فائزون| اجرای احکام الهی و دفاع از اسلام؛ درس بزرگ شهدا به مسلمانان/پیروی از سیره شهدا لازمه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است

فرمانده سپاه سلمان در هفتمین یادواره شهدای ورزشکار زاهدان مطرح کرد؛

اجرای احکام الهی و دفاع از اسلام؛ درس بزرگ شهدا به مسلمانان/پیروی از سیره شهدا لازمه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت:جهت تحقق اهداف عالی و فرامین مبارک رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب باید به سیره شهدا اهتمام داشته باشیم.

کدخبر : 34732 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۸/۱۷|۰۸:۱۳

به گزارش فائزون؛  سردار احمد شفائی، فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در هفتمین یادواره شهدای ورزشکار زاهدان که پیش از ظهر امروز در سالن همایش های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بیان کرد: درود می فرستیم به ارواح طیبه و تابناک شهدایی که مردانه ایستادگی کردند، با شجاعت و شهامت خود بهترین سرمایه وجودی شان را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کردند، از نفس افتادند تا اسلام عظمت پیدا کند و مردم نفس بکشند.

وی با گرامیداشت یاد همه شهدای ورزشکار ایران اسلامی و این استان پهناور، ادامه داد: درود می فرستیم به روح شهدایی که از دلبستگی های مادی خودشان را دور کردند و برای عزت اسلام و مسلمین به خاک افتادند تا امت اسلام و مردم سرافراز ایران اسلامی بدانند که فقط در مقابل خداوند متعال باید به خاک بیفتیم. آن هایی که از میان ما رفتند تا بمانند، نماندند تا بمیرند.

شفائی گفت: قدردان پدر و مادر بزرگوار شهدایی هستیم که در جهت تربیت و پرورش فرزندان خودشان با همه وجود تلاش کردند، جوانان غیور و انقلابی را پروراندند، آن ها را تشویق و ترغیب کردند تا در صف مدافعان انقلاب اسلامی قرار بگیرند. بعد از شهادتشان صبر و استقامت کردند، دشمنان قسم خورده و ناپاک اسلام و مسلمین را ناکام گذاشتند.

وی افزود: تشکر می کنم از مادران و همسران شهدایی که با ایثار پیوسته درس استقامت را به همه مردم عزیزمان دادند، سپاسگزار فرزندان شهدا به جهت بردباری و استقامت شان نیز هستیم. آنقدر منزلت وابستگان شهدا بالاست که خداوند متعال بر آن ها درود فرستاده است. این تاج کرامت یک عنصر عادی نیست، جایگاه باید آنقدر بالا باشد تا خالق این جهان بر فرد و افرادی سلام و درود بفرستد.

فرمانده سپاه سلمان اضافه کرد: جایگاه شهدا ویژه است، شهدایی زنده هستند که در نزد خداوند قادر و متعال روزی می خورند، هدف از برگزاری این جلسه تکریم و تجلیل از وابستگان شهداست که بسیار لازم و مطلوب است که پیوسته نسبت به این مهم اهتمام داشته باشیم، اما به طور قطع هدف کامل ما نیست، دور هم جمع شده ایم تا هدف، نیت و راه شهدا را مرور کنیم. وظیفه خودمان را در امروز بفهمیم، بدانیم و ادامه دهیم.


تحقق اهداف انقلاب اسلامی
 
وی اظهار کرد: خانواده و وابستگان شهدا به شایستگی انجام وظیفه کردند، اما آیا اهداف شهدا جز اجرای احکام الهی، تحقق اهداف انقلاب اسلامی، ایستادگی در مقابل ظلم، پایبندی در مقابل معاندان و دشمنان، توسعه اسلام و مسلمین است؟ اجرای احکام الهی، دفاع از اسلام و مسلمین، همراهی با ولایت، احترام به والدین و توجه به نماز را پیوسته شهدا به همه ما یادآوری کردند.  
 
