فائزون|دفاع مقدس یادآور مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های فرزندان برومند ایران است

معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

دفاع مقدس یادآور مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های فرزندان برومند ایران است

معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها، مجاهدت‌ها، و ایثارگری‌های فرزندان برومند ملت ایران است.

کدخبر : 38282 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۷/۳|۰۷:۱۵

به گزارش فائزون، سردار عوضعلی فقیری در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: هفته دفاع مقدس یادآور مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های فرزندان برومند ملت ایران است و زمینه‌ساز بروز باورهای دینی و برترین سجایای اخلاقی ملت ایران از جمله گذشت، ایثار از خودگذشتگی و آن مسائلی که به عنوان سجایای اخلاقی  یعنی ایستادگی و مقاومت خانواده شهدا، رزمندگان و همه کشور ایران را به عنوان عمق دفاعی جبهه‌ها تبدیل کرد و شهر، روستا، مسجد، هیئت، حوزه و دانشگاه و همه در خدمت دفاع مقدس و انقلاب قرار گرفتند.

وی افزود: مناقشات بین ایران و عراق از زمان امپراطوری عثمانی وجود داشته است که منجر به ۲۴ جنگ وبعد صلح و معاهده گردید بعد فروپاشی حکومت عثمانی و تشکیل کشور عراق بازهم اختلافات وجود داشت که با قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر اختلافات مرزی ایران و عراق حل شد تا وقوع انقلاب اسلامی که صدام این معاهده را پاره کرد پس مشکل ایران و عراق هم ریشه ای بود وبنا به فراهم شدن زمینه منجر به جنگ و درگیری شد.

سردار فقیری تصریح کرد: به دلیل ماهیت ضد استکباری انقلاب اسلامی وشعار نه شرقی و نه غربی  وناشناخته بودن انقلاب و اهداف آن هردو ابر قدرت دل خوشی از انقلاب اسلامی نداشتند با انقلاب اسلامی امریکا هرچه کاشته بود از دست داده بود و احتمال داشت با صدور انقلاب به کشورهای منطقه منافع امریکا در کل منطقه در خطر باشد .پس جنگ عراق علیه ایران ترکیبی از انگیزه‌های جهانی ومنطقه ای است.

وی تاکید کرد: تولد قطب مستقلی در جهان و منطقه، ماهیت ضداستکباری انقلاب و ناشناخته بودن اهداف آن، احساس نگرانی اسرائیل و کشورهای مرتجع عرب بدلیل عدم مشروعیت مردمی، انقلاب اسلامی نظام حاکم بر منطقه را تغییر داد و به تعبیری انقلاب اسلامی موازنه قوا و آرایش بین‌المللی را تغییر داد و صدام هم که احساس می‌کرد همه زمینه فراهم است وارد میدان شد پس جنگ عراق علیه ایران یک اجماع بین‌اللمللی علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان ادامه داد: چون یک انقلاب نو پا در مقابل کل استکبار ازخودش دفاع کرد و برای اولین بار است که کشور مورد حمله قرارگرفته و طولانی‌ترین جنگ را پشت سرگذاشته و حتی یک وجب خاک خود را از دست نداده مهمترین دستاورد است.

وی افزود: اعتماد به نفس و خودباوری که ما می‌توانیم شکوفایی استعدادها وخلاقیت، رشد باورهای دینی.رشد فضائل اخلاقی و معنوی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تولد تفکر بسیجی، تحول در صنایع دفاعی کشور، تزکیه نظام اداری کشور، حضور داوطلبانه مردم در جبهه ها، سنجش ظرفیت دفاعی مردم، تجارب سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی، تحکیم وحدت ملی، رسوایی لیبرالها و منافقین، تکامل سازمان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وهزاران دستاورد بزرگ وکوچک دیگراست.

 
سردار فقیری در پاسخ به این سوال که مهمترین عوامل موفقیت در دفاع مقدس چه بودند گفت: عوامل زیادی وجوددارد که مهمترین آنها عبارتنداز وجود رهبری حضرت امام خمینی (ره)، تدابیرو ابتکارات فرماندهان، ایمان، ایثار، فداکاری وشهادت طلبی، نقش بسیج مردمی، پشتیبانی مردم ؛ که هرکدام نیاز به توضیحات زیادی دارد و به همین  کلیات اکتفا می‌کنم.
 
وی خاطرنشان کرد: تفکر بسیجی همان تفکر پیامبر اعظم(ص) است که باعث شد جهان را متحول کند، همان تفکر مولاعلی علیه السلام و ائمه اطهار است ، همان تفکر حاکم بر دفاع مقدس است که باعث شکست جنگ نیابتی و استکباری شد، همان تفکر و مکتب سلیمانی است که تمام نفشه‌ها و هزینه‌های استکبار را بر باد داد پس استکبار حق دارد با این تفکر مقابله کند و در صدد خنثی‌سازی این تفکر شود باجنگ روانی و اقدامات در فضای مجازی و غول رسانه ای خودش این تفکر را تخریب ، تحریف نماید و تنها راه مقابله جهاد تببین است.

وی با تأکید بر اینکه تفکر بسیجی  دفاع مقدس باید به نسل‌های جوان منتقل شود، تاکید کرد: واقعیت‌های دفاع مقدس باید تبیین و برای جوانان بازگو شود و  این بخشی از جهاد تبیین است و با خلاقیت‌هایی که در بیان آن صورت می‌گیرد به نحوی عمل شود تا زمینه پذیرش و عمل به آموزه‌های دفاع مقدس را فراهم سازند.

انتهای خبر/

ارسال نظر






captcha
ارسال