فائزون|حفظ وحدت از ضرویات جامعه اسلامی/ عمل به سنت و سیره پیامبر مهم ترین راهکار رسیدن به وحدت پایدار است

استاد حوزه و دانشگاه :

حفظ وحدت از ضرویات جامعه اسلامی/ عمل به سنت و سیره پیامبر مهم ترین راهکار رسیدن به وحدت پایدار است

حجت الاسلام مصطفی باهری گفت: بهترین راه برای رسیدن به وحدت و یکپارچگی عمل به قرآن و سنت پیامبر (ص) است و مسلمانان باید زندگی خود را بر اسلام و قرآن استوار کنند.

کدخبر : 37462 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۷/۱۹|۰۹:۱۵

به گزارش فائزون، حجت الاسلام مصطفی باهری استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با عصرهامون با اشاره به اینکه وحدت یکی از ضروریات جامعه اسلامی است، بیان کرد: وحدت یکی از مهم‌ترین مسائل مورد توجه هر مسلمان آزاده‌ای از صدر اسلام تا کنون است و مسلمانان با حفظ وحدت و یکپارچگی توطئه‌های پلید دشمنان را نقش بر آب کرده و موجبات توسعه و پیشرفت روزافزون ملل اسلامی را فراهم آورند.
 
وی افزود: وحدت، مهم‌ترین عامل اقتدار امت اسلامی است که اگر مورد توجه قرار نگیرد آسیب ها و خطرات بسیار بزرگی اصل اسلام را فرا می گیرد، لذا ضرورت وحدت یک مسئله مهم و انکار ناپذیر است و هر مسلمانی باید به اهمیت و ضرورت این مسئله واقف باشد.
 
حجت الاسلام باهری با توجه به اینکه پیام هفته وحدت این است که با اتحاد و هوشیاری در سایه قرآن کریم مجال تفرقه افکنی بیگانگان و دشمنان را بگیریم، تصریح کرد: علمای اسلام باید به اصل وحدت توجه کامل و ویژه داشته باشند و منافع وحدت و ضررهای اختلاف را بر جامعه تبیین و بازگو کنند.
 
وی با بیان اینکه مردم شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان از سال های دور با پیوندهای خانوادگی و قومیتی در کنار هم زندگی آرام، متحد و منسجی را داشته و دارند، افزود: دشمنان اسلام از وحدت مردم شیعه و سنی این استان همیشه نگران و خشمگین بودند و با ایجاد اختلاف و تفرقه در زمان های مختلف توطئه های مذهبی و قومی راه انداختند که با روشنگری و بصیرت علما، ریش سفیدان  و مردم در هیچ یک از این توطئه ها موفق نشدند.
 
این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: بهترین راه  برای رسیدن به وحدت و یکپارچگی عمل به قرآن و سنت پیامبر (ص) است  و مسلمانان باید زندگی خود را بر اساس اسلام و قرآن استوار کنند و بدانند که با اتحاد همدلی است که نظام اسلامی استمرار یافته و وفاق و همدلی در تمام حوزه‌ها از طریق وحدت میسر می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه شرایط امروز در جامعه شرایط حساس است و دشمنان به با ترفند های مختلف به دنبال توطئه و برهم زدن وحدت و انسجام هستند حفظ وحدت در جامعه فعلی را ضروری برشمرد.
 
انتهای پیام/س

ارسال نظر






captcha
ارسال