فائزون|روزشمار نوزدهم فروردین

کدخبر : 9925 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۲|۰۸:۵۲

فائزون روزشمار نوزدهم فروردین ماه مربوط به آرشیو دفاع مقدس در سال های ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۷ را منتشر می کند.


تاریخ شمسی

19 فروردین 1367

تاریخ قمری

20 شعبان 1408

تاریخ میلادی

8 آوریل 1988
 
خلاصه روز: 
 
- آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های امروز نمازجمعه‌ی تهران با اشاره به آثار مثبت بین‌المللی شرکت گسترده‌ی مردم در انتخابات سومین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی در شرایط جنگ شهرها، دلیل بمب‌باران مناطق مسکونی ایران را ضعف ارتش عراق در مقابله با رزمندگان در جبهه‌های جنگ دانست و از سکوت برخی کشورهای عربی و اروپایی در برابر عراق در بمب‌باران شیمیایی حلبچه انتقاد کرد.
- تحرکات نظامی امروز ارتش عراق در جبهه‌های جنوب به‌ویژه فاو و شرق بصره چشمگیر بود. این فعالیت‌ها شامل افزایش نیرو در محور فاو ـ ام القصر و کناره‌ی خور عبدالله؛ حضور غواص‌های دشمن در خط مقدم و فعالیت‌های مهندسی، توپ‌خانه و هوانیروز نیروهای عراقی است. در شرق بصره هم فعالیت‌های گشتی و شلیک گلوله‌های منور به طور مستمر ادامه دارد.

تاریخ شمسی

19 فروردین 1366

تاریخ قمری

9 شعبان 1407

تاریخ میلادی

8 آوریل 1987
 
خلاصه روز: 

- آغاز مرحله دوم عملیات کربلای 8: عدم تأمین جناح چپ عملیات؛ 14 پاتک دشمن در منطقه و خنثی شدن آن‌ها؛ آمار تلفات و خسارات دشمن.

- تشریح دست‌آوردهای عملیات کربلای8 از زبان یکی از فرماندهان عمل‌کننده. بازتاب این عملیات در رسانه‌ها، از جمله خبرگزاری فرانسه و روزنامه‌های ایندیپندنت و تایمز مالی.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


تاریخ شمسی

19 فروردین 1362

تاریخ قمری

24 جمادی‌الثانی 1403

تاریخ میلادی

8 آوریل 1983
 
خلاصه روز: 

- در جلسه‌ای با حضور نمایندگان قرارگاه‌های خاتم‌الانبیا(ص)، نجف و کربلا در محل قرارگاه لشکر21 حمزه‌ ارتش، مانور قرارگاه‌های عملیاتی کربلای4 و کربلای5 بررسی و مقرر شد یگان‌های قرارگاه کربلای4 در شمالی‌ترین نقطه‌ خط حد عملیات در منطقه‌ای به عرض 7 و عمق 6 کیلومتر عملیات کرده و علاوه‌بر تصرف دو ارتفاع از ارتفاعات حمرین، جناح راست (شمال) عملیات را تأمین کنند؛ یگان‌های قرارگاه کربلای5 نیز در جنوب‌ خط حد قرارگاه کربلا با 7 گردان و یک گروهان ویژه علاوه‌بر تصرف دو ارتفاع 165 و 129، شمال شیار بجلیه را تصرف کنند.

- عملیات نفوذی نیروهای گشتی اطلاعاتی سپاه مهران در خاک عراق و مین‌گذاری در جاده‌ هزارکانی و کانی‌سخت زرباطیه، انهدام یک تریلر حامل تانک براثر برخورد با مین‌های مذکور، گلوله‌باران شهر مهران به‌تلافی این اقدام نیروهای خودی؛ ویرانی چند منزل و مغازه در گلوله‌باران آبادان.


ارسال نظر






captcha
ارسال