فائزون|شیعه و سنی پایتخت وحدت کشور آماده پذیرایی از زائران اربعین پاکستانی هستند

همچنان پای عشق حسین (ع)؛

شیعه و سنی پایتخت وحدت کشور آماده پذیرایی از زائران اربعین پاکستانی هستند

چند سالیست که مرزهای زمینی سیستان و بلوچستان پذیرای ورود زائران پاکستانی برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین است.

کدخبر : 38155 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۴/۲۷|۰۹:۳۸

به گزارش فائزون، اربعین حسینی همایش بزرگی برای همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی است که با همدلی و همبستگی در کنار یکدیگر به سمت مقصد تمام دلباختگان و آزادگان حرکت می کنند که در نهایت این اتفاق شگرف به یک اتحاد بی‌نظیر تبدیل شده است.

با توجه به اینکه کشور ایران از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر ۹۰۰ کیلومتر مرز زمینی با کشور پاکستان دارد و تنها راه عبور شیعیان پاکستانی برای سفر به عراق این مسیر است خوشبختانه در سال‌های اخیر در ایام اربعین خیل عظیمی از عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) از این مسیر به کربلا عزیمت می‌کنند.

مردم سیستان و بلوچستان هر سال افتخار میزبانی از زوار اربعین حسینی را پیدا می‌کنندو شرقی‌ترین دروازه حرم ابا عبدالله الحسین علیه السلام مامن زائرانی است که از منطقه شبه قاره به این استان می‌آیند تا مسیر نجف تا کربلا را به عشق امام حسین(ع) با پای پیاده طی کنند و در راهی مقدس قدم گذارند.

بنا بر اعلام ستاد اربعین سیستان و بلوچستان با شروع ماه محرم برنامه‌ریزی‌ها برای ورود زائران اربعین از دو مرز ریمدان و میرجاوه انجام خواهد شد و زیرساخت‌های لازم در این دو مرز مخصوصا مرز ریمدان برنامه‌ریزی می‌شود.

در اربعین سال گذشته بیش از ۴۷ هزار نفر زائر از کشور پاکستان، برای شرکت در فرصت بی‌نظیر اربعین در جهت ایجاد تعامل و تقویت ارتباط و افزایش هر چه بیشتر بهره وری از فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت و زیارت امام حسین(ع)، از پایانه‌های مرزی ریمدان و میرجاوه وارد استان سیستان و بلوچستان شده‌اند.

عاشقان امام حسین(ع) با تمام امکانات پای کار میزبانی از زوار اربعین حسینی(ع) هستند

محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: عاشقان حسینی(ع) با همه وجود و با تمام امکانات پای کارمیزبانی زوار اربعین حسینی هستند و مسلما کوتاهی دستگاه‌های اجرای در این میان چهره ناخوشایندی دارد

وی افزود: بعضی از مردم حاصل دسترنج یک ساله خود را برای خدمت به زائرین امام حسین(ع) استفاده می‌کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سیستان و بلوچستان دو مسئولیت در این مراسم دارد؛ اول میزبانی از زائران پاکستانی و دوم میزبانی از زائرین خود استان که به این سفر معنوی مشرف می‌شوند.

وی ادامه داد: همه کمیته‌های ستاد اربعین باید مسائل موجود را بررسی و در راستای حل آن اقدام و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام و جلسات خود را برگزار نمایند.

کرمی اذعان کرد: کمیته حمل و نقل باید مباحث مربوط به ترددهای ریلی، هوایی و زمینی را پیش‌بینی و اقدامات لازم در راستای خدمت‌رسانی به زائرین اربعین را انجام دهد.

وی گفت: باید برنامه‌ریزی‌های لازم در زمینه وظایف استان‌هایی که پشتیبان استان سیستان و بلوچستان در ستاد اربعین و میزبانی زوار امام حسین(ع) هستند، صورت گرفته و آنها را در جریان امور قرار دهید.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین باید مسائل و مشکلات احتمالی مورد بررسی قرار بگیرد و جلسات مورد نیاز برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ و ایجاد هماهنگی بین ستادهای مردمی و دستگاه‌های مجری در جهت ارائه خدمات بهتر صورت بگیرد.

وی در ادامه به مسائل؛ سوخت، امنیتی، پزشکی و بهداشت و اسکان زوار اشاره نمود، و افزود: این مسائل باید توسط کمیته‌های تخصصی مورد بررسی و قبل از آغاز ماه محرم تمام مسائل حل شود.

وی با اشاره به اقدامات سال گذشته بیان کرد: فرمانداران نیز باید مشکلات موجود سال گذشته را بررسی و در راستای رفع آنها اقدام کنند.

استاندار در پایان با اشاره به اینکه امام حسین(ع) با تمام وجود برای احیا و زنده نگه داشتن دین رسول الله به میدان آمد و همه زندگی‌اش را در راه اسلام و خدا فدا نمود، تصریح کرد: همه ما در کارها باید حسینی عمل کنیم یعنی با تمام وجود وارد میدان عمل بشویم و در راه رضای خداوند عمل کنیم.

