فائزون|«بدرود فرمانده»

معرفی کتاب؛

«بدرود فرمانده»

کتاب «بدرود فرمانده» بر اساس خاطرات سردار شهید حاج «حسن هراتی اسکندری» است که توسط «یونس اربابی قلعه نو» و «فاطمه قاسمی» به نگارش درآمده است.

کدخبر : 37249 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۳/۱۱|۱۰:۴۰

به گزارش فائزون به نقل از خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، کتاب بدرود فرمانده براساس خاطرات سردار شهید حاج «حسن هراتی اسکندری» است که توسط «یونس اربابی قلعه نو» و «فاطمه قاسمی» به نگارش در آمده است.

این کتاب در ۱۷۵ صفحه و به همت سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان در سال ۱۳۹۳ به چاپ رسیده است.

در بخشی از این کتاب آمده است:
 
عملیات کربلای ۵ شروع شده بود و لشکر ۴۱ ثارالله یکی از نقش های محوری و کلیدی این عملیات را بر عهده داشت در همان ابتدای امر برادر باغبانی مجروح و به عقب برگردانده شد و حاج حسن جانشین فرماندهی گردان به تنهایی عهده دار این مسئولیت شد.

بیشترین تعداد شهید در استان در همین عملیات بود.سوز سرد دی ماه سال ۶۵ هم نتوانست از جنب و جوش رزمندگان بکاهد و بچه های گردان با رشادت تمام حاشیه کانال ماهی را فتح کردند.

فرمانده با شور زیادی از این سو به آن سو می دوید و می کوشید تا نیروهایش را به لحاظ روحی تقویت کند و آرایش نظامی مناسبی را برای آنان برگزیند.در همین حال نیروهای ارتش عراق با شدت تمام بر سر رزمندگان اسلام آتش می ریختند و قصد داشتند تا بدین وسیله شکست مفتضحانه خود را کم رنگ تر کنند.

با برخاستن صدای بیسیم گوشی سیم را به دست گرفت و ارتباط میان حاج قاسم سلیمانی و او برقرار گردید و دو پیامی به زبان رمز با هم رد و بدل کردند.

گرچه مضمون و مفهوم پیام برای کسانی که آن را می شنیدند نامفهوم بود اما قضیه بسیار مهم بود چرا که حسن خیلی زود تعدادی پیک را به دنبال چند تن از نیروها فرستاد و آنها هم به سرعت خود را به سنگر فرمانده رساندند.

انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال