فائزون|۲۲۳۷ گروه جهادی در استان فعالیت می‌کنند

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

۲۲۳۷ گروه جهادی در استان فعالیت می‌کنند

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: به توفیق الهی آمار گروه‌های جهادی امروز به ۲ هزار و ۲۳۷ گروه رسیده است که در استان فعالیت می‌کنند این امر باعث مباهات است.

کدخبر : 38446 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۸/۳۰|۱۲:۱۳

به گزارش فائزون، سردار سرتیپ پاسدار احمد شفائی در رزمایش جهادگران فاطمی و طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی، ضمن تشکر از همه تلاش‌ها مجاهدت‌ها ایثارگری‌ها که توسط گروه‌های جهادی در طول این مدت انجام داده‌اند، بیان کرد: به توفیق الهی آمار گروه‌های جهادی امروز به ۲ هزار و ۲۳۷ گروه رسیده است که باعث مباهات است و در همایش استانی بیش از یک هزار و ۷۵۰ گروه در اقصی‌نقاط استان گرد هم جمع شدند و در طول این هفته و هفته‌های آتی به قوت خود به خدمت‌رسانی مشغول هستند.

 وی با اشاره به بخشی از سخنان امام راحل ایشان ادامه داد: بسیج شجره طیبه و درخت تنومند و پر ثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل، طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد بسیج لشکر مخلص خدا است که دفتر تشکیل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین نفر امضا نمودند من همواره به صفا و خلوص بسیجیان غبطه می‌خوردم و از خدا ین خواهم با بسیجیان مشهور گرداند چرا که در این دنیا افتخارم این است که بسیجی هستم.

 فرمانده سپاه سلمان استان تصریح کرد: بسیج در عرصه‌های مختلف هم نقش کمک‌کننده داشته، هم نقش تعیین‌کننده و هم نقش تمام‌کننده داشته است این بسیج است که پاره تن مردم و ملت است و نباید از مسائل مردم عبور کند و به آن‌ها بی‌توجه باشد این فرمان رهبر انقلاب است که باید به آن توجه کرد.

 وی افزود: تفکر بسیجی در تداوم و استمرار انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی داشته امروز از لحاظ کمی و کیفی پیشرفت داشته‌ایم؛ ولی باید در این مسیر بیشتر تلاش کرد.

 شفائی تشریح کرد: ما می‌توانیم و این واژهٔ ما می‌توانیم را در مقاطع مختلف عمر باعظمت جمهوری اسلامی نشان داده‌ایم هم در هشت سال دفاع مقدس و هم در فتنه‌های مختلف که توسط دشمنان قسم‌خورده این نظام و مردم، در جنگ اقتصادی و جنگ ترکیبی بارهاوبارها آن را ثابت کرده‌ایم.

 وی اذعان کرد: در کنار همه مجاهدت‌های گروه‌های جهادی باید از سازمان‌های متولی مطالبه‌گری را انجام داد گروه‌های جهادی به‌عنوان یک تکلیف در کنار سازمان‌های متولی قرار دارند باید در کنار تقویت گروه‌های جهادی در حوزه مطالبه‌گری با جریان‌سازی مناسب متولیان را در کنار خود ببینم تا مشکلات مردم برطرف شود.

 فرمانده سپاه سلمان استان مطرح کرد: برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب بیش‌ازپیش باید تلاش کنیم از حوادثی که در کنار ما رقم می‌خورد نباید ساده گذشت؛ حوادث امروز غزه برای همه مردم دنیا عبرت‌آموز است گروه‌های جهادی باید برای انعکاس واقعیت‌های غزه تلاش کنند.
 
 ۲۵۱ گروه جهادی در زاهدان ارائه خدمت می‌کنند
 
 محمدرضا نخعی، فرمانده ناحیه ویژه مقاومت بسیج سپاه زاهدان در این همایش بیان کرد: در سطح زاهدان تعداد ۲۵۱ گروه جهادی داریم و تعداد کل جهادگران مطابق با آمارها ۲ هزار و ۵۱۰ نفر است که قاعدتاً تعداد بسیجیانی که پادررکاب خدمت گذاشتند بیش از این آمارها است.

 وی ادامه داد: توسط گروه‌های جهادی مخلص و باهمت ۷۵ مورد احداث و مرمت خانه‌های محروم، احداث سه باب مدرسه، احداث ۹ مورد خانه محروم، ۲۰ مورد مرمت مسجد، توزیع ۸ تانکر آب شرب، حفر چاه و قنات، احداث ۴۵ سرویس، احداث دو عدد پایگاه‌های فرهنگی، افتتاح ۵ عدد کارگاه اشتغال و همچنین توزیع لوازم‌التحریر، کیف، کفش، البسه، غذای گرم، آرد، گوشت قرمز و مرغ در بین محرومین انجام شده است.

 فرمانده ناحیه ویژه مقاومت بسیج سپاه زاهدان تصریح کرد: ۱۰۰ سری جهیزیه به زوجین جوان تحویل داده شده است همچنین ۸۴ صندوق اشتغال‌زایی ایجاد شده است با تعداد اعضایی بالغ بر ۴ هزار و ۳۰ نفر، ایجاد پنج تعاونی و ۴ بازارچه راه‌اندازی شده است.

 وی افزود: در بحث تسهیلات تبصره ۱۶ و اقتصاد مقاومتی، یک هزار و ۶۷ نفر ثبت‌نام‌شده و ۱ هزار و ۳۱۷ نفر به بانک معرفی شدند که ازاین‌بین ۹۵۴ نفر توسط بانک تأیید شده و در نهایت ۵۹۱ نفر موفق به دریافت این تحصیلات شدند که مبلغ جذب شده ۶۲۹ میلیارد ۹۶۱ میلیون ریال بوده است که همه این موارد به همت گروه‌های جهادی اتفاق افتاده است.

 نخعی در پایان اذعان کرد: این بسیجیان و گروه‌های جهادی از دل مردم بلند شدند و برای مردم دلسوزانه کار می‌کند یکی از مولفه‌های اصلی هر بسیجی جدای از شهادت و شهامت خدمت به محرومین و افراد نیازمند جامعه است.

 انتهای خبر/
 

ارسال نظر






captcha
ارسال