فائزون|انسجام و برادری مردم سیستان و بلوچستان زمینه‌ای برای توسعه است

در سیزدهمین یادواره شهدای وحدت برگزار شد؛

انسجام و برادری مردم سیستان و بلوچستان زمینه‌ای برای توسعه است

سیزدهمین یادواره گرامیداشت و تکریم شهدای وحدت برای درس گرفتن از راه دلدادگی به خدا که این راه دلدادگی به شهدا طی کردن راه سعادت و خوشبختی است در زاهدان برگزار شد.

کدخبر : 37494 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۷/۲۷|۱۳:۳۷

به گزارش فائزون، صبح امروز سیزدهمین یادواره شهدای وحدت با حضور مسئولان کشوری و لشکری، سران، معتمدین و منتفذین با تاکید بر حفظ وحدت در تالار فردوسی زاهدان برگزار شد.

وحدت یک امر راهبردی برای کشورهای اسلامی است

آیت الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با بیان اینکه ایجاد تفرقه مهمترین سیاست استکبار جهانی در کشورهای اسلامی است بیان کرد: وحدت یک امر مهم، زیربنایی و راهبردی نه تنها برای ایران بلکه برای تمام کشورهای اسلامی است و این مهم باید توسط تمام دولت‌های اسلامی رعایت شود.

وی افزود: اگر وحدت و همبستگی و اتحاد در بین کشورهای اسلامی برقرار باشد تمام کشورهای جهان اسلام از آن منفعت می‌برند و اگر خدای ناکرده تفرقه در بین دولت‌های اسلامی برقرار باشد تمام مسلمانان متضرر خواهند شد.

آیت الله محامی تصریح کرد: قرآن کریم هر چه که عامل وحدت در جهان اسلام باشد را به آن امر فرموده و هر آنچه که مانع از وحدت و ایجاد تفرقه می شود را نهی کرده است.

نماینده ولی فقیه اذعان کرد: هرگاه که در جهان اسلام وحدت و همبستگی وجود داشت کشورهای اسلامی پیشرفت کردند و هرگاه که تفرقه بین دولت‌های اسلامی ایجاد شد متاسفانه کشورهای اسلامی توسعه و پیشرفت خودشان را از دست دادند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: اگر ما ملسمانان می خواهیم که در جهان سرافراز و سربلند باشیم باید در بین کشورهای اسلامی وحدت، اتحاد، همبستگی و برادری وجود داشته باشد.

وی گفت: با توجه به اینکه مهمترین سیاست استکبار جهانی ایجاد تفرقه در بین کشورهای اسلامی است تاکید کرد: در برابر این سیاست شیطانی باید وحدت، همبستگی و اتحاد خودمان را حفط کنیم.

آیت الله محامی افزود: همه ما باید تلاش کنیم تا از بروز تفرقه در بین مسلمانان جلوگیری شود و راه حل خنثی سازی توطئه‌های دشمنان تقویت وحدت و اتحاد در جهان اسلام است.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: وحدت و تقویت اتحاد و همبستگی در جهان اسلام شرایطی دارد که همه ما باید به آنها عمل کنیم تا راه نفوذ دشمنان برای ایجاد تفرقه بسته شود.

نماینده ولی فقیه خاطر نشان کرد: اسلام، پیامبراکرم(ص)، قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) و اولیای خداوند متعال باید محور وحدت در بین کشورهای اسلامی باشد.


انسجام و برادری مردم سیستان و بلوچستان زمینه‌ای برای توسعه است

محمد کرمی، فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه بیان کرد: حفظ وحدت و انسجام نقش بسیار مهمی در پیشبرد توسعه اقتصادی و اجتماعی سیستان و بلوچستان دارد و باید همواره به این مساله اساسی توجه ویژه‌ای داشت.

وی افزود: شهدا تلاش کردند تا امنیت را در سیستان و بلوچستان و سایر نقاط کشور فراهم کنند و ما باید هواره قدردان این جانفشانی و ایثار شهدا باشیم.

کرمی تصریح کرد: امروز حفظ وحدت، انسجام و اتحاد و تلاش برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بسیار مهم و حائز اهمیت است که همگان باید به این مساله توجه خاصی داشته باشند.

فرمانده قرار گاه قدس خاطرنشان کرد: ما در جبهه حق قرار داریم و تمام شیاطین عالم برای مبارزه با جبهه حق به میدان آمده‌اند و از تمام ظرفیت خودشان در این زمینه استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال