فائزون|روزشمار یکم اسفند

کدخبر : 8634 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۸/۲۲|۱۱:۱۶

فائزون روزشمار یکم اسفندماه مربوط به آرشیو دفاع مقدس در سال های ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۷ را منتشر می کند.


1 اسفند 1365
21 جمادی‌الثانی 1407
20 فوریه 1987

 

خلاصه گزارش روز:

- کارنامه عملیات سپاه در سال 1365: بیش از 200 روز جنگ فعال آفندی در 17 تا 27 عملیات کوچک و بزرگ.

- حمله محدود و ناموفق عراق در منطقه عملیاتی کربلای6. عملیات چریکی مبارزان کرد عراقی در منطقه سلیمانیه - کرکوک و شهر کفری. تلاش نیروهای ارتش عراق در محور دربندی‌خان و درگیری آنها با نیروهای اتحادیه میهنی.

- توقف حملات هوایی به مناطق مسکونی. ادعای نماینده...

 


1 اسفند 1361
6 جمادی‌الاول 1403
20 فوریه 1983

 
خلاصه گزارش روز:

- ابلاغ طرح عملیاتی کربلای11 (عملیات والفجر1) از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) به قرارگاه‌های عملیاتی کربلا و نجف. براساس این طرح مقرر شد 88 گردان از سپاه و یک لشکر و 4 تیپ از ارتش به مواضع نیروهای عراقی در بخش باقیمانده ارتفاعات حمرین و ارتفاعات فوقی در استان ایلام حمله کرده تا با دراختیارگرفتن این ارتفاعات مهم مرزی، دشمن را به مناطق پست غرب ارتفاعات عقب برانند؛ در این طرح عملیاتی همچنین مأموریت‌هایی برای توپخانه، هوانیروز و نیروی هوایی تعریف شده است.

- اعزام نیروهای بسیجی از شهرهای شیراز، اقلید، آباده، بهشهر، نکا و... به جبهه‌ها؛ کمک‌های...

 


1 اسفند 1357
22 ربیع‌الاول 1399
20 فوریه 1979

 
خلاصه گزارش روز:

- وضعیت فعلی و آتی نیروهای مسلح و برنامه‌های دولت موقت برای آنان در بیان سرلشکر قره‌نی (رئیس ستاد ارتش): اگر بختیار سه روز زودتر رفته بود، ‌‌این همه سلاح دست مردم نمی‌افتاد و ارتش این طور گسسته نمی‌شد. تکلیف مستشاران خارجی را دولت معلوم خواهد کرد، ولی مسلماً به کادرهای فنی خارجی نیاز داریم. تجمع ضدانقلابیون برای مملکت خطری نیست. تضعیف ارتش به تمامیت ارضی لطمه خواهد زد. ژاندارمری و شهربانی باید به صورت مردمی‌ حافظ امنیت شهرها و روستاها باشند و گارد ملی به طور جنبی آنان را تقویت خواهد کرد.

- ادامه سیاست پاکسازی نیروهای مسلح: اعلام‌بازنشستگی 45 نفر از امرای ارتش. اعلام سرلشکر‌‌ امینی‌‌افشار (رئیس گارد‌شاهنشاهی)، سرلشکر معتمدی...


ارسال نظر






captcha
ارسال