فائزون| بسیج بازوی توانمند در رفع مشکلات آموزش و پرورش است/ تربیت نسل جوان و نوجوان مهمترین رسالت معلمان

در رزمایش علمی بسیج مطرح شد؛

بسیج بازوی توانمند در رفع مشکلات آموزش و پرورش است/ تربیت نسل جوان و نوجوان مهمترین رسالت معلمان

سردار عوضعلی فقیری، معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان با بیان اینکه بسیج بازوی توانمند در رفع مشکلات آموزش و پرورش است، گفت: بسیج جزء اولین نهادها، ادارات و ارگان هایی بود که در جهت اجرایی کردن بیانیه گام دوم از همان آغازین روزها عزم خود را جزم و دستور العمل اجرایی آن را تدوین کرد.

کدخبر : 36931 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۵|۱۰:۴۷

به گزارش فائزون به نقل از عصر هامون صبح امروز رزمایش علمی بسیج با عنوان "رزمایش علمی شهید میرحسینی"، در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد.

سردار عوضعلی فقیری، معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان در این مراسم بیان کرد: نذر فرهنگی تحت عنوان رزمایش علمی بسیج، توسط هیئت رزمندگان اسلام از استان تهران با تهیه و توزیع20 هزار بسته با هدف برقراری عدالت اجتماعی در سیستان وبلوچستان برگزار و این بسته ها بین دانش آموزان مناطق محروم و سیل زده توزیع خواهد شد.

وی افزود: این اقدام شروعی برای تحقق بیانیه گام دوم است تا بسیج در هر استان بتواند 10 درصد از دانش آموان واجد الشرایط را حمایت کرده تا از تحصیل بهره مند شوند

این مسئول تصریح کرد: در امتداد این رزمایش نذر کتاب دفاع مقدس نیز به صورت رایگان در دستور کار قرار دارد تا علاوه بر تعلیم و تربیت، فرهنگ ایثار و شهادت نیز ترویج یابد.

وی ادامه داد: پس از ابلاغ گام دوم انقلاب و اهمیت آن، بسیج جزء اولین نهادها، ادارات و ارگان هایی بود که در جهت اجرایی کردن این بیانیه از آغازین روزها عزم خود را جزم کرد و دستور العمل اجرایی آن را تدوین کند.

بسیج به عنوان بازوی مدیران محسوب می‌شود

فقیری اذعان کرد: پس از بررسی و تحقیق در خصوص چگونگی نقش بسیج در تحقق بیانیه گام دوم سند اعتلای 10 ساله بسیج به ستاد کل نیروهای مسلح و بسیج ابلاغ شد که در این سند، نگاه عمیقی به موضوع تعلیم و تربیت هم در بسیج و‌ هم در جامعه شده است.

وی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: در بخشی از این سند چهار راهبرد تعریف شده که راهبرد دوم آن با عنوان پیش برندگی، جهاد امیدآفرینی با محوریت جوانان به عنوان محور اصلی نقش آفرینی های بسیج علم و پژوهش یا پرچم داری در رستاخیز علمی و پژوهشی است که مربوط به رزمایش فوق می باشد.

این مسئول اذعان کرد: بسیج به عنوان بازوی مدیران محسوب می‌شود، هیچ ماموریت خاص خود و موضوعی که بخواهد به اسم خود برای خود باشد، ندارد؛ بلکه وظیفه بسیج پیش برندگی پیش روندگی و کمک به مدیران جمهوری اسلامی در جهت رسیدن به اهدافی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی برای آنها تعریف کرده، بسیج پشتوانه، کمک‌کننده و یاری کننده است تا بتوانند در همه ابعاد به مدیران کمک کند.

تربیت جوانان و نوجوانان، مهمترین رسالت‌های آموزش و پرورش

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین رسالت‌های آموزش و پرورش تربیت جوانان و نوجوانان است، گفت: کمک به تقویت مرجعیت علمی کشور با تشکیل جبهه علمی و تقسیم کار بین اقشار و بسیج، کمک به تسهیلگری در ایجاد شرکت های دانش بنیان، ترویج و تبلیغ گفتمان جهاد علمی در کشور به ویژه در بین جوانان و نخبگان، گسترش و تقویت هسته های علمی و کرسی‌های نظریه‌پردازی برای تحول در علوم تمدن‌ساز به خصوص علوم انسانی. اسلامی و پایه در حوزه‌های علمیه و دانشگاه ها و سایر مراکز، شناسایی و توانمندسازی و هدفمندسازی شکوفاسازی استعدادهای مختلف علمی جوانان و نوجوانان با محوریت بسیج دانش آموزی و دانشجویی از دیگر اقدامات در تحقق گام دوم انقلاب است.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان اظهار کرد: در این راستا موسسه راهیان کوثر، موسسه علمی رزمندگان، سازمان بسیج دانش آموزی، سازمان بسیج فرهنگیان، مرکز علمی پژوهشی، سازمان بسیج اساتید و بسیج از اقشار سپاه است که می تواند در این زمینه کمک کرده و نقش موثری ایفا کنند.

