فائزون|سپاه پاسداران بازوی توانمند ولایت‌فقیه است

معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان:

سپاه پاسداران بازوی توانمند ولایت‌فقیه است

معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان گفت: سپاه پاسداران همیشه با تبعیت محض، توانسته به‌عنوان بازوی توانمند و قدرتمند ولایت‌فقیه باشد.

کدخبر : 37711 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۶|۰۹:۲۱

به گزارش فائزون به نقل از زاهدنیوز، سردار عوضعلی فقیری در جمع نمازگزاران این هفته نمازجمعه زاهدان، ضمن تبریک به‌روز پاسدار و تبریک اعیاد شعبانیه، افزود: پاسدار در لغت به معنی نگهبان، حافظ و مراقب است، پاسداران کسانی هستند که در مواقعی که کشور، دین، قرآن و اسلام در معرض خطر شوند، از میان مردم بر می‌خیزند و همچون دژی استوار و مردانه در راه رسیدن به حق و حقیقت و حفظ آن تلاش می‌کنند.
 
وی اضافه کرد: تشابه عملکرد و هم‌خوانی اهداف پاسداران با سیره عملی امام حسین (ع) موجب شد که روز تولد ‌ایشان را روز پاسدار نام‌گذاری کنند.
 
این مقام مسئول ادامه داد: در روز‌های نخست تشکیل سپاه پاسداران، عده‌ای فقط هدف این نهاد را حفاظت از انقلاب و دستاورد‌های آن عنوان می‌کردند، اما سپاه رسالت وسیع‌تری برعهده داشت و وظیفه این نهاد خدمت بی‌شائبه به مردم، انقلاب اسلامی و همچنین اطاعت محض و عاشقانه از مقام والای ولایت‌فقیه بود.
 
فقیری گفت: سپاه به‌عنوان بازوی توانمند ولایت‌فقیه خود را برای هرگونه مأموریتی در حوزه‌های مختلف آماده کرد و امام امت بر اساس درکی که از قرآن و شناخت از پاسداران داشتند، روز ولادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را روز پاسدار نام نهادند.
 
معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: نام‌گذاری روز ولادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به نام روز پاسدار، ازآن‌جهت است که سپاه پاسداران، آرمان‌های بزرگ و مقدسی دارد که در برابر دشمنان، حفاظت و نگهبانی می‌کند از نظام و حکومتی که بر اساس اسلام پایه‌ریزی شده و دایه تحقق نسبی آن را در جهان امروز دارد و دامنه این آرمان، تا زمان حکومت حضرت حجت (عج) ادامه خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: سپاه پاسداران، دارای آرمان‌های مکتبی، انسانی و جهان‌شمول است و باید همیشه در این راستا حرکت کند.
 
فقیری بیان کرد: ایثار و فداکاری برای حفظ نظام اسلامی و دستاورد‌های آن باعث شده که سپاه پاسداران با درس‌آموزی از عاشورا و حماسه آن روز و اطاعت از حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، آن را خط و مشی اصلی خود قرار دهد و از این نگاه، سپاه پاسداران حسینی و عاشورایی است و همواره، آماده حفظ نظام و حکومت اسلامی است و با همه هستی خود آن را حفظ می‌کند.
 
این مقام مسئول افزود: به‌مثل حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) که مطیع محض رهبر و امام‌زمان خود بود، سپاه پایداران هم بازوی مقام عظمای ولایت است و تحقق این آرمان الهی بدون ارتباط با مقام ولایت امری جدانشدنی است.
 
وی بیان کرد: سپاه پاسداران با پشتوانه عظیم الهی و مکتبی خودش و بعلاوه نیرو‌های انسانی خالص، فداکار، آگاه، متعهد به مبانی اسلامی و مکتب قرآن و ولایت و با بهره‌گیری از سال‌ها تجربه و تخصص بینش فنی خود به‌صورت مجموعه‌ای همچون بنیان است که انقلاب و اسلام را مانند دژی مستحکم حفاظت و حراست می‌کند، سپاه با سه بعد اصلی و قوی یعنی بعد معنوی، نظامی و علمی تحقق‌بخش امر خداوند تبارک تعالی است که در قرآن می‌فرمایند «هر چه می‌توانید برای مقابله با دشمنان آماده و مجهز شوید تا بتوانیم دشمنان خدا را بترسانید».
 
فقیری خاطرنشان کرد: سوم شعبان، سالروز ولادت سومین اختر تابناک آسمان و لایت و امامت و سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بوده و نام‌گذاری این روز به نام روز پاسدار دارای مفهوم بلند و عمیقی است که اندیشه تابناکی را در تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دنبال دارد.
 
معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان گفت: سپاه پاسداران در دهه چهارم عمر خود قرار دارد، امروز نه‌تنها ملت ایران، بلکه ملت‌های تحت ظلم و ستم مستکبران، سپاه را شاخص شناخت حق از باطل می‌دانند.
 
فقیری گفت: پاسداران در جهان امروز، همچون ذوالفقاری در دست مولا و امام خویش، هرکجا که نیاز باشد بر ظلم و ستم می‌تازد و در مقابل آنان خواهد ایستاد.
  وی با بیان اینکه امروز وظیفه پاسداری سخت است، ادامه داد: از مهم‌ترین وظایف پاسداران در جامعه امروز، پاسداری از نفس، دین و ارزش‌ها و حکومت دینی و جمهوری اسلامی و اعتقادات و باورهای دینی و نظام بخش اسلام است.
  معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان استان بیان کرد: پاسداری از قرآن کریم، انقلاب و حکومت اسلامی و قوانین الهی، پاسداری از راه انبیا و اولیا و علما و شهدا، فرهنگ جهاد و شهادت و ایثار و پاسداری از ولایت ولی‌فقیه و حریم ولایت، انسانیت و حیان انسان است.
 
فقیری گفت: پاسدار، باید به‌عنوان بازوی ‌ولایت این باور را داشته باشد و تلاش کند تا این انقلاب را به دست صاحب اصلی برساند و در پیاده‌سازی گام دوم انقلاب اسلامی که از فرمایشات رهبر معظم انقلاب است کوتاهی نشود و از طریق مدیریت جهادی که به معنای جنگیدن و ایستادن در تمامی میدان‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است، تلاش مضاعفی داشته باشد.

انتهای خبر/

ارسال نظر






captcha
ارسال