فائزون|بسیج سازندگی پیشتاز محرومیت‌زدایی در کشور است

خدمتی از نوع جهادی؛

بسیج سازندگی پیشتاز محرومیت‌زدایی در کشور است

بسیج سازندگی با تشکیل گروه‌های جهادی و خدمت در مناطق محروم پیشرو در سازندگی و محرومیت‌زدایی است.

کدخبر : 38477 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۹/۶|۱۰:۲۵

به گزارش فائزون، بسیج سازندگی از سال ۱۳۷۹ به دستور مقام معظم رهبری به‌منظور استفاده از نیرو و نشاط جوانان در امور سازندگی و اوقات فراغت فراهم شده که تاکنون در عرصه‌های مختلف اعم از جهاد کشاورزی منابع طبیعی و آبخیزداری، آموزش‌وپرورش، کمیته امداد، محیط‌زیست، بهداشت و درمان، نیروی انتظامی و غیره فعالیت داشته و اقشار مختلف دانش‌آموز، دانشجو و سایر افراد از تحصیلات مختلف، حتی کسانی که فقط در حد خواندن و نوشتن سواد دارند در این سازمان فعالیت می‌کنند.
 
هدف و رسالت اصلی بسیج سازندگی تلاش برای ساختن مناطق محروم است و در این امر همه نهادهای بسیج باید برای سازندگی کشور فعال شوند؛ لذا بسیج سازندگی می‌تواند با پیونددادن اقشار مختلف با یکدیگر به ساخت هر چه بیشتر کشور کمک کنند.
 
مجموعه بسیج سازندگی یک ساختار و تشکلی است که در آن نیروهای خیر و مردمی که دنبال گره‌گشایی از مشکلات دیگران در نقاط مختلف کشور هستند در منسجم شده‌اند.
 
استان سیستان و بلوچستان یکی از استان کشور است که بسیج سازندگی با تشکیل گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف اقدام به فعالیت و کمک به محرومان و نیازمندان کرده است.
 


 فعالیت بیش از ۲ هزار گروه جهادی در سیستان و بلوچستان
غلامرضا ملایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون» بیان کرد: سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان در دو حوزه مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی و حوزه اقتصاد مقاومتی فعالیت می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۳۰ گروه جهادی در ۱۹ قرارگاه منطقه‌ای چهار قرارگاه موضوعی قشری تخصصی، چهار قرارگاه پهنه‌ای در شهرستان‌های زاهدان، زابل، ایرانشهر و چابهار و ۳۵ قرارگاه محله‌ای در ۱۲ عرصه تخصصی شامل عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، خدمات عمومی، خدمات پزشکی و سایر عرصه‌های موردنیاز که تخصص گروه‌های جهادی باشد فعالیت دارند.
 
ملایی تصریح کرد: گروه‌های جهادی که متشکل از بسیجیان پایگاه‌های مقاومت است و باتوجه‌به نوع مسائل هر منطقه، محله، روستا و یا حاشیه شهر، تشکیل و شروع به فعالیت می‌کنند.
 
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان خاطرنشان کرد: در حوزه عمرانی گروه‌های جهادی در قرارگاه پهنه‌ای چابهار در پروژه ملی و بزرگ هزارواحدی شهر چابهار در حال فعالیت هستند.
 
وی ادامه داد: گروه‌های جهادی در تمامی شهرهای استان در بخش عمرانی مشغول به ساخت و مرمت منازل محرومین در حاشیه‌های استان هستند.
 
ملایی با اشاره به تنش آبی در برخی از روستاهای استان بیان کرد: دراین‌رابطه گروه‌های جهادی در ۱۹۵ روستای استان در امر جهاد آبرسانی در راستای رفع تنش آبی در این تعداد روستا را انجام دادند.
 
وی در خصوص فعالیت‌های گروه‌های جهادی بسیج سازندگی استان در حوزه فرهنگی نیز تصریح کرد: در حوزه فرهنگی گروه‌های جهادی در مناطقی که آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی دارند تا بتوانند آسیب‌ها و مشکلاتی که در هر محله و هر منطقه وجود دارد را شناسایی و آگاهانه و عالمانه رفع کنند.
 
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان در خصوص فعالیت‌های محرومیت‌زدایی این سازمان در هفته بسیج بیان کرد: در این هفته ۹۷ هزار بسته معیشتی و کمک معیشتی بین نیازمندان توزیع که از این تعداد ۱۲ هزار بسته توسط بسیج سازندگی استان ۵۲ هزار و ۵۰۰ بسته توسط سازمان بسیج و بخش دیگر هم توسط گروه‌های جهادی و رده‌های مختلف بسیج تهیه شد.
 
ملایی ادامه داد: در راستای ترویج ازدواج آسان و کمک به زوج‌های جوان تعداد ۱۶۰ سری جهیزیه بین زوج‌های نیازمند در استان توزیع شد.
 
وی مرمت و ساخت ۱۶ مسکن برای رزمندگان مسن، ساخت سرویس‌های بهداشتی برای خانواده‌های محروم و افتتاح مدرسه را از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی در هفته بسیج عنوان کرد و افزود: همچنین در این هفته ۶۲۰ تن قیر با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌ها و معابر حاشیه شهر زاهدان توسط بسیج سازندگی استان تهیه شده است.
 
 انتهای خبر/ س

 

 

ارسال نظر






captcha
ارسال