فائزون|شخصت حضرت زهرا (س) در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی الگو قرار دارد

امام جمعه سراوان:

شخصت حضرت زهرا (س) در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی الگو قرار دارد

امام جمعه سراوان گفت: شخصت حضرت زهرا (س) در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی الگو قرار دارد و اگر امروز شاهد بی‌حجابی زن مسلمان هستیم به دلیل فاصله‌گرفتن از زهرای مرضیه (س) است.

کدخبر : 38494 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۹/۲۸|۱۲:۲۲

به گزارش فائزون؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی بامری در کلاس اخلاق ویژه خانواده‌های سربازان متأهل با اشاره به اینکه در ایام سوگواری صدیقه طاهره حضرت زهرای مرضیه (س) قرار داریم، بیان کرد: یکی از والاترین و پر فضیلت ترین چهره‌های اسلامی در دنیای اسلام صدیقه طاهره حضرت زهرای مرضیه (س) است که در شأن و جایگاه ایشان در قرآن کریم آیاتی وجود دارد.

 وی افزود: یکی از آیه‌های مشهور قرآن کریم که همه به آن معتقد هستند آیه مبارک مباهله در سوره بقره است که خدای متعال از زهرای مرضیه (س) به‌عنوان زن برجسته تمجید می‌کند.

 امام جمعه سراوان با بیان اینکه پیغمبر خدا در باب حضرت زهرا یک رفتار ویژه داشته است، ادامه داد: هیچ احدی به‌اندازه زهرای مرضیه (س) از زبان پیامبر (ص) تمجید نشده است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری اضافه کرد: زنان برجسته زیادی در اسلام داریم؛ اما به دلیل اینکه حضرت فاطمه (س) در عمر کم آن‌چنان شیفته خدا، عبادت خدا و معرفت به خداوند متعال داشت که سطح ایشان را بالا برد.

 وی تصریح کرد: ما مسلمان هستیم و به دلیل مسلمانی خداوند برای ما الگوهایی قرار داده؛ اما در این عصر انحرافاتی در دنیای اسلام مشاهده می‌شود که به دلیلی دوری از دین‌داری، خداجویی و الگوهای آسمانی است.

 امام جمعه سراوان گفت: زهرای مرضیه (س) بهترین الگو برای دین‌داری، بندگی، حجاب، عفاف، اخلاق، همسرداری، تربیت فرزند، عبادت، حقوق همسایه‌داری است و شخصت حضرت زهرا (س) در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی الگو قرار دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری اذعان کرد: امروز اگر بی‌حجابی و بی‌عفتی در زن مسلمان می‌بینیم به جهت این است که زهرای مرضیه (س) را فراموش کرده‌اند.

 وی با اشاره به اینکه وحدت امت اسلام یکی از ضروریات امروز است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال به وحدت، برادری و خواهری میان امت‌های اسلامی سفارش کرده است یکی از مباحث بسیار زیبا در زندگی دین این است که نگاه وحدت‌آفرین داشته باشیم.
 
 امام جمعه سراوان تصریح کرد: امروز دشمن با ابزارهای مختلف در حال تبلیغ و توطئه است تا وحدت میان مسلمانان را از بین ببرد به همین جهت باید هوشیار باشیم و توطئه دشمن را بدانیم.

 انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcewp8zwjh8p7i.b9bj.html

ارسال نظر






captcha
ارسال