شفائی افزود: اگر عزیزی از بین ما افتخار شهادت داشت، ویژگی هایی در آن فرد بود، اگر دلدادگی آن ها به خداوند متعال و رهایی از متعلقات دنیا نبود، اگر به صورت کامل به آیه های " وَالْعَصْرِ ، إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ" اعتقاد نداشتند، به طور قطع نمی توانستند پله های کمال را یکی پس از دیگری طی کنند.
 
به گفته وی، شهدا بعد از خودسازی و توجه به خداوند قادر حکیم، مقاومت، استقامت و صبر کردند و به مقام رفیع شهادت نائل آمدند. مقام عظمای ولایت در گام دوم انقلاب مطالباتی از همه ما دارند، فرامینی را صادر کردند، شک نداریم، جهت تحقق این اهداف عالی و فرامین مبارک باید به سیره شهدا اهتمام داشته باشیم، اگر بناست در عرصه اعتقاد و معنویت پیوسته ارتقا پیدا کنیم باید مراجعه کنیم و ببینیم شهدای ما در گام اول چه کرده و چه مدارجی را در حوزه دانش و علم که از تاکیدات پیوسته مقام معظم رهبری است، دنبال کردند.
 
شفائی اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند تنها راه برون رفت از شرایط کنونی قوی شدن است که با اهتمام و جدیت در حوزه علم محقق خواهد شد. همان گونه که شهدا در اوج دفاع از اسلام و مسلمین در شرایط سختی که در عرصه های نبرد حاکم بود از علم آموزی غفلت نمی کردند.
 
وی افزود: وظیفه داریم در عرصه علم و دانش با همه ظرفیت خود تلاش کنیم، آموزه های دین ما بر این موضوع اصرار دارند، فرمان ولی امر مسلمین و سیره شهداست، در مباحث استقلال و آزادی، مصادیق فراوانی از اقدامات ارزشمند شهدا داریم، در طول تاریخ اسلام به خصوص تاریخ پر برکت انقلاب اگر این مجاهدت ها و فداکاری ها نبود، توفیقی نداشتیم.

استمرار فداکاری مجاهدان ایران اسلامی 
 
فرمانده سپاه سلمان اضافه کرد: البته این مجاهدت ها امروز هم استمرار دارد و اگر عزیزانمان در نقاط صفر مرزی که مجاهدانه با فداکاری پیوسته، تلاش دشمنان این سرزمین را ناکام می گذارند، نبودند به طور قطع استقلال و آزادی ما دچار خدشه می شد. اگر مدافعان حرم نبودند مشکلات عدیده ای ایجاد می شد، در حوزه سبک زندگی شهدای ما الگو بودند و هستند، چه بسیار خاطرات ارزشمندی مادران شهدا دارند که نسبت به جمع آوری آن بیش از گذشته مسئول هستیم تا به عنوان نسخه شفا بخش در اختیار نسل های آینده قرار دهیم.

وی گفت: امروز مسائلی در کشور و استان داریم که به اذن الهی باید همه مشکلات را حل کنیم و پشت سر بگذاریم که تنها راهکار فرهنگ ناب اسلام محمدی است که شهدا به آن اعتماد و عمل کردند و امروز عزت، سربلندی و عظمت در جهان اسلام به وجود آمده، مرهون این فرهنگ ناب است، باید فرهنگ کار و تلاش و توجه به علم و سایر موضوعات را با همه ظرفیت رونق دهیم تا شاهد حل مسائل باشیم. 
 
سردار شفائی با بیان این که امروز ما مهمان شهدا هستیم، ابراز امیدواری کرد: دست اندرکاران برگزاری این برنامه توفیق پیوسته داشته باشند و در جهت ترویج فرهنگ جهاد و شهادت بیش از پیش تلاش کنند.

 

گفتنی است؛ در پایان این یادواره از خانواده شهدای ورزشکارا زاهدان، تعدادی از قهرمانان ورزشی سیستان و بلوچستان و خبرنگاران ورزشی تجلیل شد. 

انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال