فائزون|مروری کوتاه بر زندگینامه طلبه شهید «ابوالقاسم حسینی»

مروری کوتاه بر زندگینامه طلبه شهید «ابوالقاسم حسینی»

«ابوالقاسم حسینی» در سوم تیر ۱۳۴۹ در روستای «علی ملک» از توابع شهرستان نقده دیده به جهان گشود و در ۲۴ سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.

کدخبر : 37443 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۶/۱۵|۰۸:۱۳

به گزارش فائزون به نقل از خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، «ابوالقاسم حسینی» فرزند عباسعلی در سومین روز از تیر 1349 در خانواده‌ای مذهبی و روحانی در روستای «علی ملک» از توابع نقده چشم به جهان گشود.

دوران طفولیت را در آغوش پرمهر مادر و تربیت دلسوزانه پدر سپری كرد. سال‌های ابتدایی را در مدرسه خسروی نقده به پایان رساند ولی به دلیل عشق علاقه‌‎ای که به اسلام و معارف اسلامی داشت در حوزه علمیه نمازی شهرستان خوی ادامه تحصیل داد.

دوستانش از ابوالقاسم به عنوان طلبه‌ای كه عاشق درس و تهذیب بود نام می‌برند و او فردی آرام و متین معرفی می‌کنند. اما با آغاز جنگ تحمیلی او درس را رها می‌کند و به سوی جبهه روانه می‌‍شود.  او به سنگر مبارزه همان گونه می‌نگریست كه به سنگر مدرسه و كتاب‌های درسی نگاه می كرد.

وی سرانجام در 24 دی 1365 درحالی که 16 سال سن داشت در جبهه شلمچه در عملیات کربلای 5 پس از مدت‌ها پیكار و جهاد علیه خصم با تركش خمپاره، شهید و در گلزار شهدای شهرستان نقده به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال