فائزون|۲۱ تیر ۱۳۶۴

کدخبر : 10246 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۸|۱۱:۱۳

تاریخ شمسی

21 تیر 1364

تاریخ قمری

23 شوال 1405

تاریخ میلادی

12 ژوئیه 1985
 
خلاصه روز: 

- نامة فرمانده قرارگاه حمزه به فرمانده کل سپاه دربارة وجود شواهدی از هشیاری دشمن درخصوص عملیات سیدکان؛ اعمال تغییراتی در طرح مانور این عملیات و واگذاری مأموریت تصرف ارتفاع "گوشینه" به تیپ ویژة شهدا در 48 ساعت قبل از شروع عملیات.

- پاتک موفق خودی (ارتش) و بازپس‌گیری تپة 175 در منطقة بین پاسگاه شرهانی و شهرک زبیدات.

- نفت‌کش 392 هزار تنی ترکیه به نام "سیحان" هدف موشک "اگزوسه" هواپیماهای عراقی قرار گرفت. این نفت‌کش - که عازم جزیرة سیری بوده - دومین سوپر نفت‏کش ترکیه می‌باشد که در چند روز گذشته در مسیر خارک به سیری هدف حملة عراق قرار ‌گرفته‏ است.

- بمب‌افکن سوخو - 22 عراقی در حوالی پیرانشهر با آتش پدافند خودی سقوط کرد و خلبان آن اسیر شد.

- آزاد شدن کشتی کویتی " المحرق" پس از تخلیه محمولة نظامی آن که برای عراق حمل می‌شد؛ اظهارات "دیویدبدفورد" ناخدای این کشتی؛ اظهارنظر سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در‌بارة آزادی المحرق؛ دیگر پی‏آمدها و بازتاب‌های آزادی این کشتی از جمله نامة اعتراض‏ آمیز وزارت خارجة انگلیس به ایران.

- آقای هاشمی در نماز جمعة امروز تهران در گزارشی دربارة سفر اخیر خود به کشورهای لیبی، سوریه، چین و ژاپن، تحرک بخشیدن به سیاست خارجی کشور در هنگام جنگ روانی - سیاسی عراق برای به انزوا کشاندن ایران را از جمله اهداف این سفر اعلام کرد. وی به دست‏آوردها و اهداف دیگر سفر نیز اشاره کرد.

- روزنامة انگلیسی "فایننشال تایمز" در گزارشی در خصوص نخبگان ایران، به بررسی جایگاه کنونی و آتی رئیس‌جمهور، رئیس مجلس، نخست‌وزیر، "خوئینی‌ها" نایب رئیس مجلس به‌عنوان چهرة معروف ماجرا‌های لانه جاسوسی و مراسم حج، پرداخته است.

- پیام وزیر خارجة ایران به وزیر خارجة نیکاراگوئه که در اعتراض به اظهارات ریگان علیه نیکاراگوئه، در حال اعتصاب غذا به‌سر می‌برد. همچنین ملاقات سفیر ایران در ماناگوئه با وزیرخارجة نیکاراگوئه در کلیسای محقر محل "اعتصاب" وی.

ارسال نظر






captcha
ارسال