فائزون|امنیت و آرامش را مدیون خون پاک شهدا هستیم

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور:

امنیت و آرامش را مدیون خون پاک شهدا هستیم

«میرجلیلی» گفت: امنیت و آرامش را مدیون خون پاک شهدا هستیم. باید فرهنگ و سیره، جوانمردی، عشق به وطن، مردم داری، اخلاق و صداقت شهدا در نسل جوان جاری و ساری کنیم و شهدا را الگوی خود قراردهیم.

کدخبر : 36847 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۷/۸|۱۲:۲۴

به گزارش فائزون به نقل از  خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، آیین تجلیل از شهدای ورزشکار و مربی استان سیستان و بلوچستان و رونمایی از ۲۳ کتاب دفاع مقدس، امروز با حضور جمعی از مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دقاع مقدس استان برگزار شد.

«ادهم کرد» مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار داشت: اگر امروز در آرامش و آسایش زندگی می‌کنیم، این راحتی را مدیون خون پاک شهدا هستیم و پاسداشت و تکریم از آنان وظیفه ماست. در استان سیستان و بلوچستان دو هزار و ۶۸ شهید داریم که امروز از ۳۵ خانواده شهید در حوزه ورزشی تجلیل و قدردانی خواهد شد.

کُرد ادامه داد: در ۲ سال گذشته، ورزشکاران و هیئت‌های ورزشی استان به‌خوبی درخشیدند؛ به‌طوری که ۲۸۵ نفر به اردوی تیم ملی دعوت شدند. در استعداد‌های برتر، رتبه ۱۷ را در کشور به‌دست آورده‌ایم و ۳۵۱ مدال را در سطح کشور کسب کرده‌ایم که بخش عمده آن‌ها توسط خانم‌ها در ۱۷ آیتم ورزشی کسب شده است. ۱۵۵ نفر از ورزشکاران استان به اردو‌های تیم ملی اعزام شدند که همه این موفقیت‌ها نتیجه تعامل خوب با مسئولین مربوطه بوده است.

سردار «عوضعلی فقیری» معاون هماهنگ‌کننده سپاه «سلمان» استان سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم، با اشاره به نقش ورزش در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: رزمندگان در دوران دفاع مقدس ورزش‌های مختلفی از جمله ورزش‌های محلی انجام می‌دادند.

وی افزود: شهید «قاسم میرحسینی» با وجود اینکه فرمانده میدان رزم بود، در کم‌ترین فرصتی که پیدا می‌کرد از ورزش غافل نمی‌شد؛ چراکه معتقد بود که اگر بخواهیم برای اسلام سربازی قوی باشیم، باید از لحاظ جسمی آمادگی داشته باشیم. عقل سالم در بدن سالم است و آمادگی جسمانی در روح و روان انسان نیز تاثیر مثبتی خواهد داشت.

همچنین «مهدی میرجلیلی» رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور نیز در این مراسم، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: شهدا مردانه ایستادند تا ما بایستیم، قامت خم کردند تا ما قامت خم نکنیم. از نفس ایستادند تا ما از نفس نیافتیم. شهدا برای ما فرصت هستند و باید قدر آن‌ها را بدانیم.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس پنج هزار شهید از تقدیم اسلام کرده‌ایم که ۱۳۵ شهید ورزشکار بوده‌اند. شهدای ورزشکار از سکو و مدال قهرمانی گذشتند و مدال‌شان پلاکشان شد؛ لذا باید شهدا را شاهد و ناظر در زندگی مان قرار دهیم؛ چراکه چراغ هدایتند تا ما راه درست را گم نکنیم. امنیت و آرامش امروز را مدیون خون پاک شهدا هستیم و باید فرهنگ و سیره، جوانمردی، عشق به وطن، مردم‌داری، اخلاق و صداقت شهدا را در نسل جوان جاری و ساری کنیم و شهدا را الگوی خود قرار دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال