فائزون| تخریب، تضعیف و تغییر در باور‌ها هدف دشمنان انقلاب اسلامی

یادداشت/ سرهنگ شرفی

تخریب، تضعیف و تغییر در باور‌ها هدف دشمنان انقلاب اسلامی

پروژه تخریب، تضعیف و تغییر در باور‌ها هدف دشمنان انقلاب اسلامی مهم نفوذ دشمن و تغییر در باور‌ها و نگرش‌های انقلابی مردم ایران، یک اصل مسلم و از بزرگ‌ترین تهدید‌های استکبار است.

کدخبر : 37096 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۲/۱۵|۱۰:۲۴

 
 

 

گروه اجتماعی دفاع‌پرس - سرهنگ یدالله شرفی فرمانده مرزبانی استان بوشهر؛ جریان تخریب و تضعیف جبهه انقلاب و افراد انقلابی سابقه بس طولانی در میان دشمنان حق و حقیقت دارد.

مهم‌ترین حوزه نفوذ دشمن، تخریب و تضعیف وجهه انقلابیون دشمنان به خوبی دریافته‌اند که راه نفوذ در جامعه، از رهگذر رهروان راه ولایت و رهبری است؛ چرا که بزرگ‌ترین مانع نفوذ دشمنان، رهبر جامعه و هدایت‌های دشمن‌شکنانه اوست، از این روی به شدت روی آن حساسیت نشان می‌دهند. آنان از راه‌هایی، چون شایعه پراکنی، شبهه افکنی، جنگ تبلیغاتی به این امر همت می‌گمارند. لزوم دشمن شناسی و بی‌اعتمادی به دشمن از مصادیق بارز بصیرت و هوشیاری است.

در این میان طیف‌های زیادی از جمله روحانیون آگاه و بیدار، دلسوزان به انقلاب را به عنوان پرچمداران مقابله با نفوذ بیگانگان و بسیجیان به عنوان رهروان ولایت و رهبری، موظف به زدودن شبهات و شایعات نسبت به افراد ولایی و دلسوز به انقلاب و نیز ولی فقیه است.

انقلاب اسلامی حادثه بزرگ قرن بیستم بود که علاوه بر تحول بنیادین و فراگیر در ایران، بازتاب و دستاورد‌های جهانی فراوانی داشت و با احیاء تفکر دینی به ویژه در صحنه سیاست و جامعه و اداره زندگی بشری، بسیاری از تئوری‌ها و اصولی را که قطعی و خدشه‌ناپذیر معرفی شده بودند مورد چالش قرار داد، مانند اصل سکولاریسم، لیبرالیسم، مدرنیسم و مانند آن. این انقلاب مبدأ تحولات عظیمی در صحنه سیاست و فرهنگ و اجتماع گردید و سرآغاز الهام بخش بسیاری از حرکت‌های ضد استعماری و نهضت‌های استکبارستیز قرار گرفت و با گذشت نیم قرن همچنان بزرگ‌ترین دشمن و مانع قدرت‌های تمامیت طلب و استعمارگر است.

روشن است که دشمنان و آنان که منافع خود را در نتیجه این تحول عظیم و انقلاب دینی در تهدید و مخاطره می‌دیدند، نتوانند آن را تحمّل کرده با تمام توان و به‌کارگیری همه امکانات خود و در عرصه‌های مختلف، بکوشند این حرکت را متوقف و یا تحت کنترل و مدیریت کلی خود درآورند؛ به ویژه آنگاه که انقلاب اسلامی با پیروزی بر رژیم شاهنشاهی و سرنگون ساختن آن به تعریف، تثبیت و استقرار نظامی جدید با ماهیتی کاملاً دینی اقدام کرد و در عمل نه مدل‌های غربی و لیبرالیستی را مبنا و مستند نظام خود قرار داد و نه ساختار‌های شرقی و سوسیالیستی را پذیرفت، بلکه همه نهاد‌های حکومتی و تمام ابعاد جامعه و سیاست را متناسب با آموزه‌های اسلامی تعریف و طراحی و تعقیب کرد.

در چنین شرایطی بود که قدرت‌های بزرگ و سلطه‌گر به ویژه آمریکا و شوروی [اتحاد جماهیر شوروی سابق]به رغم همه اختلاف‌ها و تضاد‌ها در مقابله و تلاش برای سرکوب کردن انقلاب اسلامی به وحدت رسیدند و چه در مجامع جهانی و بین‌المللی و چه در عمل هرآنچه می‌توانستند برای سرکوب و حدّاقل کنترل آن انجام دادند که بارزترین همکاری آنان را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم.