امسال نیز میزبان زائران اربعین حسینی هستیم

منصور بیجار، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه هماهنگی با شهرداران در استقبال از زائران کشورهای همسایه در ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: امسال با پیگیری‌های انجام شده، استان سیستان وبلوچستان برای رفاه حال زائران علاوه بر تقویت و افزایش امکانات موکب‌ها و زائرسراها، قرار است با استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها، تعداد ماشین‌های امدادی و خدماتی از جمله ماشین‌های آتش نشان، جمع آوری زباله، یخ ساز، تانکرهای آبرسان، اتوبوس و… را افزایش دهد.

وی افزود: علاوه بر افزایش تعداد ماشین‌های خدمات‌رسان و تأمین آب شرب سالم و خنک برای زوار، سیما آرایی شهرهای استان متناسب با ایام اربعین، بهبود و افزایش تعداد سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه، احداث سایبان، بهبود روشنایی سایت اسکان موقت زوار، خرید و جانمایی دستگاههای مه پاش، استقرار و راه اندازی درمانگاه اورژانس در ورودی پایانه مرزی ریمدان و میرجاوه و زائرسرای امام رضا زاهدان برای ارائه خدمات فوریتهای پزشکی، برقراری ارتباط پایدار و… نیز انجام شده است

تامین سلامت زائران و دست‌اندرکاران مراسم اربعین حسینی

علی عبدالرزاق‌نژاد، دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین سیستان و بلوچستان بیان کرد: نیروهای سلامت با همه توان در صحنه خدمت‌رسانی به زائرین حضور خواهند داشت

وی افزود: باتوجه به علاقه بسیار زیاد ارادتمندان به سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام پیش بینی می‌شود جهت شرکت در مراسم ابعین سال ۱۴۰۲ حدود ۵۰۰ هزار نفر زائر از مرز میرجاوه و ریمدان وارد استان شوند

دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از تمام ظرفیت دانشگاه و سایر دستگاه‌ها جهت ارائه خدمات به زائرین عزیز شرکت کننده در مراسم اربعین استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط جوی استان و برگزاری مراسم اربعین در فصل گرم سال، تلاش ما در راستای تامین سلامت زوار عزیز خواهد بود.

عبدالرزاق‌نژاد اذعان کرد: تمامی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی از جمله بیمارستان دارالشفاء میرجاوه و بیمارستان علی بن ابی طالب علیه السلام زاهدان در آمادگی کامل جهت خدمت رسانی به زائرین عزیز قرار دارند

وی گفت: جلسات هماهنگی برای شناسایی و بررسی نیازهای مختلف به صورت منظم و پیوسته تا زمان اجرای اربعین برگزار خواهد شد.

مرز میرجاوه آماده پذیرایی از زائران اربعین پاکستانی است

ایوب کرد، مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: سال گذشته بیش از ۲۵ هزار زائر پاکستانی از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد کشور شدند

وی ادامه داد: امسال با توجه به پیش‌بینی افزایش تردد زوار کشور دوست و همسایه پاکستان از پایانه‌های مرزی شمال استان به کشور عراق، سازمان راهداری و و حمل و نقل جاده‌ای از تمام ظرفیت برای بهبود زیر ساخت‌ها و تکمیل و تجهیز این پایانه مهم مرزی استان استفاده کرد به‌طوری‌که با ابلاغ به موقع اعتبارات هم مسیر منتهی به پایانه و هم سالن مسافری این پایانه مرزی استان تکمیل شد.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان محوطه سازی، افزودن۲ لاین ورودی، پیش‌بینی قرارگیری کانکس در زائر سرا، اخذ تصمیمات جهت ساماندهی زوار با ناوگان حمل ونقل مسافری، رسیدگی به سرویس‌های بهداشتی مورد نیاز، روکش ۱۰ کیلومتر از محور میرجاوه و تحویل تجهیزات گذرنامه را از مهمترین اقدامات این اداره کل برای فراهم شدن زمینه جهت استقبال از زوار پاکستانی عنوان کرد

وی بر ارائه سوخت به ناوگان پاکستانی با برآورد میزان تردد تاکید کرد و گفت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به منظور ارائه خدمات بهتر به زوار پاکستانی ۳۰۰ کارت سوخت را تهیه کرده است که جهت استفاده آنها برای ناوگان پاکستانی لازم است اقدامات زیر ساختی و نرم افزاری از سوی دستگاههای متولی مورد توجه قرار گیرد.

کرد از ورود ۲ هزار دستگاه ناوگان اتوبوسی با کارکرد زیر پنج سال و معاف از مالیات گمرکی خبر داد و گفت: سهمیه استان سیستان و بلوچستان ۱۰۰ دستگاه ناوگان است که اقدامات اولیه آن انجام شد.

وی اجرای روشنایی درب گمرک تا زائر سرا امام رضا (ع)، ایمن سازی محور زاهدان _ بم و زاهدان _ میرجاوه، آماده‌سازی مجمتع خدماتی رفاهی بین راهی و آموزش رانندگان پاکستانی را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده استان برای پذیرش زوار پاکستانی در اربعین حسینی عنوان کرد.

انتهای خبر/ ف

ارسال نظر






captcha
ارسال