فائزون| پاسداران با جهاد عاشورایی انقلاب را سرفراز کردند

در گفتگو با کارشناسان مذهبی:

پاسداران با جهاد عاشورایی انقلاب را سرفراز کردند

کارشناسان مذهبی با بیان اینکه پاسداران در دفاع مقدس مخلصانه از جان خود گذشتند، گفتند: آنان با جهاد عاشورایی انقلاب اسلامی را سرفراز کردند.

کدخبر : 37708 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۶|۰۸:۰۵

به گزارش فائزون، حجت‌الاسلام کاظم بامری در گفتگو با خبرنگار شستون ضمن تبریک فرا رسیدن حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه، بیان کرد: میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج)، میلاد پر خیر و برکت حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام روز پاسدار، میلاد قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و روز جانباز و میلاد حضرت زین العابدین علیه السلام را به همه دوستداران و شیفتگان تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: میلاد با سعادت امام حسین (ع) به عنوان روز پاسدار نامگذاری شده است، اگر در باب ارزش و اهمیت پاسداری صحبت کنیم، انبیا و اوصیا از اول تا آخر پاسدار دین مبین اسلام بوده‌اند چرا که از ارزش‌های دین اسلام دفاع کرده‌اند.

این کارشناس مسائل مذهبی اضافه کرد: پاسداری عنوانی است که شامل انبیاء شده، زمانی که سیره انبیاء را بررسی می‌کنیم مشاهده می‌کنیم که در راه پاسداری همه هستی خود را فدا کردند و سختی‌های متعددی را متحمل شدند تا به وظیفه پاسداری خود به نحو احسن و شایسته عمل کنند.

بامری با بیان اینکه پاسداری کلمه‌ای بسیار مقدس و متعلق به انسان‌های پاک است، افزود: نکته بسیار مهم و حائز اهمیت این است که میلاد امام حسین (ع) بزرگ‌ترین پاسدار دین، شرف و آزادی به عنوان روز پاسدار نام گرفته است.

وی تصریح کرد: امام راحل چه زیبا روز میلاد حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام را به عنوان روز پاسدار نامیدند به این جهت که این امام بزرگوار بزرگ‌ترین حماسه ساز تاریخ بشریت است.

این روحانی ادامه داد: اگر دقت و توجه داشته باشیم پاسداران در دوران دفاع مقدس و از اوایل انقلاب چه زیبا به سیدالشهدا اقتداکردند و چه دقیق تشخیص دادند که پاسدار و پاسداری دارای ارزش است؛ چه زیبا اقتدا کردند و پیروز شدند.

حجت الاسلام بامری خاطر نشان کرد: پاسداران در دفاع مقدس مخلصانه از جان خود گذشتند تا حسینی شوند و با جهاد عاشورایی انقلاب اسلامی را سرفراز و پیروز کردند در واقع پاسداری جایگاه بلندیست که از آن دوران حفظ شده است.

وی گفت: اگر دقت کنیم پاسداران عصر حاضر مانند عصر سابق چه زیبا ارزش‌های پاسداری را حفظ کرده و از ارزش‌های دین مبین اسلام و انقلاب دفاع می‌کنند ارزش‌هایی که برگرفته از انبیا و اولیای الهی است، ما معتقدیم که انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده راه انبیا و امامان معصوم ( ع) است.

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به پیشرفت‌های پاسداران انقلاب اسلامی در مسیر اسلام، ادامه داد: هوشیاری در برابر توطئه دشمن، سازندگی و دشمن‌شناسی پاسداران بی‌نظیر است. از طرفی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چه در دوران دفاع مقدس و چه در این دوران از نوآوری غافل نشده و نخواهند شد.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم در باب نوآوری مثال بزنیم ساخت پل‌ها، طراحی و برنامه‌ریزی جدید و پیچیده مقابل دشمن، به دست آوردن دانش نظامی پیشرفته، ساخت تسلیحات نظامی و دفاعی کم نظیر در جهان را می‌توان عنوان کرد که حاصل زحمات خالصانه پاسداران نخبه بوده که به خوبی به رسالت پاسداری خود عمل کرده‌اند.

