فائزون|بازخوانی اندیشه‌ شهیدان رجایی و باهنر، احیاگر تفکر خدمت صادقانه

یادداشت/ رضا دیده‌بان

بازخوانی اندیشه‌ شهیدان رجایی و باهنر، احیاگر تفکر خدمت صادقانه

شهیدان رجایی و باهنر در مدت خدمت بی‌منت خود ثابت کردند که صادقانه به فکر خیر و صلاح مردم، انقلاب و اسلام هستند، و صد حیف که استکبار جهانی و نفاق داخلی نعمت و فرصت خدمت آن‌ها را به نظام جمهوری اسلامی گرفت و نگذاشت مکتب خدمت صادقانه از همان ابتدا در ساختار مدیریت کشور نهادینه شود.

کدخبر : 37425 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۶/۸|۱۱:۴۶

 

به گزارش فائزون به نقل از گروه استان‌های دفاع‌پرس- «رضا دیده‌بان»؛ شکل‌گیری مکتب خدمت بر پایه اندیشه‌های شهیدان رجایی و باهنر لازمه‌ خدمت صادقانه است.

بدون شک عمر کوتاه و محدود دولت شهیدان رجایی و باهنر آغازی بود بر خدمت بی‌منت و اثرگذار در حوزه کارگزاران حکومتی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت و مقدمات خدمت‌رسانی بر محور عاطفه، محبت و ایستادگی را پایه‌گذاری کرد. این تفکر نقش تربیت‌ خانوادگی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و اخلاقی در جغرافیای محرومیّت، فقر و کسب معاش حلال را در پرورش انسان‌های تراز اسلامی و انقلاب به اثبات رساند.

سیره شهیدان رجایی و باهنر نشانگر این حقیقت بود که اگر پایه‌های تربیت دینی در خانواده اصیل اسلامی بر رشد و کمال استوار شده باشد، بهتر می‌توان درد مردم ستمدیده و ستم‌کشیده را درک کرد، در این شرایط است که فرد تمام همّت خود را بکار می‌گیرد تا در سایه اندیشه‌های حکیمانه امام جامعه و مرجعیّت، وظیفه دینی خود را در قبال مردم ادا نماید و رسالتی را که در حوزه خداباوری بر عهده دارد به نحو احسن به انجام برساند.

شهیدان رجایی و باهنر در زمره مسئولینی بودند که از همان دوران طفولیت درد فقر، ظلم و ستم را چشیده و در سخت‌ترین شرایط زندگی کرده بودند اما به مبانی اعتقادی پایبند بودند.

آن‌ها شیوه‌های مدیریت جامعه را که برگرفته از کلام وحی بود از عالمان دین آموخته و توانسته بودند پایه‌گذار مکتبی باشند تا نظام جمهوری اسلامی با تکیه به آن مکتب بتواند حکومت دینی مبتنی بر اندیشه‌های امام خمینی (ره) را به ظهور برساند.

مصادیق رفتاری شهیدان رجایی و باهنر در مدت کوتاه خدمتشان نشان داد که می‌توانند جزو کارگزاران صدیق نظام جمهوری اسلامی باشند. دشمنان داخلی و خارجی می‌دانستند که اگر تفکر ولایت‌پذیری و ولایت‌محوری شهیدان رجایی و باهنر بر ارکان انقلاب حاکم شود در آینده برای دست‌یابی به اهداف خود دچار چالش خواهند شد لذا درصدد حذف آن‌ها بر آمدند. منافقین به‌عنوان پیاده نظام استکبار این توطئه شوم را عملیاتی کردند و ایران در هشتم شهریور ۱۳۶۰ به سوگ دو خدمتگزار صدیق نشست.

امام در وصف‌ شهیدان رجایی و باهنر فرمود: «چه بسا اشخاصی هستند که اگر بیاورید و کدخدای دهشان بکنید، کلاً تغییر می‌کنند به‌واسطه ضعفی که در نفسشان است، آنها تحت تأثیر آن مقامی که پیدا می‌کنند واقع می‌شوند ولی اشخاصی هستند که مقام تحت تأثیر آن‌هاست از باب قوت نفسی که دارند... اینطور نبود که ریاست در آنها تأثیر کرده باشد. آن‌ها در ریاست تأثیر کرده بودند.»

شهیدان رجایی و باهنر در مدت خدمت بی‌منت خود ثابت کردند که صادقانه به فکر خیر و صلاح مردم، انقلاب و اسلام هستند، و صد حیف که استکبار جهانی و نفاق داخلی نعمت و فرصت خدمت آن‌ها به نظام جمهوری اسلامی را گرفت و نگذاشت مکتب خدمت صادقانه از همان ابتدا در ساختار مدیریّت کشور نهادینه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال