فائزون| قیام ۱۹دی نماد حمایت از ولایت است/ بصیرت مردم توطئه دشمن را خنثی کرد

شکوهی بی پایان؛

قیام ۱۹دی نماد حمایت از ولایت است/ بصیرت مردم توطئه دشمن را خنثی کرد

مولوی عنایت اله رسولی زاده، امام جمعه اهل سنت سرباز با بیان اینکه قیام ۱۹دی نماد حمایت از ولایت است، گفت: در چنین روزی مردم بصیر ایران با حضور گسترده در میدان توطئه دشمن را خنثی کرد.

کدخبر : 34810 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۰|۱۲:۰۴

به گزارش فائزون، از سال ۱۳۴۲ با به دست گرفتن عَلَم مبارزه با شاه توسط حضرت امام خمینی(ره) خط مشی جدیدی برای نهضت اسلامی در رویارویی با استبداد داخلی  واستکبار جهانی ایجاد شد. خط مشی‌ای که خواستار جایگزینی نظامی مبتنی بر مبانی اسلام به جای حکومت وابسته و ضداسلامی شاه بود لذا این رویه باعث شد تا شاه  و عوامل سفاک او با بدترین رفتار در مقابله با نهضت انقلاب اسلامی ایران بایستد.

از آن موقع ایران آبستن حوادث مختلف می شود ۱۵ خرداد ۴۲ کاپیتولاسیون، تبعید حضرت امام راحل و ده ها مورد دیگر تنها بخشی از اتفاقات این دوران است، اول آبان سال ۵۶ حاج آقا مصطفی فرزند امام یکی از روحانیونی که در مبارزات علیه رژیم شاه نقش موثر و فعالی داشت از دنیا می رود این واقعه باعث شد تا مراسمات خشم و گرامیداشت وی در قم علیه رژیم شاه تبدیل شود.

اواسط دیماه به سفارش دربار، داریوش همایون وزیر اطلاعات مقاله ای را در روزنامه اطلاعات به چاپ می رساند که سراسر توهین به امام و مبانی اسلامی است به همین سبب قم در روزها ۱۸ و ۱۹دی صحنه تظاهرات انقلابی مردم می شود.

سربازان شاه به روی مردم انقلابی آتش گشودند و تعداد زیادی را به شهادت رساندند و به زعم خویش قائله را پایان دادند اما در حقیقت این واقعه نقطه شروعی در تاریخ زرین انقلاب اسلامی بود.

قیام ۱۹ دی روز پیروزی خون بر شمشیر است

مولوی عنایت اله رسولی زاده، امام جمعه اهل سنت سرباز در اینباره با بیان اینکه قیام ۱۹ دی روز پیروزی خون بر شمشیر است، گفت: چنین روزی در تاریخ ایران اسلامی یادآور حماسه بزرگ و با شکوه مردم قم است، مردمی که با بصیرت کامل به میدان دفاع از ولایت فقیه پرداخته و جواب یاوه گویی دشمنان را با حضور گسترده در میدان دادند.

وی افزود: این واقعه در پی انتشار مقاله توهین آمیز به دستور شاه خائن علیه مرجع تقلید شیعیان منتشر شده بود به وقوع پیوست که جرقه و نقطه آغاز مبارزات برای درهم شکستن و سقوط رژیم منحوس پهلوی شد.

۱۹ دی حماسه ای فراموش نشدنی  

این عالم اهل سنت ادامه داد: ۱۹ دی حماسه ای فراموش نشدنی است که باید حقایق این دوران به درستی برای نسل جوان بازگو شود تا بدانند رمز پیروزی ملت ایران بر استکبارجهانی در تمامی مقاطع اتکاء به خداوند و وحدت کلمه بوده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به هوشیاری، بصیرت و آگاه بودن ملت ایران اشاره و اظهار کرد: يوم‌الله ۱۹ دی روزی برای تجديد پيمان با آرمان‌های امام راحل و تجديد بيعت با مقام عظمای ولايت است که این مهم با بصیرت و ولایتمداری ملت همیشه در صحنه ایران در حماسه ۹ دی سال ۸۸ تکمیل تر شد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال