نهضت عاشورا نهضتی امیدآفرین و امیدبخش است

کد مطلب: 38173  |  تاريخ: چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲  |  ساعت: ۱۱:۱۱


مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سیستان و بلوچستان:

نهضت عاشورا نهضتی امیدآفرین و امیدبخش است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سیستان و بلوچستان گفت: عاشورا و عزاداری ملت مسلمان ایران مختص جمهوری اسلامی نبوده است؛ بلکه قبل از انقلاب نیز مراسم‌های ماه محرم با استقبال گسترده مردم همراه بود.

به گزارش فائزون، مرتضی عرب خالص در گفتگو با تفتان ما به اهمیت زنده نگه‌داشتن عاشورا و تبیین آن اشاره کرد و بیان کرد: مکتب سیدالشهدا مکتبی وحدت‌آفرین در میان اقوام و مذاهب است هر قومی باتوجه‌به تفاوت‌های بومی که دارد برای سیدالشهدا عزاداری می‌کنند.

وی اظهار کرد: امام حسین (ع) باتوجه‌به قرارگرفتن در آن عصر و دوره هنگامی که احساس کرد دین اسلام و سنت‌های اسلامی در خطر است فریضه مهم امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را به جا آورد و قیام تاریخی عاشور رقم خورد و باعث زنده نگه‌داشتن دین مبین اسلام شد.

وی افزود: دشمنان اسلام و انقلاب همواره سعی در کم‌رنگ کردن اعتقادات دینی و آرمان‌های اسلامی ما داشته‌اند و در عصر کنونی دشمن بیشترین قدرت خود را صرف تسخیر و به انحراف کشیدن ذهن‌ها و افکار مردم مسلمان کرده است غافل از آنکه هرگز نخواهد توانست خدشه‌ای در اعتقادات مردم ما به وجود بیاورد.

عرب خالص تصریح کرد: زنان همواره در گسترش اسلام و تربیت نسل‌ها نقش مهم و تأثیرگذار داشته‌اند در حادثه کربلا نیز حضرت زینب (س) با تبیین‌های خود یزید و یزیدیان را رسوا ساخت و اسوه صبر، استقامت و تبیین جهان اسلام شد.

وی در ادامه به درماندگی و استیصال دشمن در مقابل فرهنگ حسینی اشاره کرد و ادامه داد: محال است دشمنان این فرهنگ را در بین مردم کم‌رنگ و یا بتوانند آن را از بین ببرند در طول تاریخ همواره جدال بین حق و باطل بوده و خواهد بود و مسلماً حق همیشه پیروز بوده است مردم ما نیز با هوشیاری و استطاعت از فرامین الهی و ائمه اطهار خواهند توانست در مقابل تمامی هجمه‌ها و نیرنگ‌های دشمنان پیروز شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان در پایان با اشاره به نقش سازنده زنان در گسترش امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر گفت: زنان باتربیت اسلامی و تبیین فرمایشات ائمه می‌توانند در تعلیم‌وتربیت بسیار سازنده عمل کنند و جامعه‌ای سالم و اسلامی به وجود بیاورند.

انتهای خبر



چاپ خبر