فائزون|۲۲ تیر ۱۳۵۸

کدخبر : 10258 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۸|۱۱:۴۴

تاریخ شمسی

22 تیر 1358

تاریخ قمری

18 شعبان 1399

تاریخ میلادی

13 ژوئیه 1979
 
خلاصه روز: 

- تشدید درگیری مسلحانه و انفجار درخوزستان از جمله تیراندازی به مأموران شهربانی مستقر در زیر پل و پایگاه نیروی دریایی خرمشهر، حمله به پاسداران و مأموران انتظامی و پاسگاه‌های مرزی، کمین عناصر خلق عرب علیه پاسداران در منطقه کوت شیخ؛ شهادت انوشیروان رضایی سرپرست پاسداران اعزامی از خرم آباد؛ خرابکاری در لوله نفت دارخوین؛ گزارش رویتر در رادیو لندن از درگیری‌های خوزستان.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- تظاهرات همراه با درگیری علیه مدنی استاندار خوزستان و آیت‌الله خلخالی در آبادان و مجروح شدن عده‌ای در این درگیری‌ها و انعکاس آن در رادیو لندن و آسوشیتدپرس؛ گزارش رادیو لندن از اعلام موجودیت گروه چریکی صاعقه در تظاهرات خرمشهر؛ اعلامیه آیت‌الله شبیر خاقانی خطاب به مردم آبادان و خوزستان و درخواست حفظ آرامش و اعلام خطر به دولت نسبت به ایجاد لبنانی دیگر.

- اعلام موجودیت گروه جدیدی با عنوان سازمان چریکی صاعقه در خوزستان و انتشار اعلامیه‌ای در تشریح اهداف خود از جمله مبارزه چریکی برای خودمختاری خوزستان، حمایت از تمام گروه‌های مترقی و آزادی‌خواه و عدم تابعیت از هیچ‌گونه ایدئولوژی.

- دیدار گروهی به عنوان نمایندگان منطقه اشنویه و پیرانشهر با امام‌خمینی و آیت‌الله شریعتمداری و نخست وزیر برای دادخواهی و شکایت علیه تسلیح فئودال‌های منطقه از سوی ژاندارمری پادگان جلدیان و پاسداران انقلاب.

- تعیین وکلای مدافع محمدرضا سعادتی از سوی سازمان مجاهدین خلق علی‌رغم مخالفت‌های قبلی این سازمان با محاکمه وی در دادگاه انقلاب و اصرار بر ارسال پرونده به دادگستری و نیز علی‌رغم نامه سعادتی به برادرش مبنی‌بر این‌که به علت وقیحانه بودن کیفرخواست در دادگاه شرکت نخواهد کرد.

- اعلام نارضایتی رادیو مسکو از قضایای پیش آمده در خصوص رابطه سعادتی و مأمور سفارت آن کشور در تهران و محاکمه احتمالی وی.

- اعلامیه دفتر هواداران سازمان چریک‌های فدایی خلق ارومیه و اظهارات سخنگوی این سازمان درباره پرتاب بمب (سه‌راهی) به داخل دفتر این سازمان.

- اعلام مواضع سازمان چریک‌های فدایی خلق در مورد چگونگی شکل‌گیری نیروهای مسلح در نظام جدید و ادعای اینکه ارتش در جهت اهداف توده‌ها بازسازی نمی‌شود و تأکید بر این‌که در ارتش انقلابی شورای سربازان و درجه داران و همافران و افسران جزء تنها مرجع تصمیم‌گیری در امور مربوط به خود خواهند بود.

- تفسیر رادیو بی.بی.سی با عنوان "دشواری‌های ارتش ایران" پس از پیروزی انقلاب اسلامی.

- گزارش رویتر از اظهارات مقامات وزارت دفاع انگلستان درباره احتمال از سرگیری مذاکرت مربوط به معامله خرید اسلحه ایران از انگلستان که در زمان رژیم گذشته منعقد شده بود.

- مصاحبه حجت‌الاسلام محمد منتظری با روزنامه لبنانی النهار و حمله به بازرگان و دکتر یزدی به عنوان عمال آمریکا و صهیونیسم؛ واکنش دکتر صادق طباطبایی معاون نخست وزیر در این باره.

- سخنان امام‌خمینی در جمع اقشار مختلف مردم و هشدار در مورد توطئه‌های عناصر ضد انقلاب در کشور با توجه به نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات مجلس خبرگان بررسی قانون اساسی.

ارسال نظر






captcha
ارسال