به گفته وی، به همین منظور رزمایش علمی بسیج توسط موسسه علمی رزمندگان با توزیع ۲۰ هزار بسته کمک آموزشی در استان با هدف کمک به دانش‌آموزان محروم و زلزله‌زده در دستور کار قرار گرفت.

سپاه در حوزه سخت افزاری یل بلند بالایی در سیستان وبلوچستان دارد

فقیری خاطر نشان کرد: هوشمندسازی کتاب های موجود در مدارس یکی دیگر از اقداماتی است که با همکاری آموزش و پرورش در مرکز انجام شده در این زمینه از 995 عنوان کتاب درسی مدارس۲۱۰ عنوان کتاب هوشمند طراحی و چاپ شده و مابقی کتب درسی نیز در دستور کار قرار دارد و این اقدام نیز یک جهش بسیار مهم در جهت ترویج آموزش و پرورش نوین است.

وی افزود: در جهت سخت افزاری نیز سپاه با ساخت مدارس در اقص نقاط مختلف به  ویژه در این خطه از کشور اقدامات فراوانی انجام داده و یل بلند بالایی دارد؛ از تمام توان خود برای رفع مشکلات حوزه تعلیم و تربیت آموزش و پرورش استفاده کرده و از هیچ تلاشی دریغ نکرده ایم.

وی اضافه کرد: برگزاری کلاس‌های مجازی، مشاوره تحصیلی رایگان، آموزش های پیشرفت تحصیلی، المپیادهای علمی، کلاس های آنلاین و حضوری، آزمون های مشاوره ای و اردوهای ویژه نوروزی، اردوی راهیان نور و بکارگیری از ظرفیت 118 معلم به صورت جهادی برای رفع مشکلات درسی دانش آموزان محروم از اقدامات انجام شده در این راستا است.

تا پای جان در جهت حل مشکلات گام بر می داریم

این مسئول با بیان اینکه تعدادی از خیرین نیز با کمک بسیج دانش آموزی از دانش آموزان توانمند فکری که از لحاظ مالی بی بضاعت هستند حمایت کرده اند، گفت: هم اینک از این تریبون اعلام کرده که بسیج به عنوان بازوی شما در آموزش و پرورش حضور داشته و در جهت رفع مشکلات حوزه تعلیم و تربیت در هر عرصه ای آماده خدمت رسانی است.

وی در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: جوانان و نوجوانان توانمندی از لحاظ فکری، هوشی داریم که علیرغم همه مشکلات مادی به عنوان پشتوانه جمهوری اسلامی در این استان مرزی و تنگه احد شیعه و سنی فارس و بلوچ از نظام و کشور جمهوری اسلامی حفاظت و حراست می‌کنند ما نیز به عنوان خادم و نوکر مردم وظیفه داریم تا پای جان در جهت حل مشکلات آنان گام برداریم و نگذاریم بر این افراد مشکلاتی به وجود بیاید.

روحیه و مدیریت جهادی لازمه رفع مشکلات است

فقیری با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت انقلابی امید رفع چالش های موجود وجود دارد، گفت: لازمه رفع مشکلات مدیریت جهادی است اگر می‌خواهیم بیانیه گام دوم اجرایی و کشور به پیشرفتی که نظام برای آن پیش بینی کرده برسد و از جهان سبقت گیرد چاره ای جز پیدا کردن راه‌های میان‌بر و مدیریت و روحیه جهادی نداریم.

وی تصریح کرد: مدیریت جهادی مدیریتی پرکار، پرتلاش، کم توقع و مردم دار است که شبانه روز برای خداکار می کنند اگر مدیران اینگونه بودند ما در خدمت آنها هستیم در غیر اینصورت خائن محسوب شده چرا که مردم ما لایق بهترین ها هستند و اگر افرادی توان و انگیزه کار کردن ندارند باید کنار رفته تا افرادی که این ظرفیت در آنها وجود دارد به مردم خدمت کنند.

هدفِ رزمایش علمی کمک به برقراری عدالت اجتماعی است

 محمد علی تاجی، مدیر موسسه خدمات علمی آموزشی رزمندگان اسلام هم در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرای رزمایش علمی بسیج با عنوان "رزمایش علمی شهید میرحسینی"، بیان کرد: این اقدام در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با  هدف کمک به برقراری عدالت آموزشی در مناطق محروم و سیل زده استان و همچنین ارتقای سطح علمی دانش آموزانی است که در ایام کرونا به علت کاستی های موجود دچار افت تحصیلی شدند.

وی تصریح کرد: در این رزمایش بیست هزار بسته کمک آموزشی بین دانش آموزان مناطق محروم و سیل زده سیستان وبلوچستان اهدا می شود

به گفته این مسئول؛ در این رزمایش محتوای غنی آموزشی در راستای توسعه عدالت آموزشی به دانش آموزان ارائه خواهد شد.

تاجی با بیان اینکه یکی از دغدغه ها و ماموریت های موجود اجرایی سازی فرامین و ماموریت های مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و تربیت است، گفت: پیاده سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کمک به حل چالش ها و معضلات نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش استان از دیگر اهداف به شمار می رود.

 

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال