فائزون|دشمن از وحدت شیعه و سنی هراس دارد

یادداشت؛

دشمن از وحدت شیعه و سنی هراس دارد

دشمنان اسلام و قرآن از وحدت شیعه و سنی در هراسند.

کدخبر : 38216 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۵/۲۵|۰۸:۳۶

به گزارش http://faezuon.irفائزون به نقل از پهره، هاشم کامکار عضو هئیت علمی دانشگاه در یادداشتی نوشت: هنوز یادمان است که وقتی ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا از پشت یک تریبون رسمی، دولت عربستان را گاو شیرده آمریکا دانست و در خبرگزاری‌ها و شبکه‌های مجازی رسمی دولت آمریکا نیز سخنانش بدون سانسور پخش شد و خطاب به آل سعود اعلام کرد که اگر ما نباشیم شما بیشتر از دو سه هفته دوام نمی‌آورید، چقدر این سخنانش برای تمام مسلمانان و خصوصاً مسلمانان عرب ساکن در عربستان سعودی تلخ و تحقیرآمیز بود.

 اگر چه رؤسای جمهور قبلی آمریکا نیز در فکر و ذهنشان همین تصویر و تصور وجود داشت؛ اما لااقل در ضمن تاراج منابع کشورهای اسلامی حفظ ظاهر می‌کردند و ضمن دوشیدن منابع کشورهایی نظیر عربستان و کویت و امارات آنها را دوستان خود در منطقه خطاب می‌کردند مثل دوران قبل از انقلاب اسلامی در ایران که کشور ما را می‌چاپیدند و ما هم خوشحال بودیم و فکر می‌کردیم جزو دوستانشان محسوب می‌شویم و به شاه ایران لقب ژاندارم خلیج‌فارس داده بودند.

دقت کنید خلیج‌فارس و آن زمان‌ها اصلاً صحبتی از خلیج عرب نبود، چون مهم منافع سرشار آنها بود که همواره برقرار بود.

 هنوز یادمان است که دولت آمریکا چطور فقط در یک مرحله بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار به آل سعود سلاح و تجهیزات نظامی فروخت تا آل سعود برود با آنها با یک دولت و ملت مسلمان دیگر بجنگد و ملت عربی و اسلامی یمن یعنی برادران خود را

 بمباران و نابود کند و جنگی که در آن از هر طرف کشته شود به نفع آمریکا و انگلیس و اسقاطیل است.

 مگر قرآن کریم با صراحت از تمام مسلمین نخواسته است که با هم متحد و همدل باشند و از هم متفرق نباشند، وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا ۚ وَاذکروا نِعمَتَ اللَّهِ عَلَیکُم إِذ کُنتُم أَعداءً فَأَلَّفَ بَینَ قُلوبِکُم فَأَصبَحتُم بِنِعمَتِهِ إِخوانًا

 طبق نص صریح قرآن خداوند ما مسلمانان را (چه شیعه و چه سنی) با هم برادر ساخته است و دوست ندارد مسلمانی با مسلمان دیگر در کینه و قهر و جنگ باشد.

در عوض در قرآن مجید خطاب به تمام مسلمین جهان چنین می‌فرماید: مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ حالا ببینیم دشمن ما کیست؟ کمی فکر کنیم.

 چرا رسانه‌های غربی به‌خصوص شبکه‌های انگلیسی و آمریکائی در ایام محرم عزاداری‌های پرشکوه و ده‌ها هزارنفری در شهرهای مختلف بلاد اسلامی را به تصویر نمی‌کشند؛ اما فیلم‌های قمه‌زنی را بارهاوبارها به‌صورت تکراری پخش می‌کنند و خصوصاً جایی که پدرها قمه را به سر اطفال کوچک و نوزادان معصوم خویش می‌زنند و خون‌روی سروصورت این بچه‌ها می‌پاشد و جاری می‌شود.

 واقعاً چرا عده‌ای در خدمت دشمنان اسلام و مسلمین هستند؟ چرا انگلستان شیعه انگلیسی را ایجاد کرده و هزینه بیش از بیست شبکه تحت وب را می‌پردازد تا آنها به مقدسات برادران عزیز اهل‌سنت اهانت کنند؟

چرا آمریکا از میان وهابیون و اهل‌سنت گروه‌های تروریستی نظیر داعش و القاعده را ایجاد و از آن‌ها حمایت کرده تا شیعیان را کافر دانسته و آنها را با عملیات بمب‌گذاری و هر شکل ممکن بکشند؟

 چرا دشمنان اسلام و قرآن از وحدت شیعه و سنی این‌قدر در هراسند؟

چرا امام خامنه‌ای مسلمانان جهان را از این امور نهی کرده و به پرهیز از اختلافات توصیه می‌نمایند؟ راه مبارزه با شیعهٔ حقوق‌بگیر از انگلستان و اهل‌سنت دست‌نشاندهٔ آمریکا چیست؟

 فقط کافی است کمی بیندیشیم و فرمولش ساده است.

هر قلم و هر سخن و سخنران و متفکری که صحبت‌هایش بوی ایجاد وحدت و همدلی می‌دهد سخنانش و عملش خدایی است و هر کس بازیچهٔ دست آمریکا و انگلیس شده و سخنانش باعث ایجاد تفرقه و نزاع و اختلاف بیشتر می‌گردد سخنانش و عملش قطعاً شیطانی است.

طبق نظر و خواست قرآن حکیم ما مسلمانان همه با هم برادریم و باید برادر بمانیم.

 انتهای خبر

کلید واژه ها:

یادداشت

شیعه و سنی

وحدت

ارسال نظر






captcha
ارسال