فائزون| سیستان وبلوچستان میزبان یک شهید گمنام می شود

همزمان با سالروز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن(ع)؛

سیستان وبلوچستان میزبان یک شهید گمنام می شود

همزمان با سالروز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن(ع) مردم شهید پرور سیستان وبلوچستان میزبان یک شهید گمنام از دوران دفاع مقدس می شوند.

کدخبر : 8343 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۸/۱۳|۱۲:۵۷

به گزارش فائزون؛ باز هم عطر و بوی شهادت در کوچه پس کوچه های شهر می پیچد و مردم ولایتمدار و شهید پرور سیستان و بلوچستان خود را آماده استقبال از کبوتری خونین بال می کنند که از دیار جبهه و جنگ آمده است.

آن طور که از حال و هوای این روزهای جوانان شهر برای آماده سازی پروژه مکان تدفین شهید گمنام در بلوار رسالت زاهدان پیداست قرار است به زودی همزمان با سالروز رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن(ع) مردم سیستان و بلوچستان افتخار میزبانی از یک شهید تازه تفحص شده را داشته باشند.
صبح روز پنج شنبه 13 مهرماه 96 بود که پیکر مطهر 119 شهید دوران دفاع مقدس از طریق مرز شلمچه وارد کشور شد.شهدایی که از محورهای عملیاتی تاکتیک‌پذیری رمضان، خطرپذیری کربلای4 و استقامت و رشادت‌پذیری "زبیدات" کاوش شده بودند و به گفته سردار  محمدباقرزاده رئیس کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح از این تعداد شهید تازه تفحص شده 53 شهید مربوط به شهدای ژاندارمری که در تک دشمن در سال 67 در منطقه عملیاتی زویدات به شهادت رسیدند، بوده و 36 شهید سپاهی و ارتشی مربوط به عملیات رمضان و 30 نفر دیگرشان نیز از شهدای سپاه و بسیج مربوط به عملیات کربلای 4 هستند که اجساد مطهر آن‌ها در غرب اروند پیدا شده است.
حالا خبرها حاکی از آن است که پیکر پاک یکی از این شهدا در دامنه کوه رسالت زاهدان به خاک سپرده می شود.
در همین راستا عبدالرحمن شهنوازی سرپرست فرمانداری زاهدان اظهار داشت: مقدمات کار برای استقبال از این شهید گمنام در دستور کار تمام ادارات و نهادها قرار گرفته و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده توسط اداره آب و فاضلاب شهری، شهرداری و فضای سبز، برق اقدامات لازم در حال انجام و برج نوری در حال تکمیل شدن است.
وی در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: در حال حاضر علاوه بر همکاری نهادها با همکاری و همراهی معتمدین و جوانان اقدامات لازم برای آماده سازی محل دفن، راه پله و پارکینگ نیز در حال انجام است که این شهید بزرگوار پس از تشییع بر روی دستان مردم در مکانی که آماده شده است واقع در بلوار رسالت بالاتر از مسجد ابوذر غفاری به خاک سپرده خواهد شد.
به گفته سرپرست فرمانداری زاهدان اگر اقدامات طبق برنامه ریزی ها پیش برود جمعه 26 آبان ماه امسال همزمان با سالروز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن(ع) مفتخر به میزبانی از این شهید گمنام در مرکز استان خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال