فائزون|امید کلیدی‌ترین مفهوم در بیانیه گام دوم انقلاب

امام‌جمعه ایرانشهر مطرح کرد:

امید کلیدی‌ترین مفهوم در بیانیه گام دوم انقلاب

امام‌جمعه ایرانشهر گفت: جایگاه مشارکت مردم در تداوم انقلاب اسلامی با تأکید بر بیانیه گام دوم بیان شده است.

کدخبر : 37721 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۷|۱۲:۵۶

به گزارش فائزون؛ حجت‌الاسلام و المسلمين عیسی بزمانی در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: در حقیقت تمام تلاش صالحان، صدیقان و شهدا بر این بوده که حکومت الهی را ساری و جاری کنند چرا که باید پاسداشت شعائر الهی را در دستور کار خود قرار بدهیم.

وی افزود: همگان وظیفه داریم در مقابل حکومت دین این امانتی که به دست من و شما سپرده هیچگونه کوتاهی در قبال آن نداشته باشیم و تاکنون مردم ایران هم در جهت انقلاب و تداوم این راه ایستادگی خودشان را نشان دادند.

این خطیب جمعه تصریح کرد: از صدر اسلام تاکنون طبق فرموده امام راحل که در وصیت نامه‌اش ذکر کرده "این مردمان بهتر از زمان مردمان پیامبر (س) و امیرالمومنین (ع) هستند و دلیل روشن است مردمانی که در تمام عرصه‌های این انقلاب مقاومت و ایستادگی کردند و کوتاه نیامدند دلیل این است که براساس روایتی که از پیامبر داریم اینان شگفت‌آورترین مردمانی هستند که شما مشاهده می کنید".

وی با بیان اینکه پیامبر (س) فرموده "مردمانی در آخرالزمان می‌آيند که از امام خودشان محبوبند وایمان آوردند به یک سیاهی بر روی سفیدی یعنی بدون اجتهاد ایمان دارند اینها نه پیامبر را دیدند و نه امامشان و حاضر نیستند به آن‌چه که به دستشان آمده است ایمان بیاورند و پای این ایمان ایستادگی کردند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر (س) از این جماعت به عنوان برادر خود یاد می کرد چون در اوج فتنه‌ها آن‌ها عقب نشینی نمی‌کنند، افزود: مردم ایران تاکنون در جهت رساندن این انقلاب به اوج خودش با هم هماهنگ و همراه بودند و هیچگونه کوتاهی نکردند و در زمان‌های سرنوشت‌ساز نظام اسلامی را همراهی کردند.

 امام جمعه ایرانشهر با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، عنوان کرد: این بیانیه گذشته حال و آینده جمهوری اسلامی است که نکاتی را شامل می‌شود که می‌توان به عظمت انقلاب اسلامی از لحاظ موضوع ماندگاری اش و تداوم آن اشاره داشت. 

بزمانی اضافه کرد: همچنین بیانیه گام دوم مواردی چون چشم انداز آينده‌ی انقلاب اسلامی را شامل می‌شود و مسئولیتی که جوانان در حوزه‌ی انقلاب اسلامی دارند باید به آن توجه ویژه شود.

وی عنوان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب از جانب مقام معظم رهبری صادر شده که شان نزول مشخص است و تمام تلاش دشمن این بوده که انقلاب چهل سالگی خودش را نبیند.

امام جمعه ایرانشهر خاطرنشان کرد: بیانیه‌ی گام دوم انقلاب در حقیقت بشارتی برای مردم و انقلابیون بوده که این مسیر همچنان ادامه دارد.

وی گفت: قطعا راه، در پیش رو در بیانیه‌ی گام دوم انقلاب خیلی راحت‌تر از گام اول است چون قبلا تجربه‌اش را نداشتیم ولی امروز تجربه کافی را داریم که به سختی گذشته نیست و آینده‌ی راحتی خواهیم داشت.

امام جمعه ایرانشهر تصریح کرد: البته شرط تحقق بشارت بیانیه‌ی گام دوم انقلاب این است که ملت ایران امیدواری را نباید از دست بدهند و هدف اصلی دشمن این است که می‌خواهد ما را ناامید کند که این راه مسیر بن‌بست است. 

وی با اشاره به اینکه انقلابیون باید امیدواری را حفظ کنند، عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند"انقلاب از ارزش‌های خودش فاصله نگرفته و جمهوری اسلامی به شدت به اصول خودش پایبند است".

 وی گفت: کارکرد نظام جمهوری اسلامی را در چهل و چهار سال گذشته داریم می‌بینیم اما متاسفانه دشمنان به دنبال این هستند که منکر دستاوردهای نظام اسلامی شود.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdci5qazqt1aw32.cbct.html

ارسال نظر






captcha
ارسال