فائزون|بیانیه مجمع رهروان امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر در حوزه عفاف و حجاب

بیانیه مجمع رهروان امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر در حوزه عفاف و حجاب

مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر سیستان و بلوچستان در پی بیانیه وزارت کشور در حوزه عفاف و حجاب، بیانیه‌ای صادر کرد.

کدخبر : 37779 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱/۱۵|۱۲:۱۲

 

به گزارش فائزون، ضمن قبولی طاعات و عبادات ملت مؤمن ایران اسلامی در ماه  مبارک رمضان، باتوجه‌به وضعیت حجاب و عفاف در سطح کشور و بعضاً استان که باعث رنجش خواهران و دختران مسلمان ایران اسلامی گردید و با تشکر از بیانیه وزارت محترم کشور دراین‌خصوص لازم است نکاتی به مسئولین، علما و روحانیون معظم و تمامی صاحبان اندیشه و دلسوزان عرض کنیم:

۱-از استاندار مؤمن، انقلابی و جهادی سیستان و بلوچستان درخواست داریم جهت اجرائی نمودن مفاد بیانیه وزیر محترم کشور تدابیر و دستورات لازم را به‌تمامی ادارات، ارگان‌ها  و سازمان‌ها صادر نمایند.

۲-با تشکر از ائمه جمعه و جماعات  تشیع و تسنن که در نمازهای جمعه و جماعات به این امر مهم یعنی حجاب و عفاف که از پایه‌های تمدنی ملت ایران و یکی از زیرساخت‌های خانواده است توجه داشتند درخواست می‌شود نسبت به تبیین این امر مهم و اغنا سازی نسل جوان و گشودن باب گفتگوی  مثبت در این امر را به‌صورت ویژه در دستور کار خود قرار دهند.

۳-با توجه به فرهنگ بومی استان که حجاب یکی از اصول ریشه‌ای اقوام بلوچ و فارس است، اجازه ندهیم امیال سیاسی و غرض‌ورزی‌ها باعث شود این فرهنگ اصیل در استان ما دچار خدشه شود.

۴-از تمامی دلسوزان به فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی در استان سیستان و بلوچستان درخواست می‌شود در برابر هر ناهنجاری دراین‌خصوص حساس بوده و نسبت به تبیین و آگاهی افراد غافل باروحیه اسلامی و رافت دینی اقدام نمایند.

 در پایان از تمامی متولیان فرهنگی خصوصاً عفاف و حجاب استان درخواست می‌شود جهت شناساندن عمق و محتوای عفاف و حجاب و نقش آن در سلامت خانواده، جامعه و روح و روان جوانان برنامه‌ریزی مناسب نموده و از نفوذ مصادیق فرهنگ مبتذل غرب که از طریق گردشگران خارج از استان وارد می‌شود و یا هر طریق دیگر جلوگیری نموده و نسبت به پاسخگویی شبهات دراین‌خصوص اقدام نمایند.
 
انتهای خبر/ خ

ارسال نظر






captcha
ارسال