فائزون|تربیت اسلامی فرزندان، افتخار همسران شهدا

یادداشت/ ملیحه غیور

تربیت اسلامی فرزندان، افتخار همسران شهدا

واقعیت جامعه ما حضور شیرزنانی است که افتخار آفرینند. زنانی که با صبر جمیل خود رسالت همسران شهیدشان را با تربیت صحیح فرزندان به دوش می‌کشند.

کدخبر : 37055 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱/۲۴|۱۳:۰۶

 

 

به گزارش فائزون به نقل از گروه استان‌های دفاع‌پرس ـ «ملیحه غیور» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان خراسان رضوی؛ همه درگیر مسائل زندگی و روزمرگی‌های‌مان هستیم و رسانه‌ها هر لحظه فکر و نظام زندگی ما را به این سو و آن سو می‌کشند و هجوم موضوعات مختلف در فضای مجازی حجابی می‌شوند برای دیدن مسائلی که شاید بی‌توجهی به آن بی‌انصافی و بدور از معرفت باشد.

رشادت و غربت خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر امام رضا علیه السلام و شهید و جانباز شدن سه روحانی مجاهد و هجوم مفسران همه چی دان!! در فضای مجازی غربت همسران شهدا را زنده نمود. زخم‌زبان‌ها، همراهی نکردن‌ها و تنها بودن این بانوان ما را به یاد غربت حضرت زهرا (س) می‌اندازد.

علمدار غربت حضرت زهرا (س) است. راز غربت ایشان کجاست؟ از زمان شهادت پیامبر اکرم (ص) که زمانی نمی‌گذشت و مردم مدینه فرمایشات حضرت رسول (ص) در مورد تنها دخترشان را شنیده بودند پس چرا حضرت زهرا غریب بودن؟

غربت ایشان را می‌توان در میان مردم و عدم رشد سیاسی جامعه جستجو کرد. مردم عبادت می‌کردند، روزه می‌گرفتند نماز می‌خواندند و حج به جا می‌آوردند، اما الگوی معنوی غیرسیاسی و اجتماعی را دنبال می‌کردند. عبادات آنها مسئولیت سیاسی و اجتماعی را در برنداشت و فقط مسائل فردی و شخصی برای آنها حائز اهمیت بود.

عدم درک سیاسی مردم آن زمان غربت حضرت زهرا (س) را رقم می‌زد. بحث فدک کاملا سیاسی بود و حضرت زهرا (س) قیام فرمودند و از جامعه و مردم مطالبه حق نمودند، اما مردم بی‌توجه از کنار موضوع گذشتند چراکه موضوع فدک موضوع اجتماعی و سیاسی بود و دغدغه مردم و مسئله فردی آن زمان نبود.

موضوع شهادت نیز موضوع اجتماعی است اما به دلیل عدم رشد سیاسی جامعه و اولویت دغدغه‌های شخصی افراد، خانواده‌های شهدا غریب هستند. اما این غربت کرامت دارد. همسران شهدا از ابتدا انتخاب شده‌اند تا همسران مردانی باشند که با عقیده، اخلاق، رفتار و منش خود به باور شهودانه شهادت رسیده‌اند.

واقعیت جامعه ما حضور شیرزنانی است که افتخار آفرینند. زنانی که با صبر جمیل خود رسالت همسران شهیدشان را با تربیت صحیح فرزندان به دوش می‌کشند.

غربت‌ها را با تقوا و تکیه بر عنایات الهی پشت سر می‌گذرانند و به انتخاب‌ شدنشان در عرش الهی افتخار می‌کنند و اینگونه به اجر و پاداشی که کمتر از شهادت همسر شهیدشان نیست دست می‌یابند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در آبان ۱۳۸۰ از واژه خاکریز دوم در مورد خانواده شهدا استفاده و در مورد اجر و پاداش ایشان می‌فرمایند «شهدا در مقابل دشمنان دین و حقیقت، خاکریز اوّل است؛ خاکریز دوم، خانواده‌های شهدایند. پشت سرِ آنها شما هستید. این رنج‌های شما و این فراق‌ها و غصّه‌ها و محرومیت از دیدن و احساس کردن حضور عزیزانتان، پیش خدای متعال اجر دارد. خدای متعال به خانواده‌های شهیدان اجر بسیار بزرگی می‌دهد؛ بخصوص که آنها ناسپاسی هم نکردند».

انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال