فائزون|ام‌البنین (س) مادر شیرمردان شهید است

الگوی صبر و استقامت مادران و همسران شهدا؛

ام‌البنین (س) مادر شیرمردان شهید است

امروز سیزدهم جمادی‌الثانی سالروز وفات بانوی مکرم اسلام حضرت ام‌البنین (س) به‌عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شد؛ روزی که یادآور بردباری و استقامت مادران و همسران شهدا است.

کدخبر : 38502 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۶|۱۰:۰۶

به گزارش فائزون، حضرت ام‌البنین (س)، یکی از مادران برجسته تاریخ است که زندگی او مالامال از عشق به ولایت و امامت بوده و در تربیت فرزندان دلیر و شجاع و باادب چون عباس بن علی (علیه‌السلام) بسیار موفق بوده است.
 
 امروز به مناسبت پاسداشت حضرت ام‌البنین (س)، صبوری و از خودگذشتگی خودش و فرزندانش روز تکریم مادران شهدا نام‌گذاری شده است؛ مادرانی در حوادثی که منجر به پیروزی انقلاب شد، در دوران جنگ تحمیلی و بعد از آن به مناسبت‌های مختلف، فرزندانشان را به میدان فرستادند تا از ایران اسلامی دفاع کنند.
 
ام‌البنین، همسر علی علیه‌السلام و مادر سردار کربلا، نزد مسلمانان جایگاهی ویژه دارد، چون نزد خداوند از مقام و منزلتی والا برخوردار است، و این مقام به‌واسطه تقدیم خالصانه فرزندان در راه خدا و استواری و عبودیت ایشان است.
 
 از ویژگی‌های بسیار مهم ام‌البنین (س)، توجه به زمان و مسائل مربوط به آن است، این بانوی بزرگوار پس از واقعه عاشورا، از مرثیه‌خوانی و نوحه‌سرایی استفاده کرده تا ندای مظلومیت کربلاییان را به گوش نسل‌های آینده برساند.
 
 مادران شهدا این شیرزنان ایران اسلامی با الهام از رفتار شایسته حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) و ام‌البنین در مسئله دفاع از حریم ولایت و امامت در دوران جنگ تحمیلی ثابت کردند در پیشگاه بانوی دوعالم روسفید و سربلندند.
 
 آرامش، صلح و زندگی و تمام واژه‌های زیبای امروز را مدیون دستان پاک و احساس ناب مادرانه مادران شهدا هستیم؛ چراکه از دامان مادران شهید است که شهید به معراج می‌رود.
 
  همه شهیدان درس‌آموخته مکتب مادران و همسرانی نیک بوده‌اند
 
 حجت‌الاسلام علی باقری، کارشناس امور مذهبی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به ۱۳ جمادی‌الثانی سالروز وفات حضرت ام‌البنین سلام‌الله علی‌ها بیان کرد: حضرت ام‌البنین علی‌ها السلام یکی از مادران برجسته تاریخ است که زندگی او مالامال از عشق به ولایت و امامت بود و در این راه عزیزترین ثمره‌های زندگی‌اش را تقدیم کرد و تا پایان عمر بر راه امام‌زمان خود حضرت حسین بن علی علیه‌السلام محکم و استوار باقی ماند.
 
 وی با بیان اینکه ایشان با نگاه ولایت‌مدار و تفکر حسینی فرزندان خود را راهی جبهه حق علیه باطل کرد، ادامه داد: این بانوی بافضیلت و آگاه به زمان خویش، از جمله کسانی بود که از حریم حسینی دفاع می‌کرد و مجلس عزای شهید کربلا را برپا می‌داشت.
 
 حضرت ام‌البنین راوی و حافظ واقعه عاشورا
 
 کارشناس مذهبی با بیان اینکه آن حضرت در زنده نگه‌داشتن نهضت عاشورا نقش بسزایی داشت، تصریح کرد: حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها هر چند که در روز عاشورا در کربلا حضور نداشت؛ اما فرزندان خود را آن‌گونه تربیت داد که نشان از نقش‌برجسته این. بانوی والامقام دارد.
 
 وی با اشاره به کلام خداوند متعال که فرمودند «برجسته‌ترین افراد نزد خدا شهدا و جهادگران درباره خدا هستند»، گفت: یقیناً یاد شهدا و شهیدان و تجلیل از مادران و همسران شهدا یک عبادت است که باید آن را به‌عنوان یک عبادت الهی و از بهترین اعمال صالح بدانیم.
 
 حجت‌الاسلام باقری افزود: ارزش کار مادران و همسران شهدا و شجاعت و فداکاری آنان کمتر از جوانان و فرزندان شهیدشان نیست و حق بزرگی بر کشور دارند. اگر در جنگ تحمیلی پای دشمن بعثی به کشور باز می‌شد، به هیچ‌چیز رحم نمی‌کردند.
 
 وی اذعان کرد: مادران شهدا شاهدانی بی‌ادعا و نزد پروردگارشان مأجورند، مادران شهدا باخدا معامله کردند و قطعاً اجر شهیدپروری کمتر از شهادت نیست و مادران و همسران شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس حماسه‌های جاویدی ساختند که تاریخ همیشه از آن یاد خواهد کرد.
 
 کارشناس مذهبی گفت: روز رحلت این بانوی بزرگوار که خود همسر و مادر شهید است بهترین روز به‌عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا انتخاب شده است و باید مادران، همسران و دختران شهدا با تاسی به این بانوی عالم و فاضله که زندگانی‌اش همواره بابصیرت، شجاعت و نوردانش همراه بوده، ایشان را الگوی عملی برای زندگی خود قرار دهند.
 
 انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcd990f9yt09f6.2a2y.html

ارسال نظر






captcha
ارسال