فائزون|جهادگونه به تبیین امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بپردازیم

فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهر:

جهادگونه به تبیین امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بپردازیم

فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهر گفت: اقدامات سردار شهید سلیمانی نمونه بارز امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بود.

کدخبر : 38202 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۵/۲۲|۰۸:۳۹

    

به گزارش فائزون؛ محمد هراتی در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: در حقیقت امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دو واجب از فروع دین بوده که امربه‌معروف دعوت‌کردن کسی که عمل واجبی را ترک کرده به انجام آن و نهی‌ازمنکر تلاش برای جلوگیری از انجام کار حرام توسط فرد گناهکار است.

وی افزود: امام خمینی (ره) یکی از بزرگ‌ترین نهی از منکرها را مبارزه با رژیم طاغوت و سرنگونی آن می‌دانست.

فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهر ادامه داد: اگر در جامعه‌ای آرمان‌ها و آموزه‌های اسلامی محقق شود و بر پایه عدالت و مبتنی بر آموزه‌های دینی باشد طبق فرمایشات مقام معظم رهبری آن جامعه جامعه‌ای اسلامی است.

وی اضافه کرد: در واقع جامعه اسلامی بر روی ستون‌هایی پایه‌ریزی شده که مستحکم‌ترین و ارزشمندترین آن ستون‌ها، فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امروزه به فضل الهی و به‌واسطه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی عرصه‌های جهاد به روی همگان باز است و جهاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر هم یک عرصه‌ای بوده که همه توفیق حضور در این جهاد را می‌توانند داشته باشند.

هراتی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری جهاد تبیین را مسئله ضروری در جامعه امروزی می‌دانند، عنوان کرد: جایگاه جهاد تبیین در ذیل جهاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است.

وی خاطرنشان کرد: در واقع تبیین تشریح مولفه‌های موفقیت، پیروزی، توانمندی و ماندگاری انقلاب اسلامی که دشمن سعی در تضعیفشان دارد به‌نوعی انجام فریضه امربه‌معروف به شمار می‌رود.

 هراتی با بیان اینکه سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی یک قهرمان جهانی بود، اضافه کرد: این بزرگوار به مبارزه با داعش و استکبار جهانی به‌عنوان بزرگ‌ترین نهی‌ازمنکر پرداخت.

 وی اظهار کرد: پس اگر کسی به هر نحوی قدمی برای تضعیف نظام بردارد منکر و اگر کسی در مسیر تعالی کشور و نظام اقداماتی انجام دهد در مسیر معروف قرار گرفته است.

 انتهای خبر

 
 

ارسال نظر






captcha
ارسال