی، امیرالمومنین، بهشتی و مولوی جهت روان سازی حرکت هئیت ها بازگشایی شود.

وی از برگزاری مراسم شام غریبان در آستانه مقدس شهدای گمنام و گلزار شهدای زاهدان خبر داد و گفت: مراسم خیمه سوزان نیز در چند نقطه از شهر زاهدان پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: امسال نیز طرح نذرواره 72 خان حسینی در سطح شهر زاهدان انجام که به این منظور دیگ های با نامئهر یک از شهدای کربلا در آستان مقدس شهدای گمنام و منطقه شهرک برق، جهاد و غدیر شهر زاهدان پخت و بین نیازمندان توزیع می شود.


انتهای پیام/ http://asrehamoon.ir/vdch-vnzk23nmkd.tft2.html

ارسال نظر






captcha
ارسال