اما هوشیاری و استقامت رهبری و امت انقلاب توانست همه توطئه‌ها و تهاجم‌های خارجی را خنثی و تحمل مشکلات داخلی را آسان و موانع را مرتفع سازد و چه بسا تهدید‌ها را به فرصت تبدیل نماید و لذا همواره انقلاب اسلامی حرکت و پیش روی خود را با پویایی و موفقیت بیشتر دنبال کرد و مراحل تثبیت و استقرار و تداوم را با سرعت پشت سر گذاشت و با ناکام ساختن دشمنان، هواداران و ملّت‌های مسلمان و مستضعف را امیدوارتر ساخت.

لکن حفظ و تداوم چنین انقلابی با ارزش‌ها، شعار‌ها و پیام‌های جهانی‌اش، مستلزم بصیرت و شناخت و تبلیغ محققانه ماهیّت، ارکان و اصول و ارزش‌های به وجود آورنده این تحوّل عظیم و مردمی، تبیین دستاورد‌های فراوان و متنوع انقلاب و از همه بیشتر شناخت و مقابله آگاهانه و قاطعانه با آفت‌ها و آسیب‌هایی است که موجودیّت و یا سلامت و استقامت انقلاب را تهدید می‌کند.

فرزندان معنوی حضرت امام خمینی و وارثان و تداوم بخشان راه شهدا و به ویژه سنگرنشینان دفاع از ارزش‌های اسلامی و پاسداران استقلال سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باید همواره با هوشیاری، آمادگی خود را برای پیکار با دشمنان حفظ کنند و علاوه بر آن با حضور آگاهی‌بخش خویش، جوانان و نسل جدیدی را که دوران سخت مبارزاتِ آغازین انقلاب را تجربه نکرده‌اند، نسبت به راه‌های استمرار و تداوم انقلاب و کیفیت مقابله با توطئه‌های دشمنان آگاه سازند و زمینه‌های نفوذ و استحاله انقلاب و شکل‌گیری انحرافات خطرناک را از بین ببرند.

به منظور انجام همین تکلیف دینی و انقلابی، یکی از مهم‌ترین مباحث مربوط به انقلاب اسلامی و تداوم آن باید مورد توجه قرار گیرد و آن بحث آسیب‌شناسی ارکان انقلاب و پرداختن به توطئه‌هایی است که اصول و ریشه‌های انقلاب را تهدید می‌کند و به دنبال آن راه‌های مقابله با این آسیب‌ها به اختصار بیان خواهد شد.

هدف دشمنان:

برخی شایعات برای ترویج ‏بدبینی و آزار و اذیت نسبت ‏به اشخاص یا گروه‌های محبوب یا مقتدر در جامعه ساخته می‌شود؛ مانند شایعاتی که علیه پیامبر اکرم (ص) در صدر اسلام منتشر می‏ شد، با هدف ایجاد بدبینی بود. همسر عزیز مصر نیز برای مخفی کردن خطایش، نسبت زنا به حضرت یوسف (ع) را در جامعه پراکنده کرد تا نسبت به آن حضرت بدبینی ایجاد کند.

ایجاد اختلاف:

گاه شایعه برای تفرقه ایجاد کردن میان گروه‌ها و اقوام مختلف است؛ وگاه شبهاتی علیه مسئولین دلسوز انقلاب.

وظیفه ما در مقابل فضاسازی:

در طول تاریخ سنگین‌ترین تهاجم و جنگ نرم را علیه انقلاب، ارزش‌ها و افراد انقلاب به راه انداخته‌اند که تنها راه مقابله با این جنگ نرم، جهاد تبیین است.

همه ما وظیفه داریم با بصیرت، آگاهی، سخن نو، شیوه نو، ابتکار و نوآوری، خلاقیت هر چه بیشتر در منابر و سخنرانی، مقالات، تریبون‌ها، ارزش‌ها، مفاهیم عالی و دینی، تلاش‌های افراد انقلابی، سبک زندگی اسلامی، محیط زیست و خانواده را تبیین کنیم.

ولیکن باتمام هجمه‌ها علیه مسئولین، ولی آنهادرقلب ماعزیزتروهمه می‌دانیم که درراه حفظ انقلاب که ثمره خونب‌های هزاران شهیدمی باشدهزینه دارد دربرخی زمان‌ها بایدازآبروی خویش بگذری وباخدای خویش معامله کنی.

انتهای پیام/ 241

 
 

ارسال نظر






captcha
ارسال