بامری خاطر نشان کرد: در زمان انقلاب وظیفه پاسداران این بود که از این مرز و بوم دفاع کنند و امروز وظیفه دارند که در راه پیشرفت و آبادانی تلاش کنند. پاسداران رسالت پاسداری را که دارند در هر عصر و زمانی که باشد مطابق روز انجام می‌دهند در واقع می‌توانیم بگوییم پاسداران و سپاه مطابق روز حرکت می‌کنند.

کارشناس مسائل مذهبی اضافه کرد: امام بزرگوار در باب اهمیت و ارزش سپاه پاسداران می‌فرماید: نهاد مقدس سپاه پاسداران به حق از بزرگ‌ترین سنگر‌های دفاع از ارزش‌های الهی است و در جای دیگر نیز می‌فرماید:‌ای کاش من هم پاسدار بودم؛ امام که خود مؤسس یک انقلابی است که ادامه دهنده راه امامان معصوم علیه السلام و انبیاء است و چنین شخصیت بزرگ، با تقوا، خدا پرست و خدا ترس می‌فرمایند کاش من هم یک پاسدار بودم پس بدانیم که پاسداری جایگاه رفیع و ارزشمندی دارد.

وی با بیان اینکه اصل و اساس و ریشه پاسداری این است که سابقه اسلامی دارد، اذعان کرد: مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند: سپاه پاسداران در یکی از حساس‌ترین و پیچیده‌ترین شرایط تاریخی کشور متولد شد که در آن زمان اسلحه به روز و سرمایه‌ای نداشت که مقابل دشمن بجنگد اما‌ایمان به خدا و شور انقلابی تنها سلاح پاسداران در آن زمان بود.

بامری گفت: پاسداری توفیق بسیار بزرگی است که شامل هر فردی نمی‌شود، پاسداران باید دقت داشته باشند که پاسداری ادامه دهنده راه انبیاء و امامین معصوم (ع) است و در راستای رضایت خداوند حرکت کنند.

وی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین مسأله‌ای که پاسداران در بعد اخلاقی باید به آن توجه داشته باشند مبارزه با نفس و خود‌سازی است؛ این عنوان مقدس به کسانی تعلق می‌گیرد که در باب خودسازی جزء اولین‌ها باشند.

زنده ماندن دین، آزادگی و انسانیت مرهون پاسداری امام حسین (ع)

حجت‌الاسلام مصطفی باهری، کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: اگر امروز دین، آزادگی و انسانیت زنده مانده، مرهون پاسداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

وی ادامه داد: ماه شعبان از این جهت با عظمت است چراکه اتفاقی خاص در آن رقم خورد و بندگان به مرحله‌ای از آمادگی برای ماه رمضان برسند.

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) بزرگ پاسدار اسلام با خون خود اسلام ناب را احیا کرد، افزود: این امام بزرگوار با فدا کردن خود اسلام ناب را زنده نگه داشت و اگر شهادت اباعبدالله نبود، قطعا جریان ریشه مبتنی بر ولایت از بین می رفت.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) در تیرماه ۵۷ با صدور پیامی به مناسبت میلاد امام حسین (ع) این روز را روز پاسدار نامید.

باهری گفت: امام سوم شیعیان، پاسدار ارزش‌های الهی و حافظ سنت پیامبر(ص) بودند و ایشان به مردم جهان، حقیقت دین اسلام را منتقل کردند.

کارشناس مذهبی اذعان کرد: این روز در ایران و بعد از استقرار جمهوری اسلامی ایران روز پاسدار نامیده شد، به شرطی که در واقع ارزش این نهاد ارزشمند به جهت خدماتی که انجام داد در حفظ نظام و سرمایه‌های انقلاب اسلامی و تبلیغ ارزش‌های دینی و اسلامی و جهاد مبارزه که بر علیه استکبار جهانی مصداق و رویارویی با صدام و الان در حقیقت همان عنوان نام‌گذاری شد.

انتهای خبر/ ف https://asrehamoon.ir/vdcdx90foyt0kj6.2a2y.html

ارسال نظر






captcha
ارسال