فائزون|روزشمار بیست و دوم فروردین

کدخبر : 9921 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۱|۱۳:۲۳

فائزون روزشمار بیست و دوم فروردین ماه مربوط به آرشیو دفاع مقدس در سال های ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۷ را منتشر می کند.


تاریخ شمسی

22 فروردین 1367

تاریخ قمری

23 شعبان 1408

تاریخ میلادی

11 آوریل 1988
 
خلاصه روز: 
 
- در دومین روز از عملیات بیت‌المقدس5، بر اثر فشارهای ارتش عراق به رزمندگان ارتش در ارتفاعات مرزی در مقابل پنجوین عراق، نیروهای مستقر روی ارتفاع سنگ‌ معدن تا روی سه تپه‌ی بزرگ انتهای ارتفاع سنگ‌معدن عقب آمدند و در طول امروز مواضع خود را حفظ کردند.
- معاونت اطلاعات قرارگاه نوح در گزارش نوبه‌یی شماره68، اطلاعات جامعی از تحرکات فزاینده‌ی سه روز اخیر به‌ویژه تحرکات امروز ارتش عراق ارائه کرد و با توجه به قراین موجود و حجم بالای فعالیت‌های آشکار یگان‌های عراقی در این منطقه، به‌صراحت از احتمال حمله‌ی دشمن به فاو خبر داد. در اختیار قرار دادن جزیره‌ی کوچک و متروکه‌ی سیحان از سوی کویت که دست‌رسی عراق را به خلیج‌فارس تسهیل می‌کند از جمله اخبار امروز است. تحرکاتی هم از عراق در خور عبدالله گزارش شد.

تاریخ شمسی

22 فروردین 1366

تاریخ قمری

12 شعبان 1407

تاریخ میلادی

11 آوریل 1987
 
خلاصه روز: 

- مأموریت سران ارشد ارتش عراق برای بازپس‌گیری مناطق آزادشده شرق بصره. اقدامات دشمن در این منطقه: انتقال نیرو، اجرای آتش شدید توپخانه و بمباران شیمیایی شرق بصره و خرمشهر، پاتک سنگین در منطقه عملیات کربلای 8 و سقوط خطوط به دست آمده در این عملیات.

- تلفات و خسارات ارتش عراق در پاتک امروز و کل عملیات کربلای8. گزارش خبرگزاری فرانسه از تک امروز عراق. پیام تبریک عدنان خیرالله به صدام.


تاریخ شمسی

22 فروردین 1362

تاریخ قمری

27 جمادی‌الثانی 1403

تاریخ میلادی

11 آوریل 1983
 
خلاصه روز:

- شرح پیروزی‌های نسبی در محدوده‌ قرارگاه نجف و تصمیمات قرارگاه خاتم برای ادامه‌ عملیات؛ مسئولان امر به‌رغم خواسته‌های خود نتایج عملیات را که هنوز در مراحل مقدماتی بود، اعلام کردند.

- تداوم گلوله‌باران‌ شهر آبادان در سه روز اخیر، موجب آتش‌سوزی در یک اسکله‌ نفتی، تخریب ساختمان‌ها و انبارهای مراکز نفت، آتش‌سوزی در برخی نخلستان‌های اطراف شهر، ویرانی 10 واحد مسکونی و تجاری و تخریب بخشی از ساختمان گمرک آبادان شد.

- اعزام نیروهای داوطلب بسیجی از شهرهای مختلف کشور به جبهه‌های جنگ؛ اعزام نیروهای فنی و مهندسی از شهرهای رامسر و نور برای بازسازی شهر سوسنگرد.


ارسال نظر






captcha
ارسال