فائزون| عملیات کربلای ۵ در زابل بازسازی شد

به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

عملیات کربلای ۵ در زابل بازسازی شد

همزمان با آغاز هفته‌ دفاع مقدس عملیات کربلای ۵‌ یکی از بزرگترین عملیات‌های رزمندگان در طول جنگ تحمیلی در شهرستان زابل بازسازی شد.

کدخبر : 20238 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۷/۲|۱۱:۳۱

به گزارش فائزون؛ همزمان با آغاز هفته‌ دفاع مقدس از روز سی و یکم شهریور ماه در سراسر کشور ویژه برنامه‌هایی به جهت پاسداشت رشادت شهدا و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی آغاز شد که در این راستا هزار و 200 برنامه کلی در قالب 9 مولفه و 55 عنوان در استان برگزار می شود.

بازسازی عملیات کربلای 5‌، بازخوانی عملیات ثامن الائمه، برگزاری یادواره شهدا، شب شعر و خاطره دفاع مقدس، غبار روبی گلزار شهدا یکی از مهیج ترین برنامه های دفاع مقدس محسوب می‌شود، به ویژه برای نسل های سوم و چهار انقلاب که تنها از جنگ تحمیلی خاطراتی نقل شده از والدین را شنیده‌اند و به برکت خون شهدا از بدو تولد در کشور روی آرامش را دیده‌اند.
 

 
در همین راستا شب گذشته عملیات کربلای 5‌ که یکی از بزرگترین عملیات‌های رزمندگان در طول جنگ تحمیلی بود در شهرستان زابل بازسازی شد.
این عملیات در تاریخ 19 دی‌‌ماه سال 1365 با رمز مبارک‌ یازهرا(ع) در منطقه‌ شلمچه‌ و شرق بصره‌  و با فاصله‌ی اندک از عملیات ناموفق کربلای 4، آغاز شد و این درحالی بود که بعثیان در تب و تاب پیروزی ظاهری خود در عملیات پیشین، هرگز انجام چنین عملیات سهمگینی را در این فاصله‌ی کوتاه از سوی ایران تصور نمی‌کردند.

سردار پرویز آبسلان، فرمانده قرارگاه شهید هراتی در خصوص بازسازی این عملیات به خبرنگار اوشیدا گفت:  بازسازی عملیات کربلای ۵ یکی از مهیج ترین برنامه های هفته دفاع مقدس است که در آن نسل جدید انقلاب با رشادت رزمندگان اسلام آشنا می شوند.
 

 
وی افزود: فضای شور انگیز حاکم بر جبهه امشب در بازسازی این عملیات به خوبی نمایان بود و بسیاری از جوانان معنی امنیتی که از بدو تولد همراه آنان بوده است را به خوبی حس کردند.

آبسالان خاطرنشان کرد: در این عملیات رزمندگان از شلمچه به سمت بصره حرکت کردند، این عملیات دو ماه به طول انجامید و رزمندگان اسلام رشادت های ماندگاری از خود به جای گذاشتند.
 

 
وی گفت: در عملیات کربلای ۵ شهیدان گرانقدری به مقام والای شهادت نائل آمدند که از شاخص ترین آنها می توان به شهید میر حسینی و عالی اشاره کرد.
 
انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال