فائزون|۳۰ تیر ۱۳۶۴

کدخبر : 9780 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۷|۱۱:۰۸

- دفع تک دشمن در ارتفاع "سراسپندار" در منطقه‌ی عملیاتی قادر.

- هشدار رسانه‌ها در بغداد: اگر ایران تجاوزات خود به داخل خاک عراق را متوقف نسازد، بمباران شهرهای ایران از سر گرفته خواهد شد؛ گزارش خبرنگار نشریه گاردین از آثار سوء جنگ شهرها در شهر بصره.

- پناهندگی دو خدمه و خلبان یک هلی‌کوپتر ارتش ایران به نیروهای عراقی (ضمیمه دارد).

- تدبیر دولت عراق برای حفظ ذخایر ارزی و کاهش فشار ارزی با اخراج پرستاران خارجی از این کشور و چگونگی جبران کمبود نیروی انسانی.

- اظهارات معاون وزارت نفت حکومت عراق در مورد فروش نفت به امریکا به صورت غیرمستقیم و نیز تأثیر کاهش قیمت نفت بر کمک‌های جنگی اعراب به عراق.

- تلاش آشکار سازمان مجاهدین خلق - برخلاف گذشته که آشکار نمی‏‌کرد - برای مؤثر نشان دادن فعالیت‌های این سازمان جهت تأمین اهداف عراق.

- ادامه‌ی وقوع انفجارات در اماکن عمومی شهرهای ایران به‏ وسیله‌ی عوامل عراق.

- درخواست سپاه‌پاسداران منطقه‌ی یک ثارالله تهران بزرگ و شهرهای استان تهران جهت ثبت‌نام داوطلبان اعزام به جبهه در واحدهای بسیج.

- دیدار مسئولان ستاد پشتیبانی جنگ و مسئولان دفتر مرکزی جذب نیروهای متخصص ستاد مرکزی سپاه و دیگر قشرهای مردم با آیت‌الله منتظری و تأکید وی بر توزیع صحیح کمک‌های مردمی در جبهه‌ها.

- تصمیم و دستور عملیاتی فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری‌اسلامی و ابلاغ آن به یگان‌های فعال در عملیات برای عملیات مجدد روی اهدافی که در مرحله‌ی اول عملیات "قادر1" تصرف نشده یا مجدداً به اشغال عراق در آمده‏ است.

- گلوله‌باران مناطق وسیعی از نواحی ایران به‏ وسیله‌ی توپخانه‌ی ارتش عراق.

- منابع مستقل در خلیج‌فارس حمله‌ی اخیر عراق به یک حوزه‌ی نفتی ایران در جنوب خارک را تأیید کردند.

- سخنان رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر در سمینار "ارزیابی دیپلماسی و مواضع سیاسی ایران در برابر مسائل جهانی" در حضور نمایندگان جمهوری‌اسلامی ایران در کشورهای غربی؛ بررسی مسائل داخلی کشور؛ تأکید بر سیاست جدید "گشایش دیپلماسی"؛ گزارش رسانه‏‌های غربی از سخنان مقام‌‏های ایران در تبیین این سیاست؛ اظهارات وزیر سپاه درباره‌ی این سیاست جدید.

ارسال نظر






captcha
ارسال