فائزون| آیا شهید رفت تا ما زمینه برپایی اردوی مختلط و رقص زن و مرد را فراهم کنیم؟

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان مطرح کرد؛

آیا شهید رفت تا ما زمینه برپایی اردوی مختلط و رقص زن و مرد را فراهم کنیم؟

حجت الاسلام علی اکبرپور گفت:گاهی انسان احساس می کند که به ارزش ها دهن کجی می شود، اردوی مختلط کویر نوردی بزن برقص زن و مرد جوان یعنی چه؟ آیا شهید رفت تا ما زمینه اردوی مختلط و رقص زن و مرد و رقص را فراهم کنیم؟

کدخبر : 34733 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۸/۱۷|۰۸:۱۹

به گزارش فائزون؛ حجت الاسلام علی اکبرپور، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در هفتمین یادواره شهدای ورزشکار زاهدان، با بیان این که مدال قهرمانی شهدای ورزشکار با پلاک مقدس آنها به خون شان متبرک شد، گفت: نیاز به برپایی این گونه مجالس داریم تا با ذکر نام شهدا برای ادامه مسیر زندگی روح و توان تازه بگیریم.

وی افزود: زیر سایه درختی زندگی می کنیم و بر سر سفره ای نشسته ایم و از ثمره و رزق آن بهره مند هستیم که توسط امام خمینی (ره) برایمان به یادگار ماند، عزیزانی نیز با خون پاکشان به این درخت آب دادند و این سفره را برای ما چیدند، همه مدیون جامعه ایثارگرانی هستیم که رفتند و ما هنوز مانده ایم، سفره ای چیدند که ما بر سر آن نشستیم.

اکبرپور عنوان کرد: گاهی به نعمت امنیتی که از آن برخوردار هستیم، توجه نداریم، در کوچه یا خیابانی قدم میزنیم که به نام شهیدی است، خبر نداریم آن عزیز رفت و جان داد تا ما به آرامی و آهستگی در معابر قدم بزنیم.

وی اذعان کرد: دور تا دور ما را آتش فتنه فرا گرفته، ولی کسی جرات ندارد بگوید بالای چشم ایرانی ابرو است، یا نگاه چپ به ایران کند، هشت سال به دنیا نشان دادیم که حاضریم از عزیزترین عزیزان مان بگذریم، ولی حاضر نیستیم تن به ذلت دهیم، چرا که از امام‌مان اباعبدالله الحسین (ع) آموختیم که هیهات من الذله، سر حسین (ع) بالای نیزه برود، ولی ارزش‌های دین جدم زیر سم نابخردان عالم لگدمال نشود.

وی افزود: جوانان ما، شهدا و جامعه ایثارگری از فرزند به دنیا نیامده آن زمان تا پدر و مادر شهید همه ثابت کردند که آزموده را آزمودن خطاست.

به گفته وی، صدام تا زمانی اعتبار داشت که نوچه آمریکا بود و تامین کننده اهداف و منافع آنها، ولی ایران اسلامی تن به ذلت نداد، بلکه با قدرت ثابت کرد که حاضر هست جوان بدهد ولی یک لحظه از عزت، ناموس، شرف و استقلال این ملت زیر سم نابخردان عالم لگدمال نشود.

این مقام مسئول اظهار کرد: همه ما مدیون شهدا هستیم. کمتر شهیدی است که به موضوع ولایت‌مداری، حیا، عفاف حجاب و پاکدامنی اشاره نکرده باشد. شهدا رفتند که ارزش ها ارزشمند بماند و ارزشی ها در جایگاه خودشان باشند، ولی گاهی احساس می شود از برخی اهداف آن ها فاصله گرفتیم، شهدا عمل کردند، شعار ندادند، آنها مرد میدان عمل شدند.

وی گفت: هضم خاطرات شهدا به اندازه ای سنگین است که گاهی احساس می کنیم، افسانه است، ولی افسانه نیست، ۳۶ هزار دانش آموز در مسیر شهادت قرار گرفتند، جانفشانی های آن ها برای چه کسی قابل تصور است، آیا نسبت به مادر جاویدالاثری که ۴۰ سال منتظر یک قطعه از بدن یا پلاک فرزندش بوده، یا دختری که پدر یا دست نوازش پدرش را ندید، مدیون نیستیم.

وی اضافه کرد: نباید به این راحتی ارزشی ها فراموش شوند و ارزش ها به حاشیه بروند، گاهی آدم احساس، برخی نمی دانند کجا نشسته اند، نمی دانند صندلی ریاست بر قطره قطره خون و لحظه لحظه نفس زدن شهید استوار است، بر آه آزاده ای که در سلول‌های رژیم بعث تحمل می‌کرد ولی استوار ماند، بر خون جانبازی استوار است که ۴۰ سال است به سختی زندگی می کند، ولی گاهی برخی ها نمی دانند که مدیون هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه سلمان اذعان کرد: گاهی انسان احساس می کند که به ارزش ها دهن کجی می شود، اردوی مختلط کویر نوردی بزن برقص زن و مرد جوان یعنی چه؟ آیا شهید رفت تا ما زمینه اردوی مختلط و رقص زن و مرد را فراهم کنیم؟ اگر بنا باشد در محضر پیامبر مکرم اسلام (ص) و امام حسین (ع)، اشک پدر، مادر و فرزندان شهید جواب دهیم، چه پاسخی داریم؟‌ اگر جواب نداریم باید در عملکرد مال تجدید نظر کنیم.

جوانان از فرهنگ شهدا الگو بگیرند

حسن سپاهی روز یکشنبه در نشست گرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران اظهار داشت: شهدا را در شرایط سخت با تمامی کمبودها در مقابل دشمن ایستادگی کردند و از کیان این کشور دفاع کردند.

وی افزود: وظیفه ما این است که برای جوانان فرهنگ‌سازی کنیم تا فرهنگ شهادت در جامعه را زنده نگه‌داریم.

رییس شورای اسلامی زاهدان تصریح کرد: در جامعه ورزشی کشور بیش از ۵هزار شهید ورزشکار داریم و در شهرستان زاهدان ۶۰ شهید ورزشکار داریم و هدف از این نشست معرفی قهرمانان شهید است‌.

وی ادامه داد: شهدای ورزشکار علاوه بر خصایصی چون ایثار شهادت و شجاعت اخلاق محوری را در میدان‌های ورزشی نشان می‌دادند.

سپاهی ادامه داد: امروز هر چیزی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داریم به برکت خون شهدا بوده لذا وظیفه داریم تا جوانان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنیم.

وی بیان کرد: امروز دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران از همه ظرفیت‌ها برای تغییر در جامعه استفاده می‌کنند و خطر بیخ گوش ماست بنابراین رسالت ما بسیار سنگین است.

رییس شورا اسلامی زاهدان تصریح کرد: دشمن با جنگ های ترکیبی متفاوت وارد میدان شده لذا باید حواسمان به فرمایشات مقام معظم رهبری در برابر خطرها باشد.

وی خاطرنشان کرد: الحمدلله ورزش سیستان وبلوچستان علی الخصوص شهرمان زاهدان با وجود همه کمبودها از جمله کمبود سرانه ورزشی بازدر عزت و اقتدار ملی دارای سهم هستیم و نمونه بارز آن موفقیت دانیال شه بخش در مسابقات جهانی رشته بوکس و کسب مدال پرافتخاری که برای اولین بار نصیب کشورمان شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال