فائزون|روزشمار بیست و چهارم فروردین

کدخبر : 9919 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۱|۱۳:۰۶

فائزون روزشمار بیست و چهارم فروردین ماه مربوط به آرشیو دفاع مقدس در سال های ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۷ را منتشر می کند.


تاریخ شمسی

24 فروردین 1367

تاریخ قمری

25 شعبان 1408

تاریخ میلادی

13 آوریل 1988
 
خلاصه روز:

- ستاد تبلیغات جنگ شورای عالی دفاع نتایج عملیات بیت المقدس5 را به کمیته‌های تبلیغات سراسر کشور اعلام کرد. فرمانده‌ سپاه یکم عراق در نامه به صدام حسین اعلام کرد نیروهای نظامی ایران را در پنجوین سرکوب کرده‌ است. نماینده‌ی عراق در سازمان ملل در نامه‌یی به دبیرکل، عملیات بیت المقدس5 را نقض روند مذاکرات نمایندگان ایران و عراق با دبیرکل این سازمان خواند.
- تحرکات نظامی عراق در فاو از حجم بالایی برخوردار است. چند ناوچه‌ی عراقی در اسکله‌ی غرب جزیره‌ی بوبیان کویت مستقر شده‌اند.


تاریخ شمسی

24 فروردین 1362

تاریخ قمری

29 جمادی‌الثانی 1403

تاریخ میلادی

13 آوریل 1983
 
خلاصه روز: 

- اعزام نیروهای داوطلب مردمی از نقاط مختلف کشور به جبهه‌های جنگ.

- حمله‌ ناموفق عناصر حزب دمکرات به پایگاه لاوین در جنوب‌شرقی پیرانشهر به‌قصد تصرف این پایگاه؛ پاک‌سازی ارتفاعات سرکوب روستاهای گلیار، آمید، کاورس، دوسیه و خاتون ‌الستی در محور مهاباد - سردشت و ایجاد پایگاه در روستاهای آمید و گلیار؛ زخمی‏‌شدن 2 تن از نیروهای خودی در عملیات کمین افراد مسلح غیرقانونی به نیروهای تأمین جاده در گردنه‌ صلوات‌آباد در محور سنندج - قروه.


تاریخ شمسی

24 فروردین 1359

تاریخ قمری

27 جمادی‌الاول 1400

تاریخ میلادی

13 آوریل 1980
 
خلاصه روز: 

- مصاحبه تلویزیونی کارتر و تعیین زمانی برای پیوستن متحدان امریکا به تحریم‌ها بر ضد ایران و تأکید دوباره بر احتمال اقدام نظامی.

- گزارش مطبوعات داخلی از برپایی مراسم جشن و شادمانی در نقاط مختلف کشور به دعوت قبلی حوزه علمیه قم و دانشجویان مسلمان پیرو خط امام به مناسبت قطع رابطه امریکا با ایران در حالی که گزارش رادیو لندن از تهران به نحوی دیگر آن‌ را فاقد شور و سرور لازمه یک جشن ملی دانست.


تاریخ شمسی

24 فروردین 1358

تاریخ قمری

15 جمادی‌الاول 1399

تاریخ میلادی

13 آوریل 1979
 
خلاصه روز: 

- گزارش رادیو لندن از اوضاع کردستان‌‌ایران.

- برخوردهای جدید دولت عراق با کردهای آن کشور در پی بروز مسأله کردهای‌‌ ایران.

- رادیو کلن: سفر آتی کنعان‌اورن فرمانده ستاد ارتش ترکیه به عراق و سفر وزیر امور‌خارجه آن کشور به ایران در ارتباط با مسأله کردهای سه کشور است.

 


ارسال نظر






captcha
ارسال